Tiivistahtinen (ja hikinen) tallitreeni

Taas on viikonloppu takana ja arki menossa tiukkoine aikatauluineen. Eilen illalla livahdin autotalliin omalle privaattisalille tekemään tiivistahtisen treenin ja hikihän siinä tuli… Seuraavalla kerralla treenaan kyllä pelkissä boksereissa ja sukissa niin kuin He-man!

tallitreeni

Tiivistahtinen tallitreeni

Illalla työpäivän, ruuanlaiton, legoilla leikkimisen ja muiden aktiviteettien jälkeen ei jaksa kovin kauaa salilla luuhailla. Tiukka treenitahti sopii myös vireystilaan, hitaammalla temmolla saattaisi väsy alkaa painaa, mutta kun treenitahdin pitää tiiviinä, ei ehdi väsähtää 🙂

Vuorossa oli rinnan ja olkapäiden treenaaminen. Päätin tehdä kaksi liikettä molemmille ja viisi sarjaa jokaista liikettä, pitämättä sarjojen välillä mitään kovin pitkiä taukoja.

Rinnalla liikkeelle

Olen huomannut että näistä kahdesta lihasryhmästä kannattaa aina treenata rinta ensin, se syö paljon vähemmän tehoja olkapäätreenistä kuin olkapäätreeni veisi rintatreenistä. Siksipä tälläkin kertaa lähdettiin liikkeelle rintatreenistä ja siinä vinopenkkipunnerruksesta.

Ensin pari lämmittelysarjaa ja sitten varsinaiset sarjapainot tankoon ja tekemään. Sen verran paljon tuo tiivistahtisuus (sarjatauot max 30 sekuntia) söi voimia, että sarjojen edetessä oli pakko pudottaa painoja, vaikka en ensimmäistä sarjaa ihan failureen tehnytkään.

Rintatreenin toisena liikkeenä tein rutistukset tasapenkillä. Kiva liike, jossa saa kunnon venytyksen ja hyvän supistuksen, ainakin jos malttaa tehdä liikkeen sopivilla painoilla liian isojen sijaan ja keskittyä liikkeeseen kunnolla.

Olkapäät jäljellä

Olkapäätreenin aloitin niinikään punnerrusliikkeellä, sillä suosikillani eli niskantakaa punnerruksella Smith:ssä. Mitään valtavaa painomäärää ei tässä liikkeessä voi käyttää, mutta ai että miten hyvin se menee perille. Taas painoja jouduin tangosta sarjojen edetessä hiukan vähentämään, mutta se ei haitannut, sillä treeni tuntui menevän perille oikein kunnolla…

Tiivistahtisen tallitreenin viimeinen liike oli sivuviparit, jotka tein istualtaan. Istuen tehdessä jää kaikenlainen heilauttaminen pois ja vielä kun pysäyttää liikkeen joka kerta pieneksi hetkeksi yläasentoon, on polte olkapäissä suoraan sanottuna helvetillinen muutaman sarjan jälkeen.

Sellainen oli tiivistahtinen tallitreeni tällä kertaa, hiki tuli!