Suunnitteletko salitreenaamisen aloittamista? Lue miksi se ei kannata!

Salitreenaaminen on trendikästä. Sosiaalisessa mediassa näkee yhä useampien tekevän erilaisia treenipäivityksiä tai ottavan kuvia ällöttävistä, mutta niin kovin muodikkaista vihersmoothieista. Hehkutetaan salitreenaamisen hienoutta ja hyvää oloa jonka treeni ja terveellinen ruokavalio saa aikaan. Houkuttelevaa, eikö?

salitreenaamisen

Jos sohvalla makaaminen alkaa puuduttaa, makkara ei enää maistu ja salitreenaamisen houkutus alkaa nousta vastustamattomaksi, olet suuressa vaarassa joutua fitness-ansaan. Kannattaa uhrata muutama minuutti ja lukea miksi se ei kannata.

Ensinnäkin vaikka sitä treenaamista Facessa hehkutetaankin, ei se oikeasti ole mitään hehkeätä touhua. Siinä tulee hiki, meikit leviää ja kampaus lässähtää. Ne hymyilykuvat Instagramissa treenin jälkeen, ne on feikkiä. Oikeasti kukaan ei hymyile jos on juuri ollut kuolemaisillaan kyykkytangon alle.

salitreenaamisen

Treenin jälkeen lihakset tulee ihan saatanan kipeiksi. Siis ihan oikeasti kipeiksi siinä määrin että sängystä ylös nouseminen on hankalaa ja vessanpöntölle istuminen suorastaan tuskallista. Kavereillekaan ei pysty morjestelemaan kun käsi ei vaan nouse, saa siis kusipään maineen vielä kaupan päälle.

salitreenaamisen

Entäs ne vihersmoothiet. Ne ei ainoastaan näytä ällöttiltä, ne myös on sitä. Jostain käsittämättömästä syystä treenaamisen mukana tulee usein terveellinen ruokavalio, mikä tarkoittaa kaikista herkuista luopumista ja parsakaalin ja vihersmoothieiden syömistä niiden sijaan.

salitreenaamisen

Oma ongelmansa on myös laihtuminen. Kun treenaa paljon, laihtuu väkisin. Se tarkoittaa sitä, että vanhat vaatteet alkaa roikkua päällä ja näyttää hölmöiltä. Mitä sitten vaikka kroppa olisikin timmi ja lihaksikas kun näyttää roikkuvine vaatteineen lähinnä hopparilta.

salitreenaamisen

Suurin ongelma on kuitenkin se, että kun liikkuu ja syö terveellisesti, on jotenkin ihmeellisesti myös energisempi ja jaksaa touhuta vaikka mitä muutakin. Itsetunto paranee ja yhtäkkiä sitä huomaa olevansa iloisempi ja hymyilevänsä useammin. Olo on kaikin puolin parempi ja siitä tulee sitten kerrottua myös somessa – ja fitnesshörhön leima on lyöty otsaan.

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Suunnitteletko salitreenaamisen aloittamista? Lue miksi se ei kannata!”

  1. En kyllä suosittele salireeniä ollenkaan, varsinkaan jalkapäiviä:D revähdyksen takia oli taukoa kunnon jalkatreeneistä lähemmäs kaks kuukautta ja maanantaina sitten alotin ihan kevyesti jalkoja reenaamaan ja huhhuh kun vielä 4 päivänkin jälkeen tuntee mitä on tullut tehtyä ja ihmettelen vaan että miks sitä haluaa saada ittensä näin toimintakyvyttömäks kerta toisensa jälkeen 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta