Laihasta lihavaksi? Näillä vinkeillä onnistut varmasti!

Ärsyttääkö olla laiha? Ahdistaako ihon alta paistavat kylkiluut? Onko takana lukematon määrä lihotuskuureja, mutta sorrut aina lopulta taas urheilemaan ja syömään terveellisesti? Huoli pois, näillä vinkeillä saat varmasti painon nousemaan ja makkaroita kertymään vyötärölle!

lihavaksi

Laihasta lihavaksi – täydellinen opas
  • Vesi on luusereille, juo aina cokista tai ainakin mehua.
  • Jos syöt vihanneksia, pidä huoli että ne ovat mauttomia ja vetisiksi haudutettuja. Älä missään tapauksessa syö tuoreita kasviksia.
  • Jos saat syötyä haudutettuja vihanneksia, palkitse itsesi viinerillä, munkkipossulla tai täytekakulla.
  • Vaikka et saisikaan syötyä vihanneksia, yrität silti parhaasi. Palkitse itsesi viinerillä, munkkipossulla tai täytekakulla.
  • Älä koskaan ota vain yhtä palaa.

  • Älä syö aamupalaa, se on ihan turhaa ajanhaaskausta muutenkin kiireisessä aamussa.
  • Itseasiassa venytä ihan kaikkia ruokailuja mahdollisimman pitkään ja ahmi sitten kaksin käsin herkkuja nälkääsi.
  • Älä koskaan lakkaa syömästä ennen kuin olet ähkyssä.
  • Älä missään tapauksessa mene ulos. Talvella kuitenkin kylmetät itsesi ja saat flunssan, kesällä taas ihosyövän liiasta auringosta.
  • Hanki Netflix, HBO, C-More ja mitä näitä nyt on, sekä mukava sohva.
  • Opettele syömään karkkia ja sipsiä joka kerta kun katsot TV:tä. Muista dippikastike.

  • Valehtele itsellesi aloittavasi kuntoilun huomenna/ensiviikolla/jokumuumikä.
  • Jos jostain syystä päädyt aloittamaan kuntoilun, kuntoile heti ensimmäisellä kerralla niin helvetisti että paikat tulevat riittävän kipeiksi tappaakseen pienenkin innonkipinän.
  • Ota aina työpaikan kahvitauolla viineri koska kaikki muutkin ottavat, ethän halua olla erilainen.
  • Älä tee itse ruokaa, ”äitien tekemät” on ihan yhtä hyviä. Sitäpaitsi kanaa ne on nugetitkin ja ranskalaiset perunat perunoita.

Ja jos joku ei vielä tajunnut, tekstin on tarkoitus olla ironinen vastine kaikille niille miljoonille laihdutusvinkeille, joita netistä löytyy. Jos siitä huolimatta vedit herneen nenääsi, syö se.

Hiukan lisää ruokaa niin johan alkaa ennätykset paukkua!

Kesä on ainakin kalenterin mukaan saapunut ja meidän kesäkuntodieetit on ainakin jossain määrin saatu päätökseen. Omalta osaltani aion vielä jatkaa hiukan latailtuani akkuja ja kerättyäni motivaatiota ja kiinnostusta dieettiin taas sen verran että riisi ja kana alkaa maistua (dieetin lopettamisesta ja siihen johtaineista asioista kerroin TÄÄLLÄ). Annetaanpa nyt Sarin keroa omasta dieetistään, treeneistään (miten ne ennätykset paukkuu) ja muista kuulumisista.

ennätykset

Sari:

Mulla ei missään vaiheessa loppunut motivaatio tai into dieettiin niinkuin Jarilla, jolla tuli jonkinlainen totaalinen stoppi koko hommaan. Mulla homma meni aikalailla suunnitelmien mukaan loppuun asti. Tavoite, eli mukava kesäkunto saavutettiin. Tämän kireämpi kunto olisi vaatinut aerobisen harjoittelun ottamista mukaan dieettiin isommassa mittakaavassa tai sitten kitumista olemattoman pienillä kaloreilla. Aerobisen reilu lisääminen ei vaan yksinkertaisesti sovi arjen aikatauluihin ja kitukaloreissa ei puolestaan ole mitään järkeä kesäkuntoa tavoiteltaessa. Olenkin hiljalleen lopetellut varsinaista dieettiä ja liukunut terveelliseen arkiruokavalioon.

Ruokavalion muutokset ovat niinkin tylsiä, kuin ruokamäärien pieniä lisäämisiä ja hieman enemmän tavallista kotiruokaa muistuttavia ruokia. Kun tekee lapsille esimerkiksi kinkkukiusausta, voi siitä tehdä itselle sopivamman version siinä samalla jättämällä omasta versiosta ruokakerman pois ja lisäämällä proteiinilähteitä kuten kananmunaa ja kinkkua. Toisena lämpimänä ruokana sitten kanaa ja parsakaalia ettei totuus pääse unohtumaan 😀

Ruokamäärien pienenkin lisäämisen on huomannut treeneissä. Vaikka treenit on koko dieetin ajan kulkeneet ihan hyvin, nyt mennään ihan uudella buustilla. Meillä on tarkoitus syksymmällä lähteä kasvattamaan voimia ja tuloksia ihan tosissaan, mutta on se hieno huomata että jo nyt entiset ennätykset paukkuu mennen tullen.

Ei tässä siis muuta kuin nautitaan kesästä, treeneistä, terveellisestä ruuasta. Eikä sitä tiedä vaikka innostuisi itsekin vielä hiukan kiristelemään kuntoa jos Jarikin siihen vielä lähtee, tää on kuitenkin aika kivaa touhua yhdessä, toista tukien ja toisen sortumisille naureskellen 😉

.

Huomenna luvassa muuten aikamoinen arvonta, kannattaa pysytellä kanavalla!