Lisäravinteet treenin ympärille

Suhteellisen usein multa tullaan kyselemään mitä lisäravinteita käytän, milloin ja miksi sekä mitä lisäravinteita suosittelisin muille. Päätinpä siis laatia aiheesta erillisen kirjoituksen, täältä pesee!

Lisäravinteitahan voi käyttää vaikka kuinka paljon kunhan muistaa että ne ovat LISÄravinteita, eli terveellisen ja monipuolisen ruokavalion lisä. Lisäravinteilla täydennetään tärkeiden ravintoaineiden saantia silloin kun se on muuten hankalaa. Itse koen lisäravinteista saatavan parhaan hyödyn treenin ympärillä ja onhan se suhteellisen hankalaa ruodata niitä kanoja ja riisejä salille mukaan treenin aikana syötäväksi. Niinpä oma lisäravinteiden käyttöni sijoittuukin lähes täysin treenin ympärille. Toki lisäproteiinilla täydennän joskus proteiinin saantia muulloinkin päivällä.

20141029_092347

Ennen treeniä otan treenilaturin joka tuo lisää potkua treeniin. Tällä hetkellä käytössä on Mannisen MANIA! jota höystän extramitallisella CitruPURE:a. Tämä combo tuo sopivasti lisää virtaa ja laittaa veren pakkautumaan lihaskudokseen treenin aikana luoden sen kaikkien kaipaaman pumpin sinne treenattavaan lihakseen.

Treenin alkupuoliskolla hörpin treenijuomapullosta EAA+aa, eli lisäaminohappoja. Ne auttavat jaksamaan kovaakin treeniä eikä uupumus pääse yllättämään kesken kyykkysarjojen.

Treenin puolivälissä sekoittelen palkkarini, suuren suosikkini jo useammalta vuodelta, Anabolic Overdrive 2:n mustaherukan makuisena. Sitä sitten hörpin nautiskellen treenin loppupuoliskon ajan ja varmistan että palautuminen lähtee heti käyntiin, lihakset saavat tarvitsemansa rakennusaineet ja energiavarastot täyttyvät.

20141006_110512

Siinäpä ne olivat, mielestäni tärkeimmät lisäravinteet. Niitä olen käyttänyt jo vuosia ja havainnut erittäin laadukkaiksi ja toimiviksi. Siksipä suosittelen niitä varauksetta myös muille.

 

Manninen Nutraceuticals on pukannut syksyn aikana markkinoille uuden SUPERMASS Nutrition lisäravinnesarjan legendaarisen Marko Savolaisen johdolla. Uuden tuotesarjan tuotteet keskittyvät nimenomaan tuohon treenin ympärille. Vielä en ole sitä ehtinyt testailemaan ja jännityksellä odotankin kiilaavatko ne näiden suosikkituotteiden edelle vai miten käy…

Supermass nutrition

Metallisydän

4 vastausta artikkeliin “Lisäravinteet treenin ympärille”

  1. Käytätkö kreatiinia? Itse olen käynyt salilla noin kaksi vuotta ja haluaisin kokeilla kreatiinin käyttöä. Jos et käytä nyt niin oletko joskus käyttänyt ja mitä mieltä olet siitä ja ylipäätään onko se sinuata hyödyllinen lisä ja saako siitä hyötyä enemmän kuin haittaa? Olen siis parikymppinen nainen ja olen kuullut ”kauhutarinoita” kuinka se turvottaa kasvoja todella paljon.

    • Aina mulla kreatiinia kaapissa on, mutta harvemmin sitä tulee tätä nykyä käytettyä. Mulla se ei tuo kovinkaan isoa vaikutusta, mutta joillakin toimii huomattavasti paremmin. Kannattaa sitä kokeilla. Joillekin kreatiini kerää nestettä kehoon, paino voi nousta pari kiloa, mutta ei sitä kyllä tarvi pelätä että kasvot turpoaisi 🙂

  2. Moikka! Jos tahtoisi tehä itse itselleen nelijakoisen treeniohjelman, niin millaisista asioista kannattaa aloittaa sellaisen tekeminen? Miten kannattaa jaotella lihasryhmät ja se, kuinka paljon mitäkin pitäisi treenata että saa sellaisia tuloksia kuin haluaa 🙂 Saikohan tästä nyt selvää..

    • Hehe, niinpä. Ei ihan niin yksinkertaista kuin voisi äkkiseltään kuvitella 🙂 Avainasia tässä on juuri se, että tietää ensin millaisia tuloksia haluaa. Sen jälkeen kannattaa lähteä miettimään millä keinoilla noihin tuloksiin päästään ja nitä keinoja käyttäen sitten rakentaa se treeniohjelma. Tavoitteista riippuu se miten jaottelu kannattaa tehdä kuten myös millaisista liikkeistä, sarjamääristä ja toistomääristä jokaisen lihasryhmän treeni kannattaa koostaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta