Vatsatauti voitettu – back in business!

Joka lapsiperheen suosikki, oksennusvatsatauti on nyt selätetty ja siitä hengissä selvitty, vaikka koville kyllä otti. En nyt lähde sen kummemmin tuota helvetintautia kuvailemaan ja jätän wc-pytyn ääreltä nappailemani selfietkin julkaisematta. Totean vaan, että enpä ole montaa kertaa niin heikossa kunnossa ollut, että vessaan on tarvinnut kontata ja vessassa joutunut miettimään että kumman pään siihen pytylle uskaltaa asettaa…

No mutta se on tosiaan nyt taakse jäänyttä (väärien pönttövalintojen aiheuttamia traumoja lukuunottamatta) ja treenien pariin on palattu. Ihan heti ei uskaltanut kyykkäämään alkaa, mutta tsekataanpa miten rintatreeni sujui sairastelun jälkeen…

20160424_093607-1

Sunnuntaisen aamuauringon paisteessa lämmitellään rintalihasta ensin rutistuksilla ristikkäistaljassa.

20160424_092242 20160424_092307

Tässä liikkeessä on tärkeää rutistaa rintoja ikään kuin yhteen käsiä ylös tuodessa. Ylävaiheessa oikein kunnon rutistus niin, että jos rintojen välissä olisi raaka kananmuna, valuisi keltuainen sarjan jälkeen pitkin reisiä.

Viisi rauhallista tuntumalla tehtävää noin 15 toiston sarjaa ja seuraavaan liikkeeseen, joka on tämän treenin ensimmäinen oikeasti raskas liike, vinopenkkipunnerrus.

20160424_092858

Vinopenkki on ollut rintatreenini kulmakiviä vuosikaudet, ihan sen takia että tavallista tasapenkkipunnerrusta ei nuoruuden hölmöissä penkkimaksimikokeiluissa telottu olkapääni kestä vieläkään. Vinopenkisssä vaihtelen perinteisen tangon, käsipainojen ja smith:n välillä. Tällä kertaa päädyin tekemään liikkeen tangolla. Neljä kovaa sarjaa toistot noin kymmenen paikkeilla.

Toinen raskas punnerrusliike tehtiin tällä kertaa vipuvarsilaitteessa.

20160424_093932

Tuntuma näissä laitteissa on aina hieman erilainen kuin vapailal painoilla tehdessä. Hyvissä vipuvarsilaitteissa liikkeen saa kohdistettua hyvin puhtaasti kohdelihakselle. Toinen vipuvarsilaitteen etu on se, että siinä saa varmasti puristettua sen viimeisenkin voimanrippeen irti lihaksesta kun ei tarvitse miettiä varmistajia tai muita juttuja, sen kun puristaa ja kun kahvat ei enää liiku, laskee ne rauhallisesti jarrutellen alas. Neljä kovaa noin kahdeksan toiston sarjaa.

Rintatreeni viimeistellään vielä rutistusliike-yhdistelmällä, jossa ensin rutistellaan käsipainoilla ja sitten laitteella perään, ilman taukoa.

20160424_094948 20160424_095138

Tällä yhdistelmällä saadaan viimeisteltyä rintatreeni tehokkasti ja varmasti. Molemmissa liikkeissä tavoitetoistomäärä on noin 12-15, mutta allehan se jää kun ei malta ottaa riittävän pieniä painoja… Ja tätä liikeparia voi tehdä juuri niin monta kertaa kuin vaan jaksaa – ja kyllähän jokainen nyt ainakin sen kolme kertaa jaksaa.

 

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Vatsatauti voitettu – back in business!”

  1. Mutta aattelepa loppuviimeksi kuinka helppo oksennustauti on sairastaa verrattuna flunssaan. Tokihan siinä on kuoleman rajalla pari päivää, mutta sen jälkeen kun se on sairastettu niin se on siinä. Ilman että tarvitsee miettiä että tuleekohan sieltä keuhkokuume tai sydänlihastulehdus jälkitautina jos lähteekin treenille liian aikaisin 🙂

    • Ei saatana ollu helppoa. Kuoleman rajalla oltiin reilusti enemmän kuin pari päivää… tää ei ollut ihan tavallinen ”oksennan pari kertaa ja huomenna on jo parempi olo”-oksennustauti, vaan vei moneksi päiväksi sinne hämärän rajamaille… joku saatanan noro-virus tms.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta