Kirkkoveneessä mela kädessä…

Meillä oli keskiviikkona työpaikan tyhy-päivä, jota vietettiin kirkkoveneessä mela kädessä ja savusaunassa otsa hiessä. Vai miten päin se meni…

Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että jo 15-vuotiaana tiesin mitä haluan isona tehdä työkseni ja nyt olen saanut tehdä sitä työtä jo 13 vuoden ajan. Ja mikä parasta, se on edelleen juuri sitä työtä mistä nautin ja mitä haluan tehdä, mun unelmaduunia.

Tuo työ on lastensuojelutyötä lastensuojelulaitoksessa. Työ lastensuojelussa ei ole kovinkaan usein fyysisesti raskasta, mutta henkinen kuormittavuus on aika ajoin melkoisen suurta. Tätä työtä tehdään omalla persoonalla ja itsensä likoon laittaen, tai sitten tätä työtä ei tehdä, välimalleja ei ole. Koska työ on henkisesti raskasta, on työyhteisöllä valtava merkitys.

Työ on kuin kirkkoveneellä soutamista, yksin siitä ei tulisi mitään, mutta hyvällä porukalla homma sujuu hienosti ja on enimmäkseen jopa hauskaa. Kaikkien pitää tosin muistaa soutaa samaan suuntaan, jos yksi lähtee sohimaan airolla minne sattuu, sekoaa koko homma ja pahimmillaan keikkaa koko vene. Sanomattakin on selvää, että meidän huippujengi hoitaa homman hiton hyvin, matka taittuu ja laulu soi, niin töissä kuin kirkkoveneessäkin.

Kiitos kaikille teille, joiden kanssa minulla on vuosien varrella ollut kunnia soutaa samaa venettä, terveisiä teille kaikille jotka olette olleet veneen kyydissä ja kaikille tsemppiä tulevaan! Nyt taas tiukasti kiinni airoihin ja hymy huulilla eteenpäin!

kirkkoveneessä

Lepopäivän treeniohjelma

Tässä on tullut jaettua melkoinen määrä mitä erilaisempia treeniohjelmia. On ollut yksijakoista, kaksijakoista ja kolmejakoista, on ollut pepputreeniä, kyykkytrreeniä ja on ollut oikean peukkuvarpaan koukistajatreeniä. Koskaan ei ole kuitenkaan ollut mitään puhetta siitä, millainen on lepopäivän treeniohjelma…

Lepopäivän treenin varustus

Lepopäivän treenin voi suorittaa melkein millaisessa varustuksessa tahansa. Tärkeää on kuitenkin huomioida, ettei varustus ole kiristävä tai muuten epämukava. Itse suosin rentoja college-housuja, isohkoa t-paitaa ja villasukkia.

lepopäivän

Vartalon ojennus sohvalla

Ensimmäisenä liikkeenä lepopäivän ihan perusjuttuja, vartalon ojennus sohvalla. Suoritustapoja on monia ja jokaisen lepääjän kannattaa itse kokeilla erilaisia suoritustapoja ja löytää itselle se paras mahdollinen ojennus, jossa ihan koko kehon lihaksisto saa tasapuolisesti lepoa. Vaikka kyse onkin ihan perusliikkeestä, joka sopii hyvin aloittelijoillekin, ei edes kokenut lepääjä voi väittää hallitsevansa tätä liikettä täysin. Aina on varaa parantaa!

Rento retkotus istuen tuolilla

Koko lepopäivää ei voi viettää sohvalla, vaan aina välillä on käytävä esimerkiksi syömässä. Siksi on tärkeää hallita myös rento retkotus istuen tuolilla, jonka voi suorittaa aina jääkaappikäynnin yhteydessä. Kokenut lepääjä varustautuu lepopäivään jo edellisenä iltana sijoittaen tuoleja tasaisin välein kattamaan koko asunnon.

Pään lepuutus tyynyllä

Tämä liike luo perustan koko lepopäivälle. Ilman pään lepuutusta tyynyllä jää lepopäivä auttamatta puolittaiseksi. Hyvään lepopäivän treeniohjelmaan kuuluu ainakin kaksi puolen tunnin sarjaa pää tyynyllä. Paras tapa suorittaa pään lepuutus tyynyllä, on tehdä se perinteisesti sängyssä, vaikka kokeneet lepääjät ovat kyllä tehneet onnistuneita suorituksia muissakin paikoissa.

Kokonaisvaltainen lattialötkötys

Lattialötkötys on hyvin kokonaisvaltainen liike ja se kohdistuu kehon jokaiseen lihasryhmään. Lattialötkötys on siitä erinomainen liike, että sen voi suorittaa ihan missä tahansa, kotona, työpaikalla, ruokakaupassa tai tarvittaessa vaikka ulkona kunhan varoo ettei pää satu osumaan koiran kakkaraan.

Siinä meikäläisen suosikkiliikkeet lepopäivän treeniin. Millaisia liikkeitä sinun lepopäivän treeniohjelmaasi kuuluu? Kerro parhaat vinkkisi ja rakennetaan yhdessä ultimaattinen lepopäivä!