Rintatreeni, josta tytötkin tykkää!

Jostain syystä ainakin itse ajattelen, että rintatreeni on enemmän miesten touhua penkkipunnerruksineen kaikkineen, ihan samalla tavalla kuin pepputreeni profiloituu mielessäni enemmän naisten touhuksi. Tällä kertaa unohdetaan tuollaiset typerät stereotypiat ja treenataan rintaa siten että tytötkin tykkää!

Aloitetaan lämmittelyliikkeellä, jollaisena toimii erinomaisen hyvin rutistus ristikkäistaljassa penkillä maaten. Siinä kun ei pysty miehekkäästi riuhtomaan ja repimään, vaan liike pitää tehdä siististi – ja melko pienillä painoilla…

20160522_094947

Pitkien sarjojen tekeminen pienillä painoilla ei kiinnosta miehekkäitä miehiä. Siitä puuttuu tietynlainen rehvakkuus ja oma suhteellisen suuri ego estää useimmiten pieniin painoihin tarttumisen. No, oma on ongelmansa, me tehdään joka tapauksessa viisi tiukkaa 20-25 toiston sarjaa ja saadaan niillä rintaan mukava pumppi ja polte seuraavaa raskaampaa liikettä varten.

Nyt voidaan kaivaa se ego sieltä salin nurkasta, siirrytään vinopenkkipunnerrukseen.

20160522_100658

Tätäkin liikettä tehdään viisi sarjaa, pyramidi-tyyppisesti. Ensin tankoon asetetaan painomäärä, jolla pystytään tekemään noin 10-15 toistoa, seuraavaan sarjaan nostetaan painomäärää niin, että toistomäärä jää välillä 6-10. Kolmanteen sarjaan lisätään vielä hieman painoa, jolloin toistot jäävät 3-5 paikkeille ja sen jälkeen pudotetaan painot samaan kuin toisessa sarjassa ja vielä kerran pudotetaan painoa aloituspainoihin. Kahdessa viimeisessä sarjassa ei lasketa toistoja, vaan laitetaan kaikki peliin ja tehdään juuri niin monta toistoa kuin pystytään tekemään.

Punnertelua jatketaan myös seuraavassa liikkeessä, eli käsipainopunnerruksessa tasapenkillä.

20160522_101645(0)

Tasapenkkipunnerrusta käsipainoilla tehdään neljä sarjaa ja jokaisessa käytetään samoja käsipainoja, sellaisia joilla saadaan ensimmäisessä sarjassa tehtyä 12 tiukkaa toistoa. Jos sarjat tehdään kunnolla loppuun asti, toistomäärä vähenee pakosta sarjojen edetessä.

Rintatreenin viimeisenä liikkeenä tehdään toinen rutistusliike, jolla viimeistellään rinnan pumppi.

20160522_103007

Otetaan sopiva painomäärä, jolla lähdetään pumppaamaan rauhallisesti ja hallitusti. Tavoite on saada kokoon noin 15-20 toistoa ensimmäisessä sarjassa, jonka jälkeen pidetään 10 sekunnin tauko ja jatketaan pumppaamista, tehdään niin monta toistoa kuin pystytään ja pidetään taas 10 sekunnin tauko. Tätä jatketaan kunnes saadaan kasaan yhteensä 100 toistoa ja koko rintatreeni on ohitse. Voin vakuuttaa että pumppi ja polte rintalihaksissa on melkoinen, jos sisu riittää vetämään setin loppuun asti – ja naisillahan riittää!

.

Kuvissa näkyvät kovien mimmien Better Bodies -treenikuteet toukokuun loppuun asti kampanjatarjouksessa Fit4You-verkkokaupassa.

bbw_may_933x292

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta