Tuplaliiketreenillä aikaa säästyy ja tulosta tulee!

Jälleen kerran aika treenata oli rajallinen, salilla ei voinut viettää koko päivää, vaan treenistä oli selviydyttävä reilussa puolessa tunnissa, silti kunnon tehokas selkä-vatsa-treeni oli tehtävä. Haaste oli heitetty ja Metallisydän tarttui siihen hätkähtämättä.

Ratkaisu oli yksinkertainen, yhdistetään kaksi liikettä yhdeksi liikkeeksi tekemällä ne peräkkäin, ilman taukoa. Jokainen suunniteltu liike ja sarja tulee tehtyä eikä treenin teho kärsi. Ei siis muuta kuin hommiin!

Ensimmäisenä liikeparina selkätreenissä oli raskaat perusliikkeet kulmasoutu käsipainolla ja leuanveto leveällä myötäotteella.

soutuveto

Ensin tehdään kulmasoutua käsipainolla, yksi käsi kerrallaan. Kun tämä liike on tehty, tartutaan leuanvetotankoon ja vedetään leukoja juuri niin monta kuin niitä kulmasoutujen jälkeen tulee. Tuskin tarvitaan kovin paljoa lisäpainoja… Neljä tiukkaa settiä tätä liikeparia ja on aika siirtyä seuraavaan.

Toisena liikeparina selälle on tutut ja turvalliset taljat. Ylätalja leveällä otteella ja alatalja kapealla otteella.

taljat

On ihan makuasia kumman liikkeistä haluaa tehdä ensin. Itse tein ylätaljan ensin ja siirryin sitten suoraan ilman taukoa alataljaan. Tätäkin neljä settiä ja selkätreeni oli paketissa. Aikaa mennyt vartin verran. Vielä olisi vatsatreeni jäljellä…

Vatsatreenin ensimmäinen liikepari on vatsapyörä ja jalkojen nostot.

vatsat1

Neljä settiä näitäkin. Ensin kannattaa kokeilla tehdä vatsapyörää suorin jaloin, mutta loput sarjat voi sitten tehdä polviltaan kun toistoja ei kuitenkaan kovin montaa suorin jaloin tule… Ja jalkojen nostossa nostetaan ne varpaat sinne sormien yläpuolelle, hallitusti vatsalihaksilla eikä heilauttamalla : )

Toinen liikepari vatsalle on perinteinen vatsarutistus vatsalaudalla ja lantion nostot penkillä.

vatsat2

Näissäkin liikkeissä kohdistetaan se rasitus vatsalihaksille eikä vaan heiluta holtittomasti. Neljä settiä ja suihkuun, homma on kasassa ja aikaa meni jotakuinkin se puoli tuntia.

20141220_155550

Metallisydän

6 vastausta artikkeliin “Tuplaliiketreenillä aikaa säästyy ja tulosta tulee!”

  1. Moikka! Lueskelin vanhoja dieettipostauksiasi ja kysyisinkin, että suositteletko kokeilemaan ketoosia? Vai maltillisempaa vhh-meininkiä?

    • En kyllä suosittele omien kokemusteni perusteella ketoosia. Itse sain paljon parempia tuloksia (ja paremman olon) maltillisemmalla vhh:lla. Sillä aion lähteä tänäkin keväänä painoa pudottelemaan kun on sen aika 🙂

  2. Kuulostaa tosi hyvältä treeniltä, vaikka onkin tosi perus settiä! Tarttee varmaan itsekin kokeilla sitten kun aika on kortilla 🙂 Tai miksei muutenkin!

    • Joo kannattaa ainakin kokeilla joskus! 🙂

  3. Mitäs mieltä olet superseteistä noin yleisemmin? Itse teen PT:ni ohjeiden mukaan kaikki treenit sillä metodilla. Yhteen settiin kuuluu 2-4 eri liikesarjaa 8-12 kerran toistoilla. Kolme tai neljä kierrosta kutakin, ei taukoja eri liikkeiden välissä ja 60-90 sekuntia taukoa jokaisen setin jälkeen.

    • Vaikka ne tehokkaita onkin, en itse lähtisi ihan pelkästään niiden varaan treeniä rakentamaan pidemmälle aikavälille. Riippuu toki paljon myös siitä, mitä treeniltä hakee.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta