(Turhia) toiveita?

Vaikka Metallisydämen blogi pohjimmiltaan onkin treeniblogi erilaisine treenivinkkeineen, lisäravinnejuttuineen ja smoothie-ohjeineen, on se paljon muutakin. Metallisydämen blogin lukijat ovat tottuneet suoraan ja arkailemattomaan puheeseen aiheesta kuin aiheesta. Viime aikoina totuuksia on lauottu fitness-maailman myyteistä ja tabuista, erityisesti doping-kysymystä on käsitelty Metallisydämen sensuroimattomalla ja suoralla tyylillä. Myös fitness-elämäntyyli selfieineen, belfieineen ja parsakaaleineen, sekä tietysti fitness-bloggaaminen pepputreenivinkkeineen saa aika-ajoin itseironista kyytiä Metallisydämen blogissa. Pari viikkoa sitten julkaistu kirjoitus lihavudesta sai huomiota jopa Satakunnan Kansan nettisivuilla ja kukkahattutädeille herneet nenään.

SK

Ei ole aihetta, johon Metallisydän ei uskaltaisi tarttua ja nyt SINULLA on elämäsi tilaisuus esittää Metallisydämelle juttutoiveita. Onko mielessäsi jokin ajankohtainen aihe, johon haluaisit saada selvyyttä? Kaipaatko ohjeita jonkin tietyn lihasryhmän treenamiseen? Tai oletko aina halunnut tietää kummalla kädellä fitness-bloggarit pyyhkivät pyllynsä? Tässä on tilaisuutesi, kerro mistä aiheesta haluaisit Metallisydämen kirjoittavan. Parhaat toiveet saattavat toteutua!

Metallisydän

32 vastausta artikkeliin “(Turhia) toiveita?”

    • Mä odotan myös koska nään sut wodissa 😉
      Sun täytyy ottaa Tuomakseen yhteyttä jotta se vetäis sulle hyvän treenin!

    • Toi on kyllä hyvä idea ja pyörinyt mielessä jo pidemmän aikaa… Mä en vaan tiedä uskallanko, mitä jos pamahdan crossfit-uskovaiseksi!?!

  1. Käsittääkseni olet ammatiltasi yhteisöpedagogi?:) Täällä 18 v lukiolainen yrittää miettiä sopivaa ammattia ja haluaisi ehdottomasti kuulla enemmän työstäsi ja tietää millaista se oikeasti on 🙂

    • Joo, olen koulutukseltani yhteisöpedagogi, ammatiltani vastaava ohjaaja yksityisessä lastensuojelulaitoksessa. Kovin laajasti en halua työstäni kertoa blogin puolella, se on yksi niistä harvoista elämäni osista jotka pyrin pitämään irrallaan blogimaailmasta 🙂 Sen verran voi toki sanoa, että työ on haastavaa ja välillä hyvinkin rankkaa, ei ehkä fyysisesti, mutta henkisesti. Hyvin vaihtelevaa ja myös palkitsevaa. Olen tehnyt lastensuojelutyötä yli 11 vuotta ja voin rehellisesti kertoa nauttivani työstäni, olen unelma-ammatissani 🙂

    • Ei huono idea, vaati hieman pohdintaa ja kehittelemistä… Saa nähdä 🙂

  2. Metallisydän antaa parisuhdevinkkejä treenaaville ikisinkuille. Esim. jos nyt viikonloppuna, treffasin kaikinpuolin viehättävän muovitissin jonka kanssa päädyin myös aamuyön jumppatunneille, hän ilmoittaa paripäivää sen jälkeen, ettei olekkaan fiksua tavata enää. Ei ollut kuulemma kemiaa. Eli tähän aiheeseen on syytä sanalla sanoen paneutua. Jos nainen roikkuu kaulassa ja mu..mukana koko illan ja on se aloitteellisempi osapuoli, kuten moni muukin viiden vuoden aikana, niin mikä on? Miksi treenaava ja lihaksikas sinkkumies, joka ei ole seinästä revitty, ei löydä kumppania vierelleen? Tekeekö lihakset miehistä vain kertakäyttötavaraa naisille? Pitääkö lihaksikkaan miehen olla pullukan kanssa jos he ovat enemmän pidemmän parisuhteen perään ja ovatko treenatut, pinkeät naiset vain kikkelin perässä? Tähän odotamme palavasti vastausta jotta tämä ikisinkkuilu treenaavilta miehiltä saadaan loppumaan.

    • Kirjoita pliis tästä toisinkinpäin, miksi miehet eivät halua treenaavia naisia muuhun kuin petikumppaneiksi??? Miten treenaava nainen löytää voimamiehen parisuhteeseen? Sorry jos yhtälö on mahdoton 😀

    • Siis ilmiselvästi tarvitaan treenaavien sinkkujen parituspalvelu! 😀

      Katsotaan jos vaikka aiheesta saisi jotain irti… 🙂

  3. Kuinka saada kapea mehiläis uuma? Etenkin kyljet kapeammaksi napaan päin, jos siihen treenillä pystyy edes vaikuttamaan?

    • Napsimalla pari alimmaista kylkiluuta poikki.

      No ei kai, onhan siihen muitakin keinoja vaikka tuo ehkä on se tehokkain 😀

  4. Metallisydämen elämänkaari kuvineen päivinee sieltä kehdosta körilääksi asti 😀 Myös rehellinen puhe siitä, mitä asiansa osaava ammattilais bodari ajattelee heiveröisistä 16 vuotiaista sekä elämäntaparemonttinsa aloittaneista mammoista. (siellä salilla nähdessään)

    • Elämänkaari on hyvä ajatus, saattaa otta aikaa ennen kuin sen saan julkaistua, sillä kuvia voi olla hiukan hankala metsästää, mutta ehdottomasti toteuttamisen arvoinen ajatus!

      Tuohon toiseen aiheeseen… tosissaan salilla treenaava, ammattilaisbodari tai ei, ei juurikaan kiinnitä huomiota muihin salitreenaajiin vaan keskittyy omaan treeniin. On harhaluulo, että pitkään treenanneet väheksyisivät aloittelijoita. Päin vastoin, pitkään treenanneet ovat myös nöhneet treeniuransa aikana paljon ja osaavat arvostaa jokaista joka saa itseään niskasta kiinni ja salille. Aloittelijoita väheksyvät ovat useammin niitä, jotka ovat treenanneet pari vuotta ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken… Hmmm… tästähän saattais ihan saadakin sisältöä kokonaiseen blogitekstiin 🙂

  5. Jonkin sortin postaus liittyen isoihin painoihin-> lyhyisiin sarjoihin vs pienet painot -> pitkät sarjat sekä kannattaako tehdä esim kyykkyä jne ”suuria” liikkeitä vs hinkata hack / prässi joissa voi eristää juuri tiettyyn lihakseen 🙂 Onko tuntuma aina se tärkein vai olisiko välillä hyvä myös liikuttaa suuria kuormia ?

    • Mun treenifilosofiani perusperiaate on vaihtelu. Mä uskon eri treenisysteemien sotkemiseen, erilaisten ärsykkeiden antamiseen lihakselle. Tuntuma on helvetin tärkeää kun lihasta treenataan, mutta välillä on hyvä ottaa raa’asti isommillakin painoilla, mutta kuitenkin puhtaasti ettei paikat hajoa.

  6. Kuinka olla neuvomatta parisuhteen toista puoliskoa treenaamisessa? Etenkin, kun toinen treenaa ja syö päin helvettiä omasta mielestä. Ja luonnollinen jatkokysymys; miksi olla neuvomatta? Koska siitä tulee hemmetinmoinen riita.

  7. Fitnessihmisten vaietut eritteet – vääntävätkö muutkin kuin Bull treenikakkaa? Vetävätkö proteiinipaukut vertoja hiivasienihaarusten hajuille? Onko ihan ookoo syöstä sylkeä sarjan keskellä? Mukana myös hiksa ja oksu!

    • Ei saatana 😀 😀 😀 Repesin 😀 Tää on pakko toteuttaa!

  8. Kun parisuhteen toinen osapuoli lihoo (siis oikeasti lihoo huomattavamman määrän).

    • Hmmm… saattas olla hyvinkin aihetta postaukseen…

  9. Aivan huippua olleet nuo fitness-aiheita sivuavat satiiriset postaukset 😀 Toivon Metallisydämen aloittavan MetalliWloggauksen ja aiheena voisi olla lukijoiden Q&A =)

    • Videoblogien tekeminen on kyllä ollut mielessä, mutta jotenkin tää kirjottaminen on mulle ominaisempaa… koskaan ei silti teidä vaikka videollekin tulis höpistyä…

  10. Ruokapäiväkirja parilta päivältä olis huippu! Se ei suoranaisesti hyödytä tällaista 60kiloista tyttöä mutta olisi muuten erittäin mielenkiintoinen 😀

    • No joo, varmastiolis mielenkiintonen… Karkkia, pullaa ja jätskiä lähinnä 😀

  11. Miten pitäisi syödä ja treenata, jotta saisi lihaksia kasvatettua? Olen kuullut parista eri tyylistä (isoilla painoilla sarjat 7-10 toistoa tai 3vk pitkiä sarjoja 20-30 toistoa ja sitten 1vk maksimipainoilla muutama toisto). Olisi kiva tietää mitä itse teet 🙂

    • Mä teen hyvin vaihtelevasti. Jonkin verran löytyy mun treenisysteemeistä tietoa blogin treenijutuista ja yläpalkin ”Ja rauta liikkuu”-osiosta.

  12. Miten treenata jotta lihakset kasvavat? Miten itse teet? Olen kuullut parista kiva eri tekniikasta niin olisi kiva tietää minkä olet itse havainnut hyväksi 🙂 onko eroa lihastreenaamisessa (lihaksen kasvatuksessa) jos on nainen/mies?

    • Kyllähän sukupuolella jossain märin vaikutusta on, mutta ei tässä nyt kuitenkaan ihan eri planeetoilta olla 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta