Vähän perusteellisempaa jalkatreeniä ja vappujuomia

On vapun päivä. Astelen salille tekemään sitä, mitä kaikki fitness-bloggarit tekevät vappuaaton jälkeisenä aamuna, muun kansan potiessa kotona päänsärkyä ja halaillessa vessanpönttöjä. Edessä on kunnon perusteellinen jalkatreeni. Edellinen jalkatreeni meni sairastelun jälkeisenä ”kevyeksi” laitteissa nitkutteluksi (siitä voit lukea TÄÄLTÄ), tällä kertaa ei nitkutella tai edes käytetä laitteita, vaan tällä kertaa treenataan kunnolla, pelkillä raskailla perusliikkeillä.

Sali on autio, ei ketään muuta treenaamassa. Astelen nurkan ympäri kun se iskee, siellä joku valtava korsto tekee hauiskääntöjä kyykkyhäkissä. Ärsytys nousee ja tekee mieli mennä ottamaan tyyppiä niskasta kiinni ja taluttaa ulos, mutta hillitsen itseni ja päätän tehdä kyykkyni ilman varmistusrautoja. On niiden sitten ainakin noustava, saatana.

Ja niin se alkaa, vanhojen kunnon raskaiden perusliikkeiden jalkatreenini. Ensimmäisenä luonnollisesti takakyykky.

Takakyykky

Sarjoja tehdessäni mulkoilen aina sopivin väliajoin korstoa hauiskääntöineen. En tiedä meneekö viestini perille, mutta ainakin kuvittelen kaverin olevan häpeissään riuhtovien ja epäpuhtaiden, mutta valtavilla painoilla tehtyjen hauiskääntöjen välillä. Täytyy sanoa että tuolla ryskimisellä oikea mies siellä häkissä taisi sittenkin olla..

Minun treenini jatkuu takakyykyn jälkeen maastavedoilla.

maastaveto

Tiukkoja, mutta puhtaita vetoja, raskaita loppuun asti vietyjä sarjoja. Hiki lentää ja verisuonet pullistuvat otsassa. Maastavetoa parhaimmillaan.  Kaverilla kyykkyhäkissä on selkänikamat varmasti kovemmalla rasituksella hauiskääntöjensä kanssa kuin minulla koskaan maastavedoissani. Kiukkuni alkaa vaihtua vahingoniloon.

Kun maastavedot on vedetty, on etukyykyn vuoro.

etukyykky

Reisissä tuntuu jo melkoisen hyvä polte kokonaisvaltaisten takakyykyn ja maastavetojen jälkeen, nyt on tarkoitus kohdistaa liike etureisille. Ja sinne se menee, hikikään ei lakkaa valumasta. Tällaista jalkatreenin kuuluu olla eikä laitteissa nitkuttelua!

Vielä on jäljellä askelkyykky.

askelkyykky

Hauis-sankari on poistunut salilta ja kyykkyhäkki olisi vapaa. Olkoon vaan, eipä minulla sille enää käyttöä ole. Nappaan käsipainot käsiin ja lähden askeltamaan pitkillä askelilla salia päästä päähän. Täytyy myöntää, että askeltaminen oli melkoisen huojuvaa, enkä tainnut päästä kuin salin puoleenväliin kun oli pudotettava painot lattiaan. Hetken huohoteltuani alkoi matka takaisin. Ja taas takaisin. Perse kiittää.

Sellainen oli Metallisydämen vappujalkatreeni melkein autiolla salilla. Mutta entäs ne vappujuomat?

No ne oli teemaan sopivasti tällaset:

vappujuomat

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Vähän perusteellisempaa jalkatreeniä ja vappujuomia”

  1. Itse tein jalkatreenin myös vapunpäivän aamuna. Salille mennessäni huomasin, että sinne oli eksynyt kaksi miespuolista treenaajaa ennen minua, mutta ymmärsivät sentään poistua vähin äänin paikalta jo ennen kuin sain lämmittelyni tehtyä.

    • Kylähän sitä aika rauhassa on saanu tänä viikonloppuna treenailla… 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta