Mistä uutta buustia treeniin?

Nyt aletaan olla siinä vaiheessa vuotta, että sinnikkäimmätkin uudenvuoden lupailijat on jo luopuneet pelistä ja kesäkunnon tavoittelijat todenneet pelin menetetyksi. Nyt ollaan siinä vaiheessa kun kiinnostus salitreeniin auttamattomasti hyytyy, tekee mieli siirtyä kesäterassille ja vaihtaa käsipainot kylmään virvokkeeseen. Mikä siis avuksi? Mistä saada uutta buustia treeniin?

buustia

Treeniohjelma vaihtoon!

Ihan ensimmäinen juttu on se, että jos olet painanut menemään samalla treeniohjelmalla sieltä vuoden alusta asti, on aika laittaa se vaihtoon. Uusi treeniohjelma uusine treenijakoineen ja liikkeineen antaa aina uutta puhtia ja intoa treenaamiseen. Kannattaa siis päivittää treeniohjelma ja lähteä painamaan uusilla liikkeillä ja uudella innolla.

Uutta buustia lenkkipoluilta?

Jos treeniohjelma on kuosissa eikä kaipaa päivitystä, tuovat lämpenevät ilmat ihan uusia mahdollisuuksia ulkoiluun treenin osana. Hulluhan se on joka loskassa lenkkeilee, mutta lämmin auringonpaiste ja lintujen laulu luo aivan uudenlaiset puitteet paitsi terassilla istuskeluun, myös ulkona lenkkeilyyn. Ihan hyvä idea onkin korvata vaikka joku viikon salitreeneistä ulkoilulla eloon heräävässä luonnossa, siinä saattaa ihan huomaamattaan herätä itsekin uudelleen eloon synkän talen jäljiltä ja into salitreeniinkin saattaa samalla nousta uusiin ulottuvuuksiin.

Onko ruokapuoli kunnossa?

Hyvä on kiinnittää huomiota myös ruokavalioon. Jos kesäkuntoa on tavoiteltu jo useampi kuukausi kituuttamalla tiukalla dieetillä, ei ole ihmekään jos salitreeni ei maistu. Kokeile ottaa vaikka viikon mittainen vapaampi jakso, jolloin syöt reilummin. Se ei tarkoita mäkkäriä ja sipsipusseja, vaan tavallista terveellistä ruokaa hieman reilummin. Johan tankkautuu energiavarastot ja treenitehot kasvaa silmissä.

Tärkein on kuitenkin motivaatio

Tärkein juttu on kuitenkin sen motivaation kaivaminen jostain, sillä fakta on se, että ilman motivaatiota kaikki muut kikat on vaan tekohengitystä. Jos homma ei oikesti kiinnosta, ei siinä paljon uudet treeniohjelmat ja ruokavaliot tai muut kikat auta. Mieti siis mistä nautit, mitä haluat ja kuinka paljon sitä haluat – ja lähde sen jälkeen valitsemaasi suuntaan, oli se sitten aurinkoiset lenkkipolut, kuntosalin hämärät nurkat tai ne kesäterassit!

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 14
Tykkää jutusta