Tikuista tykeiksi – Nyt laitetaan forkut kuosiin!

Parissa edellisessä treenipostauksessa on hankittu täytettä niihin t-paidan hihoihin treenaamalla hauista ja ojentajaa tehokkaasti ja tuloksekkaasti. Tällä kertaa keskitytään aivan liian usein laiminlyötyihin käden osiin, forkkuihin.

Usein käy niin, että hauista pumpataan kymmenillä eri liikkeillä, eri suunnista ja erilaisilla erikoistekniikoilla, ojentajalle tehdään pari-kolme erilaista liikettä ja forkut jätetään kokonaan treenaamatta, ilmeisesti kuvitellaan että pinaattia popsimalla ne forkut kasvaa… Siihen tehdään nyt muutos! Nyt treenataan forkut kuosiin Metallisydämen vinkeillä!

Popeye33

Jotta kaikki teinitreenaajat eivät pelästyisi heti forkkutreeniä, lähdetään salakavalasti liikkeelle hyvin paljon hauiskääntöä muistuttavalla liikkeellä, tehdään se vain niinsanotulla vasara-otteella, pitäen käsipaino ikään kuin pystyssä koko ajan, jolloin rasitus kohdistuu mukavasti myös forkkuun.

20150724_143851

Kolme sarjaa toistovälillä 8-12 / käsi pitäisi tehota.

Asteittain siirrytään specifimpiin forkkuliikkeisiin ja tartutaan tällä kertaa tankoon, mutta myötäotteella perinteisen vastaotteen sijaan. Tämä on erittäin tehokas forkkuliike. Tässä liikkeessä ei kannata havitella valtavan suuria painomääriä, vaan ennemmin pitää sarjojen toistomäärät suhteellisen pitkinä. Kolme noin 15 toiston sarjaa tuo mukavan poltteen forkkuihin.

20150724_144401

Sitten onkin forkun sisäsyrjän vuoro, lähdetään tekemään rannerullauksia. Sopiva määrä painoa tankoon, tuetaan käden penkkiä vasten, ranteet penkin reunan yli. Päästetään ranteet taipumaan alas ja sormet aukeamaan niin, että tanko on melkein sormien päässä ja sitten ikään kuin rullataan sormet kiinni ja ranne ylös.

20150724_144749 20150724_144742

Jokaisen kolmen sarjan pituus saa olla yli 20 toistoa.

Sitten on viimeisen liikkeen vuoro. Tälle liikkeelle en tiedä sen parempaa nimeä, kuin kapulasysteemirannerullausjuttuhomma. Joillakin saleilla olen nähnyt ihan tätä tarkoitusta varten olevia laitteitakin, mutta meillä homma hoituu jonkun ahkeran ja kekseliään treenaajan itse rakentamalla kapulasysteemillä. Homma on yksinkertainen, köyteen laitetaan roikkumaan sopiva määrä painoa ja rullataan se ranteita vuorotahtiin kiertämällä ylös ja lasketaan alas, ihan niin moneen kertaan kuin pystytään. Ja polttaa…

20150724_145115

Tällä setillä on forkkujen kasvaminen taattua, tai ainakin hiton paljon varmempaa kuin pelkällä pinaatilla! Ei muuta kuin kokeilemaan!

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Tikuista tykeiksi – Nyt laitetaan forkut kuosiin!”

  1. Kapulasysteemirannerullausjuttuhomma on itselle uusi termi 🙂 Itse olen kuullut käytettävän ninitystä Ranne-Reiska.

    • Ei huono nimi tuo Reiskakaan, mutta mä tykkään omasta kehitelmästäni enemmän, se on jotenkin kuvaavampi 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta