Rinta ja olkapäätreeniä Porihallilla

Enimmäkseen tulee treenattua Ulvilassa, Friitalan Sport Centerillä, mutta silloin tällöin käyn herkuttelemassa Porissa, Porihallilla. Niin tälläkin kertaa, vuorossa oli rinta ja olkapäät.

RIntatreenin ensimmäisessä liikkeessä oli tarkoitus aktivoida rintalihas ja saada siihen kunnon tuntuma seuraavaa, raskaampaa liikettä varten. Erinomainen liike tähän tarkoitukseen on rutistusliike alaviistosta. Sillä siis lähdettiin liikkeelle. Hiukan jouduin tekemään laitteeseen omia tuunauksiani, mutta lopputulos oli erinomainen, vaikka itse sanonkin 🙂

rintatreeni (1)

Rintatreenin toinen ja samalla treenin niinsanottu pääliike oli perinteinen vinopenkki Smith-laitteessa. Hyvä liike, jossa uskaltaa rutistaa kaikki tehot irti jokaisesta sarjasta ilman pelkoa siitä että tanko jäisi rinnalle, sen kun voi missä vaiheessa tahansa koukata kannakkeihinsa.

rintatreeni (2)

Vinopenkin jälkeen oli vuorossa vipuvarsilaite, jossa on sama etu perinteiseen penkkipunnerrukseen nähden, varmistajaa ei tarvita ja silti voidaan rutistaa sarjat failureen asti.

rintatreeni (5)

Rintatreenin loppuun tein vielä kahden rutistusliikkeen supersarjan. Ensin käsipainoilla tasapenkillä ja sen jälkeen suoraan samaan laitteeseen, jolla koko treeni aloitettiin. Tällä kertaa ilman tuunauksia, istuen penkillä, jolloin vastus tulee eri suunnasta ja liike kohdistuu eri osaan rintalihasta.

rintatreeni (3)rintatreeni (4)

 

Seuraavaksi olikin aika siirtyä olkapäätreeniin. Myös olkapäätreenin aloitin lämmittelyliikkeellä, jolla aktivoidaan sivuolkapäät. Tämä on samalla melkeinpä suosikkiliikkeeni olkapäille, tuntuma tässä laitteessa (jälleen omilla hienosäädöilläni) on aivan uskomattoman hyvä.

olkapäätreeni (1)

Ja vastaavasti kuin rintatreenissä, tosiena liikkeenä se olkapäätreenin ”pääliike” eli se jossa liikutellaan raskaimpia painoja. Tällä kertaa pystypunnerrus vipuvarsilaitteella. Porihallin vipuvarsilaite eroaa suuresti Friitalan vastaavasta. Tässä paino ikäänkuin muuttuu raskaammaksi mitä ylemmäs kahvat nousevat. Mielenkiintoinen laite…

olkapäätreeni (2)

Olkapäätreenin viimeisenä liikkeenä toimi yksi suosikeistani, niskantakaapunnerrus Smith:ssä. Viimeisenä liikkeenä tehdessä siinä ei paljoa painoja tarvita, mutta tuntuma olkapäissä on erinomainen. Pitää vaan varoa laskemasta tankoa liian alas, takaraivon korkeus riittää erinomaisen hyvin.

olkapäätreeni (3)

Sellainen oli tämänkertainen treenisessio Porihallilla, ensikerralla taas jotain uutta!

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Rinta ja olkapäätreeniä Porihallilla”

  1. tästä sai tosi hyvää vinkkiä tän aamun olkapää-rinta treeniin!! pakko kyllä vielä sanoo, että viimesestä kuvasta huomaa, että kyykyt on kirjaimellisesti menny perseelle.. :DDD

    • Kiva jos saat jotain vinkkiä omiin treeneihin 🙂

      Ja ehkäpä tossa viimesessä kuvassa vaan korostuu selän kaari 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta