Rikotaan rajoja!

Maanantai on penkkipäivä. Jalkatreeni aloitetaan kyykyllä. Pohkeita ei treenata oikeastaan koskaan ja vatsaa treenataan vähän joskus jonkun treenin lopussa. Kuulostaako tutulta? Väittäisin että useimmilla treenaaminen on kangistunut tiettyihin kaavoihin joita noudatetaan, ehkä osin itse sitä tiedostamatta, kerrasta toiseen. Nyt rikotaan noita kaavoja!

seinä

Haastan teidät kaikki rikkomaan kaavojanne kuukauden ajan tästä eteenpäin! Sotkekaa treenijakonne ja treenatkaa maanantaisin vaikka ne jalat, jättäkää ne lempiliikkeet (miehillä penkkipunnerrus ja naisilla askelkyykky) kokonaan ohjelmasta pois ja korvatkaa ne muilla! Keksikää uusia tapoja treenata ja uusia liikkeitä!

Rajoja rikkomalla on ennenkin kehitetty uusia tehokkaita liikkeitä. Joku uskalias, rajojaan ja kuntosalien normeja rikkonut kapinallinen on aikoinaan tehnyt ensimmäistä kertaa esimerkiksi reverse-hackia ja todennut sen toimivan hiton hyvin pakaroihin ja takareisiin. Tyyppi on sinnikkäästi jatkanut touhuaan välittämättä muiden katseista ja naureskeluista kunnes muutkin ovat uskaltautuneet kokeilemaan ja liike on levinnyt yleiseen tietoisuuteen.

20141226_152031

Samaa uskaliasta kapinallisuutta voi soveltaa muihinkin liikkeisiin. Itse olen todennut vipuvarsipystypunnerruslaitteen soveltuvan erinomaisen hyvin myös väärinpäin tehtäväksi. Tuntuma olkapäässä on erilainen vaikkakin painomäärä pitää olla pienempi.

20141226_153719

Raja on hyvä vetää johonkin ja pitää huolta siitä että kokeiltavat liikkeet ovat turvallisia. Varovasti voi tokikokeilla mitä mielikuvituksellisempia liikevariaatioita. Tai no, ihan kaikkea ei ehkä kannata kokeilla, ainakaan silloin kun joku on lähellä kameran kanssa…

exercise-gym-fail

Toisaalta… tuokin saattaa olla ihan tehokas liike… taidan kokeilla joskus, salaa ; )

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta