Tori on autio, tavataan siis salilla!

Viimeiset pari viikkoa on Suomen jääkiekkomaajoukkueen pelien aikana ollut melkein joka paikassa autiota, myös kuntosaleilla. Kaiken piti eilen kulminoitua jo Suomessakin perinteiseen torilla tapaamiseen ja mestaruuden juhlintaan. Niin ei kuitenkaan käynyt, tori on autio ja suomalaiset palaavat normaaliin arkeen, selvitämään onko elämää MM-hopean jälkeen.

laine2205RK_503_jj

Kiekkohuuman jälkeen havahdutaan myös huomaamaan, että kaikki kisojen aikana syödyt sipsit löytyvät vyötäröltä. Siispä torin sijaan tavataankin salilla, kovien treenien ja epätoivoisen viimehetken kesäkunnon metsästyksen merkeissä. Jos pääkoppa on edelleen kisojen jälkeen tyhjänä, nappaa tästä ohjeet olkapäätreeniin, jonka jälkeen ei olkatoppauksia tarvita!

Homma lähtee liikkeelle vipunostoilla.

20160522_105245

Vipareissa lasketaan painot ensin kehon sivulle, siten että alhaallakin jännitys pysyy olkapäälihaksella ja nostetaan rauhallisesti ja hallitusti ylös. Kun enää ei saada yhtään toistoa tehtyä, tuodaan kehon sivun sijasta käsipainot kehon eteen, millä keinolla saadaan tehtyä vielä muutama toisto. Viisi perusteellista sarjaa ja alkaa olkapäät olla lämpiminä.

Seuraavana vuorossa on treenin raskas punnerrusliike, pystypunnerrus käsipainoilla.

20160522_104001 20160522_104003

Pystypunnerrusta tehdään myös sama viisi sarjaa, siten että parissa ensimmäisessä sarjassa toistoja tulee 10 tai hieman enemmän ja kolmessa viimeisessä nostetaan painomäärää sen verran että toistot jäävät alle kahdeksaan. Tärkeää on muistaa, ettei työnnä kyynerpäitä suoriksi asti yläasennossa, vaan jättää hiukan vajaaksi jotta jännitys säilyy kohdelihaksella.

Kolmantena liikkeenä tehdään pystysoutua.

20160522_110356 20160522_110350

Pystysoutua tehdään neljä noin 15 toiston sarjaa. Pystysoudussa huomioitavaa on, että kyynerpäät pysyvät koko ajan ranteita ylempänä ja että tankoa ei tarvitse nostaa rintalastaa ylemmäs.

Treenin lopuksi koko hommaviimeistellään viparitriplalla, joka selittää itse itsensä oheisella videolla (älkää häiriintykö puhinasta 🙂 )

Kolme videon mukaista triplasarjaa ja olkapäätreeni on kasassa. Hiki tuli ja olkapäihin kiva polte ja pumppi.

20160522_111543

Meikäläisen Gaspin treenipaita on muuten Fit4You:ssa toukokuun ajan kampanjatarjouksessa, käy nappaamassa omasi!

Swedish_Fitness_P5_GASP_940x2942

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta