Erinomainen vinkki olkapäätreenin viimeistelyyn!

Kunnon olkapäätreenin jälkeen hiukset on hankala pestä, eikä käsi nouse tervehdykseen. Olkapäitä pakottaa ja siitähän me sekopäät nautimme. Tällä Metallisydämen olkapäätreenin viimeistelyllä saat takuuvarmasti viimeisetkin mehut rutistettua ja tuon nautinnollisen kaikkensa antaneen tunteen.

20160102_152148

Treenaa siis olkapäätreenisi ihan niin kuin normaalistikin treenaat, tee pystypunnerrukset a viparit ja käytä vaikka erikoistekniikoitakin jos ne ohjelmaasi kuuluvat. Kun oma treenisi on tehty, teet vielä kolme kierrosta Metallisydän-speciaalia niin ai ai ai kun on olkapäät tulessa!

Homma lähtee siis pystypunnerruksella vipuvarsilaitteella. Tavoitteena on tehdä pidempää sarjaa, 20-25 toistoa. Hankalahan sitä on tarkkaan arvioida, mutta kunhan toistoja tulee liki tuota 20 toistoa, niin hyvä on. Toistomäärää tärkeämpää on se, että jatketaan kunnes ei enää ihan oikeasti pystytä enää jatkamaan. Siinä vaiheessa tartutaan käsipainoihin ja lähdetään tekemään vipareita. Vipareissa tavoitellaan kymmentä toistoa, mutta taas sama juttu, pääasia on ettei lopeteta kesken. Lopuksi tartutaan vielä tavalliseen levytankoon ja tehdään sillä staattista liikettä kuljettaen tanko pään yli eteen ja taakse päästämättä jännitystä missään vaiheessa pois olkapäiltä.

Tätä settiä siis tehdään kolme kierrosta ja sitten mennään pesemään niitä hiuksia tai morjestelemaan kavereille – jos kädet vielä nousevat.

 

 

Metallisydän

6 vastausta artikkeliin “Erinomainen vinkki olkapäätreenin viimeistelyyn!”

  1. Anteeksi mutta piti kyllä ääneen naurahtaa tuolle ”hiukset on hankala pestä”. On sulla rankkaa 😀 😀 😀

    No niin, menen takaisin peiton alle häpeämään. Pitäis ehkä nukkua joskus.

    • Hei! On mullakin hiukset, ne on van erittäin lyhyet 😀 😀

    • Kerrohan sitten miltä tuntui kokeneen treenaajan näkökulmasta 🙂

  2. Oli kyllä TE-HO-KAS :-D, tein eilen oman normaalitreenin lopuksi tämän setin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta