Dieettipäivitys vol. 666 – Kumman vene keikkaa?

”Dieettiviikkoja on takana jo ihan helvetisti, riisi ja jauheliha tunkee korvista ja treeneissä ei tehot riitä. Hullun hommaa koko touhu.”

”Ei tässä mitään ongelmaa ole. Homma kulkee omalla painollaan, paino tippuu tasaista tahtia ja olokin on ihan jees.”

Niin että kumpi meistä sitten tällä kertaa on kumpi? Kummalla vene keikkaa? Kumpi kauhoo ilman melaa? Kumpi tarvii potkurin peräänsä? Lue eteenpäin niin asiat selviää!

dieettipäivitys

Jari

Joo. Nyt on tää homma alkanut tökkiä. Dieettiruokaa ei tee mieli, ei sitten lainkaan. Paino ei ole kahteen viikkoon tippunut yhtään ja koko homma lähinnä vituttaa. Sitten kun vielä tuo toinen tossa vieressä vetelee riisisnsä ja salaattinsa hymy huulilla ja kertoo miten tekisi mieli tehdä vähän aerobista treenien päälle tai miten treeneissä ennätykset vaan paukkuu, niin koita siinä nyt sitten repiä motivaatiota jostain. Varsinkin kun omissa treeneissä ei ole kyllä kulkemisesta tietoakaan, saati sitten pumpista.

En mä tässä nyt sentään kirvestä ole kaivoon heittämässä. Homma on kesken ja se viedään loppuun. Sen tässä on vuosien varrelal oppinut, että homma onnistuu rennolla otteella paremmin. Siksipä vetäisin hihasta sellasen pelilikkeen kuin vapaaviikon.

Vapaaviikko on mun ihan itse lanseeraamani käsite rentoon dieettaamiseen. Se ei sovi kisadieeteille tai tiukkapipoille, mutta tällaiselle rennolle kundille se sopii vallan mainiosti. Vapaaviikolla saa syödä vapaammin. Ei mitään mässäilyä, vaan vähän hiilareiden lisäämistä ruokiin, esimerkiksi iltamunakkaan oheen siivu tai pari leipää, lounaalla hiukan enemmän riisiä, tai päivälliseksi riisin ja kanan sijaan vanhaa kunnon perunamuusia ja silakkapihviä. Samalla saa hukan lisäenergiaa esimerkiksi kotitöiden hoitamiseen, mikä ei ehkä muuten oo ihan sitä lempipuuhaa.

Ja vaikka itse sanonkin, kikka on toiminut. Olo on paljon parempi ja motivaatio ja innostus dieettiin taas huipussaan. Painokaan ei tällä vapailemisella noussut kuin puolisen kiloa ja se lähtee korkoineen ennen seuraavaa punnitusta nyt kun aineenvaihdunta on taas paukautettu käyntiin ja oma into hommaan ihan uusille tasoille. Loppuhuipennukseksi vetelin eilen illalla kunnon lautasellisen kaurapuuroa, tänään hihat repee aamun käsitreenissä!

Sari

Jarille kulunut viikko on ollut hankala, se on näkynyt ja kuulunut. Se on kyllä yrittänyt perustella vapaampaa syömistään mulle (itselleen) mitä ihmeellisemmillä tekosyillä, mutta kyllä sen nyt tyhmempikin tajuaa, että toi on vaan tekosyy sille että voi syödä välillä enemmän.

Kyllähän sen silti jokainen tietää, että naisilla on parempi itsekuri, eikä me naiset sorruta tollasiin ”vapaaviikkoihin” yhtä helposti 😉 Mun oma dieettini on edennyt ihan kivasti, itseasiassa tuo toisen kärvistely on antanut lisäpuhtia mun dieettiin. Eihän nuo dieettiruuat aina mitään herkkua ole, mutta pienellä vaihtelulla ja kekseliäisyydellä niistäkin saa ihan hyviä.

Treenitkin on kulkeneet ihan kivasti. Eilen päätin kokeilla pitkästä aikaa maastavetoa sellasen hiukan muokatun jalkatreenin yhteydessä (siitä on tulossa oma juttu alkuviikolla) ja ihan mukavasti se kulki, pääsette lukemaan siitä lisää sitten parin päivän päästä 😉

Tää yhdessä dieettaaminen on oikeastaan ihan hiton hyvä juttu. Tässä pystyy tukemaan toistaan ja kannustamaan ihan eri tavalla. Me ollaan esimerkiksi sovittu jo dieetin alussa sellasista pienistä lisähommista kotona jos toinen sortuu… Siihen ei itse keksityt ”vapaaviikot” tee poikkeusta.

Hyvä tästä tulee, kyllä se rasva saadaan palamaan imurinvarressa jos ei salilla homma maistu! Kesällä ollaan kunnossa molemmat, toinen toistamme piiskaten!

.

P.S. Sarin treenikuteet Fit4You:sta, Grunge Tights trikoot kampanjatarjouksessa tän kuun ajan 🙂

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Dieettipäivitys vol. 666 – Kumman vene keikkaa?”

  1. Mä oon viime aikoina alkanut uskomaan sellaiseen salaliittoteoriaan, että Sari on se mastermind tämän blogin taustalla ja Jari kerää maineen ja kunnian…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 14
Tykkää jutusta