Helppo testi: Oletko intohimoinen treenaaja vai täysi sekopää?

Nerouden ja hulluuden raja on tunnetusti häilyvä. Sama koskee hiuksenhienoa rajaa, jolla erotetaan intohimoinen treenaaja ja täysi sekopää toisistaan. Usein on hyvin kankala erottaa kummasta on kyse ja siihen ongelmaan päätin kehittää avuksi Metallisydämen tarkistuslistan, jolla voit tarkistaa ystäviesi tilanteen ja voitpa sillä testata myös kummalle puolelle viivaa itse kallistut – jos uskallat.

treenaaja

Kuinka monta kertaa viikossa treenaat samaa lihasryhmää?

Jos vastauksesi on 1-3 olet kuivilla vesillä ja selkeästi intohimoinen treenaaja. Jos taas huomaat vääntäväsi hauiskääntöjä tai pumppaavasi pakaraa neljästi viikossa tai enemmän, menee touhu jo uhkaavasti sekopaisyyden puolelle.

treenaaja

Sinulta kysytään, paljonko nostat penkistä, miten vastaat?

Jos heität rennosti vastaukseksi vaikkapa 100 tai 200 kiloa, tai vastaat että ei hajuakaan, on homma ihan okei. Sillä tuloksella kun ei ole merkitystä, vaan sillä miten tuohon iänikuiseen kysymykseen asennoituu. Jos alat luennoimaan penkkipunnerruksen merkityksestä rintalihaksen lihaskasvuun, selittämään penkkipaidan tuomaa etua noston alkuvaiheessa tai optimaalisen kuorman määrästä ennätystulosta haettaessa, kannattaa marssia sinne voimanostosalin hämärään nurkkaan muiden yhtä hämärien tyyppien seuraan, sillä kysyjää ei nämä seikat kiinnosta tipan vertaa, kuten ei ketään muutakaan.

treenaaja

On vuosipäivänne ja puolisosi on leiponut sinulle täytekakun omin pikku kätösin, mitä teet?

Jos sydämesi valtaa onnellisuuden tunne ja maistat kakkua hymy kasvoilla välittämättä ruokavaliostasi tuona tärkeänä päivänä, ei sinulla ole hätää. Jos taas ahdistut, kehittelet mitä erilaisempia tekosyitä miksi et voi kakkua maistaa tai jopa suutahdat kumppanillesi, että hänen olisi pitänyt ymmärtää että tankkauspäiväsi on vasta torstaina, alkaa sekopäämittarin neula lähestyä punaista aluetta…

treenaaja

Eteesi kasataan kukkurallinen lautasellinen haudutettua parsakaalia.

Jos alat kyökkiä ja etsiä ämpäriä jo pelkästä hajusta voimatta kuvitellakaan koskevasi koko etovaan vihreään kasaan, olet kuivilla ja voit olla onnellinen mielenterveytesi puolesta. Jos taas pistelet koko kasan reippaasti naamariisi, on tilanne vakava ja seuraavaksi kannattaa tilata valkotakkiset paikalle.

treenaaja

Eteesi kasataan kukkurallinen lautasellinen tuoreita Omar-munkkeja.

Jos suupielesi ovat kuorrutteessa ennen kuin lautanen koskettaa pöydän pintaa ja hamuat jo toista munkkia, voit onnitella itseäsi, saat tästä osiosta terveen paperit. Myös paikalta pakeneminen katsotaan terveen merkiksi, terve ihminen kun ei yhden munkin jälkeen yksinkertaisesti vaan voi olla ottamatta toista ja mahdollisesti kolmattakin. Jos taas alat moralisoida muita munkkeja popsivia ja muistuttamaan niiden kalorimääristä, älä ihmettele jos sinut nostetaan pihalle odottamaan pääsyä psyykkisiin tutkimuksiin.

treenaaja

Sinulta kysytään mitä tarkoittaa snatch, WOD tai amrap, mitä vastaat?

Jos sinulla ei ole hajuakaan mitä niillä tarkoitetaan tai edes mihin ne liittyvät, olet pihalla kuin lumiukko. Jos tiedät mihin ne liittyvät ja osaat ohjata niistä kiinnostuneen ulos kuntosalilta, on kaikki kunnossa. Vakavasti kannattaa huolestua ainoastaan jos osasit heti kertoa vastaukset…

On neljäs päivä, etkä ole päässyt treenaamaan, mitä teet?

Sinuun iskee ahdistus: Neljäs päivä?! Ei voi olla totta!! Ryhdyt heti punnertamaan ja tekemään kyykkyhyppyjä pudottaen samalla ruokavaliosta pois kaiken muun kuin tuoreen kurkun. Olo alkaa helpottaa kun hiki virtaa, vaikkakin samalla mietit hiljaa itseksesi, että mahtaako tämä olla ihan tervettä… No ei se ole.

Jos taas alat rauhassa järjestellä mahdollisuutta päästä treenaamaan ja mahdollisuuden koittaessa olet hyvin levänneenä ja lihashuoltoa tehneenä taas täydessä iskussa, olet treenaamiseen riittävällä vakavuudella, mutta rennolla otteella suhtautuva normityyppi.

treenaaja

No miten kävi, kummasta ryhmästä blogin lukijat löytävät itsensä? Onko täällä useampi intohimoinen treenaaja vai täysi sekopää?

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Helppo testi: Oletko intohimoinen treenaaja vai täysi sekopää?”

  1. Sokeriövereitten ja crossfit-morkkauksen kohdalla meni suu vähän viistoon, mutta nou hätä … intohimoinen treenaaja täältä löytyy. Parantamisen varaa on vielä tuossa viimeisessä kohdassa eli ettei saa morkkista jos välipäiviä tulee pari ”liikaa”, koska yleensä lepo on ollut ihan hyväksi ja jopa tullut onnistumisia seuraavissa treeneissä. Sitä rentoa otetta treeneihin hakiessa vielä matka jatkuu.

  2. Itse sain vastaukseksi täysi sekopää:D
    Kiitos tästä mahtavasta tekstistä 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta