Kolmen liikkeen extratreenit – Etureidet

Metallisydämen suosittu kolmen liikkeen treenit -sarja on nyt saanut toivottua jatkoa. Tässä sarjan uudessa tulemisessa käydään jokainen lihasryhmä läpi uudella tavalla, jossa treeni jakautuu pumppailevaan lämmittelyliikkeeseen, raskastakin raskaampaan pääliikkeeseen ja kiduttavaan viimeistelyliikkeeseen.

Ensimmäisenä käsiteltiin rinta ja nyt on etureisien vuoro. Etureidet on siitä mukava lihasryhmä, että siihen on helppo saada aikaan ihan helvetillinen polte. Sitä lähdetään hakemaan ensin lämmittelyliikkeenä toimivalla reiden ojennuksella.

20151115_111257

Reiden ojennuksissa lähdetään liikkeelle melko pienestä painomäärästä, tehdään helppo 15-20 toistoa, nostetaan painomäärää, tehdään helppo 15-20 jne. kunnes tuo 15 tulee enää vaivoin. Silloin nostetaan vielä kerran painomäärää ja tehdään kolme tuikkaa 10 toiston sarjaa.

Seuraavaksi siirrytään etureisitreenin raskaaseen pääliikkeeseen, joka on itseoikeutetusti etukyykky.

20151115_103852

Etukyykky on etureisiliikkeiden kunkku, raskas ja tehokas. Tällä kertaa etukyykkyä tehdään viisi sarjaa, jokaisessa sarjassa tiukka 10 toistoa – ja tiukalla tarkoitetaan sitä, että yhtään toistoa ei enää olisi saatu tehtyä. Ei haittaa jos sarjan pituudeksi jää 8 toistoa tai jos toistoja tuleekin 12, kunhan tehdään juuri niin monta toistoa kuin pystytään, eikä jätetä sarjoja kesken. Varmistaja on hyvä apu, joskin liike on hyvä tehdä myös vaikkapa kyykkyhäkissä, jolloin varmasti uskaltaa rutistaa sen viimeisenkin toiston…

Sitten onkin jäljellä enää viimeistelyliike. Vielä ei kuitenkaan kannata huokaista helpotuksesta, sillä varsinainen tuska on vasta edessä… Siirrytään Hackiin.

20151115_101534

Hackissa viimesitellään etureidet siihen kuntoon, että kotiin pääsemiseen tarvitaan pyörätuolia. Siihen sopii erittäin hyvin pitkät kiduttavat, hitaat sarjat ja pari pudotussarjaa viimeistelee homman.

Tehdään siis ensin alkuun kolme suoraa sarjaa toistovälillä 20-25. Niillä jos ei ala etureisissä tuntua tuskaista poltetta, sen saa varmasti aikaan niiden jälkeen tehtävät kaksi pudotussarjaa, joihin lisätään painoa sen verran, että saadaan tehtyä tiukka 5 toistoa, pudotetaan painoa ja tehdään seuraava tiukka vitonen ja vielä kerran pudotetaan painoa ja tehdään vitonen. Sitten voidaankin pudottautua itse lattialle odottamaan sitä pyörätuolia.

Etureisitreenin loppuun on hyvä julkaista FlipBelt-arvonnan voittaja. Osallistumisia tuli valtava määrä, joka kertoo kuinka kiinnostava tuote on kyseessä! Tämän vapaavalintaisen FlipBeltin itselleen nappasi Anita ! Laita Anita osoitetiedot sähköpostilla osoitteeseen [email protected] niin välitän ne eteenpäin ja pääset testailemaan omaa FlipBeltiäsi!

Metallisydän

4 vastausta artikkeliin “Kolmen liikkeen extratreenit – Etureidet”

    • Oikein hyvä idea, tuplatreenit vois ottaa seuraavaksi käsittelyyn kun extratreenit on saatu päätökseen 🙂

      Pitääpä tsekkailla video oikein ajatuksella 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta