Rinta-hauis-pellet ja pakarapimut

Yleinen vitsin aihe kokeneiden salikonkareiden keskuudessa on nuorten miesten rinta- ja hauispainotteinen treenaaminen. Erityisesti teinipoikien suosiossa on treenaustapa, jossa penkkipunnerrusta ja hauiskääntöjä tehdään usein kolmekin kertaa viikossa jalkatreenin jäädessä pahimmillaan kokonaan väliin. Tällaisille treenaajille on jopa oma hauska nimityksensä, rinta-hauis-pelle.

20140530_101526

Tosi noloa… Ajatelkaapa jos joku nainen alkaisi treenata samalla intensiteetillä vaikkapa pelkkää pakaraa, jättäen muut lihasryhmät paljon pienemmälle huomiolle tehden askelkyykkyjä ja lantionnostoja päivästä toiseen. Tällaiset treenaajat voisi varmaan sitten nimetä vaikkapa pakarapimuiksi?

Ai mutta hetkinen, näille molemmillehan on jo ihan omat sarjansakin fitness-kisoissa!

Muutama vuosi sitten taistelu tuulimyllyjä vastaan lopetettiin. Todettiin, että ei ne teinipojat lakkaa sitä penkkiä tahkoamasta, eikä teinitytöt askelkyykkyjä. Pitkänlinjan kehonrakentajien ja uskottavien bodyfitness-kisaajien halveksunnasta huolimatta kehitettiin omat fitness-lajinsa niin rinta-hauis-pelleille kuin pakarapimuillekin. Näin saivat alkunsa Mens Physique ja Bikinifitness.

opportunity-knocks-nathalia-melo

Itse näen tämän ainoastaan järkevänä. Jos noihin tiettyihin lihasryhmiin joka tapauksessa panostetaan, miksei niissä sitten myös kisattaisi? Nyt on jokaisella teinipojalla hyvä syy skipata jalkatreeni ja jatkaa hauiskääntöjen tekemistä ja teinitytöillä syy tehdä kuusi pepputreeniä viikossa. Kehonrakentajat saa ihan rauhassa kyykätä siellä nurkassa muotivirtauksia sadatellen ja mankkua pölläytellen. Jos kerran mens physiquessa ei jalkoja tuijoteta, on niitä ihan turha treenata. Ja jos bikinifitneksessä pakaralihakset on muita tärkeämmässä asemassa, niin onhan se nyt ainoastaan luonnollista panostaa pakaratreeniin.

Alkuaikojen vastakkainasettelusta ollaankin jo päästy hienosti yli ja nykyisin ollaan yhtä suurta fitness-perhettä niin kehonrakentajat kuin bikinifitness-mimmitkin. Jokainen treenaa kohti omia tavoitteitaan, panostaen juuri siihen mihin itse kokee tarpeelliseksi. Toisia kannustetaan ja toisten menestyksestä iloitaan. Sitäpaitsi, onhan meillä aina crossfittaajat kippileukoineen ja lelupainoineen, joille nauraa!

Funny-CrossFit-Videos

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Rinta-hauis-pellet ja pakarapimut”

  1. Eilen oli Sofia Ruusila-Nousiainen Arto Nybergin vieraana ja jäi mieleen tuo, kun hän sanoi että treenasi aikoinaan kahdesti olkapäät viikossa, mutta koska hänen olkapäät kehittyivät liian hyvin jouduttiin jättämään toinen treeni pois.. Sounds Weird.. Kannattaa tsekata Yleareenasta mikäli missasit, oli mielenkiintoinen haastattelu 🙂

  2. Mää sanoisin et tänäpäivänä ko skidit pelaa vaan pleikkaria ja näppäilee puhelinta on tosi jees nähdä 13-14 vuotias jäppänä salilla treenaamassa. Vaikka se treenais pelkästään habaa, niin on se parempi ko ei sitäkään!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta