Use the compression – feel the progression!

Pidempiaikaiset blogin lukijat ehkä muistaa mun kirjoittaneen ennenkin kompressiovaatteiden hyödyistä kuntosalitreenissä ja aika moni on varmasti itsekin kokeillut kompressiovaatteita, paitoja, housuja tai vaikka säärystimiä.

Kompressiovaatteiden tarkoitus on parantaa suorituskykynopeuttaa palautumista. Niiden perimmäinen idea on tukea vartaloa ja lihaksistoa ja ohjata pintaverenkiertoa syvemmälle lihaksiin, jolloin kroppa kestää rasitusta pidempään ja maitohapot hajoaa lihaksissa nopeammin. Kompressiovaatteet sopii moneen muuhunkin urheiluun, mutta kuntosalitreenissä ne on ihan omiaan. Minulla on jo aiemmin ollut käytössä Fixgearin kompressiopaitoja ja nyt sain kaksi ihan omaa nimikkopaitaa!

20151210_15212420151210_152245

Jo aiemmasta kokemuksesta tiesin, että kompressiopaita päällä on hyvä treenata, se hengittää ja tuntuu hyvältä päällä sekä tosiaan tuntuu jollakin tavalla jopa tukevan ja pitävän lihakset lämpiminä. Ja täytyy kyllä myöntää, että oma nimikkopaita antoi vielä lisäksi aikamoisen lisäpotkun treeniin!

20151210_152045

Vielä kun dieetti pääsee alkuvuodesta vauhtiin, niin ei tarvitse vetää koko ajan vatsaa sisään 😀

Vaikka näitä upeita Metallisydän-paitoja ei olekaan valmistettu kuin nämä kaksi uniikkia kappaletta, löytyy Fixgearilta melkoinen määrä muitakin siistejä paitoja. Käykää tsekkaamassa mallisto TÄÄLTÄ ja laittamassa omat kompressiopaidat tilaukseen! (Koodilla JFIX10B irtoaa nopeimmille 10% alennus!)

FIXTAUSTA2015

P.S. Seuraavaksi pistetäänkin tulille sellanen kolmen liikkeen extraselkätreeni että oksat pois!

Metallisydän

4 vastausta artikkeliin “Use the compression – feel the progression!”

  1. Terve!
    Oon huomannu sun blogii lukiessa, että oot aika jees vetelee maasta ja kyykkäileen. Kysyn siis asiantuntijalta sellasta kun ite eilen olin salilla ja kokeilin pitkästä aikaa maastvettoo ni lähin liikkeelle turvallisesti 40 kilosta tehden 20 toistoo ja lisäillen aina 20 kiloo per sarja ja tiputtelin toistomääriä joka sarjalla. Pääsin 130kg asti ja eka toisto meni ihan hyvin, toisella rusahti alaselästä jokin ja treeni jäi siihen, sekä tänään kävin hakemassa 5pv saikkua kun ei saa ees sukkia enää jalkaan. Lääkäri totes alaselän revähtäneen. Aamupaino 92killoo ja pituus 172cm. Penkkiennätys pariviikkoo sitten 150killoo. Eli siihen kysymykseen 😀 Mun pena tulos on ihan jees, mut mavetulos on siihen verrattuna naurettava ja kyykkykin on 130 kilolla todella tuskasta. Treenaan jalkoja ainakin yhtähyvin ja usein kuin yläroppaa mut tulokset on ihan shittii. Voiko olla, että ne ei oo vaan mun laji? Kannattaako mavea ja kyykkyä ees yrittää parantaa kun hajoo vaan paikat vaikka varovaisesti vetelee? Peiliin kattoessa roppani on mieletstäni ihan sopusuhtainen, mutta voimissa pena vie kyykyn ja maven. Eli unohdanko mavet ja kyykyt ja vaihdan ne esim prässeihin ja hackiin ym.? Niin ja liikeratani mavessa ja kyykyssä pitäisi olla oikeat, olen niitä niin paljon harjoitellut ja pyrkinyt kehittämään. Alaselkäni siis vain pettää näissä parissa liikkeessä.

    • Mä lähtisin kyllä vielä tarkistamaan sen suoritustekniikan. Jos alaselkä on heikko, ei kannata jättää sen takia kyykkyä ja mavea pois, vaan pyrkiä vahvistamaan sitä.

      Suositukseni on että tsekkaat vielä kerran ne suoritustekniikat kuntoon, vaikka asiantuntijan avulla, ja lähdet sen jälkeen tekemään molemmissa hiukan pidempiä sarjoja, joilla vahvistaa kehon lihaksistoa kokonaisvaltaisesti. Kyllä ne tuloksetkin sieltä kasvaa kun sinnikkäästi treenaa 🙂

  2. Löytyy kaapista. On mukavan oloinen treenissä, näyttäs kyllä paremmalta, jos tulis joskus lihaksiakin sinne alle😂

  3. Itselläni ainoa kompressiovaate on kompressiosukat – on meinaan hyvät maastavedossa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta