Ikea-reissu voi ajaa parisuhteen kriisiin

Näin uutisoi Iltalehti keskiviikkona. ”Parisuhdeasiantuntijat myöntävät viimein faktan, joka ei yllätä yhtikäs ketään: reissu Ikeaan voi olla parisuhteesi viimeinen reissu.”

ikea
Alkuperäinen uutinen löytyy kokonaisuudessaan TÄÄLTÄ

Parisuhdeasiantuntijat ja Wall Street Journalin toimittajat eivät selvästi ole seuranneet riittävän tarkasti Metallisydämen blogia, joka on tiedostanut tämän parisuhteen sudenkuopan jo jokin aika sitten ja laatinut miehille kattavan selviytymisoppaan Ikea-reissuja varten.

20140612_140910

Selviytymisopas kattaa paitsi pienet kikat itse Ikeassa, myös ennen reissua tehtävät valmistelut, joiden avulla mies kuin mies selviytyy Ikea-reissusta. Metallisydämen ohjeiden noudattaminen saattaa hyvinkin pelastaa parisuhteesi! Kannattaa käydä tutustumassa oppaaseen TÄSTÄ!

 

Uskalsi sitten lähteä sinne Ikeaan tai ei, vielä ehtii käyttää Metallisydämen blogin lukijoille tarkoitettua alennuskoodia Keskisen Kellon verkkokauppaan. Koodilla METALLISYDÄN saa huhtikuun loppuun asti 15% alennuksen kaikista normaalihintaisista tuotteista.

Keskisen Kellosta löytyy paitsi valtavasti erilaisia kelloja, myös esimerkiksi sykemittareita tai Kalevala koruja. Oikeanlainen lahja sopivaan väliin saattaa pelastaa parisuhteen jopa epäonnistuneen Ikea-reissun jäljiltä…

keskisen kello

Neljä avainta kehitykseen – osa 1: Tuloksekas treeni

Saavuttaakseen kehitystä salilla, oli kyse sitten painon pudottamisesta, lihasmassan lisäämisestä tai penkkimaksimin kasvattamisesta, on tehtävä tiettyjä asioita oikein. Neljä avainta kehitykseen -sarjassa tulen käymään läpi neljä tärkeintä asiaa kehityksen kannalta. Ensimmäisen osan aiheena on tehokas ja tuloksekas treeni.

vatsa

Oli salitreenin tavoite mikä tahansa edellä mainituista, on sillä suuri merkitys mitä salilla tehdään, kuinka paljon ja miten. Rasvan polttamiseen ja penkkimaksimin kasvattamiseen on molempiin omat erilaiset treenimetodinsa. En lähde tässä avaamaan niitä sen enempää, vaan kehoitan kaikkia miettimään, tukeeko se oma tämänhetkinen treeniohjelma juuri niitä omia tavoitteita, vai voisiko niiden saavuttamiseen olla parempiakin keinoja.

viparit

Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota treenitekniikoihin ja siihen, ovatko ne riittävän puhtaat. Otetaan esimerkiksi taas vaikkapa se penkkipunnerrus. Epäpuhtaalla tekniikalla ja rajusti ryskimällä, kentien rinnalta pompauttamalla saa varmasti nostettua enemmän rautaa kuin puhtaalla ja rauhallisella tekniikalla, mutta sen kerran kun ryskäyttäesäsi rusautat samalla olkapääsi hajalle, jää treenit treenaamatta viikoiksi, mahdollisesti jopa kuukausiksi ja se puhtaalla ja rauhallisella tekniikalla treenaava kaveri menee hujahtamalla ohi treenituloksistasi.

Lihas kasvaa levossa on varmasti kaikille tuttu sanonta, harva salitreenistä innostunut jaksaa sitä kuitenkaan noudattaa ja juoksee salilla joka päivä ja mahdollisesti jopa pari kertaa päivässä. Sille lihakselle kannattaa antaa myös aikaa levätä, sillä sanonta ei ole tuulesta temmattu. Hyvin palautuneena lihas jaksaa sitäpaitsi antaa itsestään enemmän kuin puolikuntoisena ja seuraava treeni on taas paljon tuloksekkaampi.

taljat

Vaikka tarkoitus olisi polttaa rasvaa ja saada kiinteät pakarat, ei siellä juoksumatolla kannata hölköttää tuntikausia yhteenmenoon ja salin puolellakin kannattaa tehdä muutakin kuin askelkyykkyä. Rasvan polttamiseen on monia tuloksekkaita keinoja, mutta ylitreenaaminen ja yksipuolinen treeni ei ole oikea valinta.

pakara

Tiivistettynä: Mieti mitkä sinun tavoitteesi ovat ja sen jälkeen selvitä mitkä ovat ne parhaat keinot saavuttaa nuo tavoitteet. Tutki internetiä ja käy kirjastossa, kysele kavereilta ja tutuilta tai käänny suoraan alan ammattilaisen puoleen. Älä kuitenkaan purematta niele mitään, vaan kyseenalaista ja vaadi perusteluja. Asiansa osaavalta personal trainerilta saat varmasti asiantuntevaa apua tavoitteittesi saavuttamiseen ja perustelut jokaiselle ratkaisulle.