Metallisydämen vinkit kireisiin hihoihin…

Teinipojasta lähtien jokaisen miespuolisen salitreenaajan haaveena on saada isot hauikset, niin isot että paidan hihat kiristävät. Siihen on olemassa kaksi erilaista keinoa joista jompi kumpi toimii varmasti.

Lähdetäänpä ensin liikkeelle siitä rankemmasta, mutta palkitsevammasta keinosta. Kuten kaikki arvasivat, se on kova treeni. Hyvään hauistreeniin kannattaa yhdistellä niin raskaita liikkeitä vapailla painoilla, kuin eristävämpiä, tuettuja liikkeitä.

Yksi suosikkiliikkeistäni hauistreenissä on raskas perusliike, hauiskääntö tavallisella levytangolla. Kaikessa brutaaliudessaan erittäin tehokas liike.

Tankohauis

Toinen suosikkiliikkeeni on tuettu hauisliike scott-penkissä. Siinä liike on helppo kohdistaa nimenomaan hauikseen ja saankin sillä erinomaisen tuntuman, eikä se polte hauiksessa ihan pieni ole sarjojen lopussa.

scotthauis

Sarjojen pituuksia on hyvä vaihdella ja tehdä välillä myös pidempiä, pumppihakuisia sarjoja. Siihen käy hyvin esimerkiksi käsipainoilla tehtävä hauiskääntö. Rauhalliset nostot ja laskut ovat varmasti tehokkaita hauiksen kasvattajia.

käsipainohauis

Pumppiliikkeenä parhaimmillaan on mielestäni ristikkäistaljassa tehtävä hauiskääntö. Kun liikeradan pitää sopivan lyhyenä ja käytettävän painomäärän riittävän pienenä, on pumppi hauiksessa melkoinen…

taljahauis

Siinä muutamia esimerkkejä tehokkaaseen hauistreeniin. Tärkeää on yhdistellä erilaisia liikkeitä ja pitää hauistreeni monipuolisena. Jokainen sarja, oli sitten pitkä tai lyhyt, kannattaa tehdä loppuun asti, niin ettei enää pysty yhtään toistoa tekemään.

Pitkäjänteisellä ja periksiantamattomalla treenaamisella hauikset kasvavat varmasti ja ennen pitkää alkavat myös hihat kiristää.

 

Entäs se toinen keino? No yksinkertaisesti ostaa liian pieniä paitoja.

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta