Tissit turvoksiin!

Tässä eräänä päivänä olin salilla ohjaamassa ensin yhden treenin ja sen jälkeen tein vielä oman treenin, aikaa meni yhteensä reilu kaksi tuntia. Seurailin siinä sivussa kahden teinipojan treeniä, koko tuon reilun kahden tunnin ajan kundit treenasivat rintaa… oli siinä vinopenkissä varmaan kolme eri vinoutta ja päälle vielä alavinopenkki ja luonnollisesti tasapenkki. Ja sitten tehtiin rutistuksia ainakin seitsemällä eri tavalla. Huh huh sanon minä…  Ihan jokaista tietämäänsä treeniliikettä ei tarvitse, eikä kannata, tunkea samaan treeniin.

Vastapainoksi tuolle maratontreenille, tässä oma viimeisin rintatreenini:

Ensimmäisenä liikkeenä vinopenkki Smith:ssä.

vinopenkki

Ensin lämmittelyjä alkaen tyhjästä tangosta. Siitä sitten painomäärää hiljalleen kasvattaen ylöspäin, kunnes sarjat jäivät noin kuuteen toistoon. Sitten alkoivat kovat sarjat, tuolla samalla painomäärällä rutistettiin ensimmäisessä kovassa sarjassa kasi, pari viimeistä toistoa hampaat irvessä. Toisessa varsinaisessa sarjassa toistoja tuli vain kuusi vaikka loppuun asti rutistinkin. Kolmanteen ja neljänteen kovaan sarjaan pienensin painomäärää hiukan ja rutistin kasaan tiukan kympin ja kasin. Päälle vielä kaksi pudotussarjaa, molemmissa yksi pudotus.

Rintatreenin raskain osuus oli takanapäin, nyt viimeistellään homma vielä parilla muulla liikkeellä. Ensin rutistuksia.

rintarutistus

Viisi tiukkaa sarjaa failureen asti, toistomäärä ensimmäisessä sarjassa noin 20, viimeisessä noin 10 ja muut siltä väliltä. Niin se vaan puhti lähtee kun sarjat tehdään loppuun asti, ei toivoakaan saada samoilla painoilla joka sarjassa yhtä montaa toistoa…

Viimeisenä liikkeenä pumppailtiin pidempää sarjaa vipuvarsilaitteella.

punnerruslaite

Tavoite oli tehdä yhteensä sata toistoa, niin monella sarjalla kuin tarvetta oli, välillä aina noin 10 sekunnin levähdys kun painot ei enää liiku. Ensimmäisessä setissä tuli noin 30 toistoa, viimeisessä enää noin 6. Ja rinnat aivan tulessa.

Siinä se, ei tarvittu kahta tuntia tai eri vinouksia, rinnat oli totaalisen loppuun treenattu kolmella liikkeellä. Avainsana on tehokkuus, kun sarjat tehdään kunnolla loppuun asti, ei tarvita kymmeniä eri liikkeitä.

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Tissit turvoksiin!”

  1. Taitaa olla Metallisydämen treeni keksitty omasta päästä (kuvat tietenkin otettu muodon vuoksi). Miten olisit voinu treenata, jos seurasit teinipoikia pari tuntia? 😉

    • No enhän mä oikeesti treenaa lainkaan, käyn vaan napsimassa kuvia 😀

      Siis oikeesti, kuten tossa tekstin alussa kerron, seurailin poikien treenaamista sivusilmällä ensin treeniä ohjatessani ja sitten oman treenini lomassa, yhteensä sen reilun pari tuntia.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta