Suunnitelmat dieetin jälkeen?

Tällä kertaa ei itse dieetistä ole oikein mitään uutta kerrottavaa. Homma sujuu tuttuun tapaan, Sari syö säntillisesti dieettiruokavalion mukaan ja Jarikin on tällä viikolla syönyt vain yhden Omar-munkin… (siitä toisesta ei kerrota kenellekään) Avataankin siis tällä kertaa hiukan enemmän millaisia on meidän suunnitelmat tämän dieetin jälkeen.

suunnitelmat

Jari

Tässä on nyt viimeiset pari vuotta mennyt treenit hiukan sinnepäin, kehitystä ei ole isommin tullut, ainakaan omalla suhteellisen kriittisellä silmällä katsottuna. Syynä ei niinkään ole treenaamattomuus, vaan oikeastaan kaikki muu oheistoiminta. Tuo salitreenissä saavutettava kehitys ei suoraan sanoen ole ollut tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla, vaan sen ohi on kiilannut aika tehokkaasti perhetouhut ja erityisesti pikkuinen prinsessamme.

Emilian vauva-aika toi tietysti omat haasteensa tavoitteelliseen treenaamiseen. Salille ei ehtinyt ihan niin usein kuin olisi halunnut ja mihin oli tottunut, uni jäi vähiin ja ruokailujen välitkin venyivät välillä turhan pitkiksi, eikä se ruokavaliokaan ihan sitä fitnessiä ollut… Eikä noista jaksanut oikein stressatakaan, lähinnä nautin isinä olemisesta täysillä.

Nyt Emilia on jo isompi ja treenaamiseen on taas mahdollista panostaa enemmän. Myös muu oheistoiminta, kuten ruokailut on paljon helpompi hoitaa järkevästi. Kehitystäkin olisi siis taas mahdollista lähteä hakemaan ja se on myös suunnitelmissa.

Oman vivahteensa touhuun on tuonut myös jalkaongelmat. Kesällä teloin polveni ja sen kuntoutuksessa meni useampi kuukausi. Kun polvi alkoi kestää ja pääsi taas jalkatreenien makuun (rikoin niin maastaveto- kuin kyykkyennätykseni), teloin reisilihakseni askelkyykyssä. Sitä on nyt kuntoutettu taas pidemmän aikaa ja jalkatreenit on olleet taas pitkään ihan nollissa. Jo valmiiksi olemattomat jalat on siis jääneet viimeisen vuoden aikana todella pienelle treenille.

Nyt onkin tarkoitus päästä ensin jonkinlaiseen kesäkuntoon, jotta saadaan selville lähtötilanne. Sitten nautiskellaan (toivottavasti lämpimästä) kesästä ja syksyllä lähdetään kunnolla kasvattamaan lihasmassaa, erityisesti tuonne jalkaosastolle. Samalla on tarkoitus rikkoa uudelleen ennätyksiä niin kyykyssä kuin mavessa, mutta pyrkiä olemaan rikkomatta paikkojaan.

Mitään sikabulkkia ei lähdetä hakemaan, vaan tarkoitus on hillitä itsensä Omar-munkkien suhteen syksylläkin. Hitaasti ja rauhallisesti puurtaen eteenpäin kohti uusia ulottuvuuksia!

 

Sari

Mä syön ainakin hampurilaisia joka päivä.

No en ehkä ihan oikeesti. Suunnitelmat on aikalailla saman suuntaiset kuin Jarilla, se on selkeesti päättänyt matkia mua. Mulla on taustalla vahva palo kilpailemiseen ja joskus hamassa tulevaisuudessa aionkin vielä kiivetä sinne Bodyfitness-lavalle, muutama vuosi sitten olin jo hetken aikaa kisadieetilläkin kunnes se projekti kaatui valmennuksen ongelmiin. Sen jälkeen haave haudattiin joksikin aikaa ja muut asiat menivät sen edelle. Palo ei kuitenkaan ole sammunut, vaan se kytee taustalla edelleen.

Tuon keskeytyneen kisadieetin jälkeen on viimeisiin vuosiin sisältynyt niin raskausaika, vauva-arkea ja raskauskilojen pudottelua, mutta myös kovaa treeniä, jonka tuloksia nyt hiukan kurkitaan dieettaamalla. Vaikka kehitystäkin on tullut, totuus on, että lihasmassaa tarvitaan vielä reilusti lisää. Kun tämä dieetti, kutsutaan sitä nyt vaikka välidieetiksi tai miksi tahansa, on räpistelty alta pois, on aika lähteä kasvattamaan sitä lihasmassaa.

Kuten Jari on tainnut pari kertaa mulle huomauttaa, mulla on aika kova tahto ja se tahto otetaan syksyllä käyttöön. Sillon nostetaan riisin määriä ruokalautasella ja aletaan tahkota siellä salilla ihan tosissaan. Jari saa suunnitella treeniohjelmat ja treenit ja mun osakseni jää niiden toteuttaminen. Voin jo etukäteen luvata, että toteutuspuolesta homma ei jää kiinni!

Mitään varsinaisia kisasuunnitelmia mulla ei siis vieläkään ole, niiden aika on sitten myöhemmin. Syksyllä lähdetään kuitenkin tekemään pohjatyötä niitä varten. Mutta sitä ennen vedetään tämä dieetti nyt loppuun ja nautiskellaan kesä niitä hampurilaisia mutustellen 😉

Metallisydän

3 vastausta artikkeliin “Suunnitelmat dieetin jälkeen?”

  1. Hieno homma, ettei oma treeni kiilannut vauvan eteen 🙂
    Varsinkaan kun treenaaminen ei postauksen mukaan ollut tavoitteellista kilpailuja varten.

    Saa nähä mitä käy omalle treenille kun lapsi tulee!
    Onneksi on aina aikaa punnertaa. 😀

    https://faijahommia.fi/

  2. Se nyt vaan on typerää yritellä niitä uusia ennätyksiä millä ei ole hevosen anuksen väliä bodaamisessa, ei ihme että kroppa prakaa ym. Tuntuu olevan syvässä tietynlainen Tommi Heinosen sanoin ”juntti” bodaus suomalaisilla missä niitä helvetin paino määriä tuijotellaan liikaa, varsinkin tiettyä ikäpolvea tämä tauti näyttää vaivaavan. Rohkeasti vaan myöntää sen että sitä ikääkin on tullut mittariin ja se treeni kannattaa tehdä järkevämmin ottamatta sitä riskiä että rikkoo itsensä ja sitten kärvistelet monta kuukautta jokin paikka paskana.

    • Monenlaista typerää sitä voi elämässään tehdä. Jos mun typerimmät tempaukset on mave ja kyykkytulosten parantaminen niin aika hyvissä kantimissa on hommat. Mulle tuo bodaaminen tai treenaaminen yleensäkään ei ole mikään maailman vakavin asia, ainakaan enää nykyisin. Mä treenaan koska nautin siitä ja mulla siihen kuuluu bodailun ohella myös nuo ennätyskokeilut, oli se sitten junttia tai ei. Ikä ja muut rajoitteet on hyvin tiedossa, mutta ihan vaan vittuillakseni aion vielä näin ”vanhoilla päivillä” rikkoa sen bodailun ohessa muutamia vanhoja ennätyksiäkin 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 19
Tykkää jutusta