Metallisydämen rääkkitreeni rinnalle

Kirjoittelin aiemmin normaalia rankemmat, no suoraan sanottuna tappotreenit jaloille ja olkapäille. Kirjoitukset saivat useat lukijat kokeilemaan treenejä, ja huomaamaan että ne tosiaan olivat tappotreenejä. Jalkatreeni sai useat lukijat kaipaamaan vessaansa invakahvoja päästäkseen seuraavina päivinä pytyltä ylös ja olkapäätreenin jälkeen hiukset jäi pesemättä kun kädet ei yksinkertaisesti nouseet. Jatkoa on toivottu ja nyt sitä tulee! Tällä kertaa annetaan kyytiä rintalihaksille…

Rintasupertreeni (1)

Kuten aiemmissakin rääkkitreeneissä, ei tälläkään kertaa käytetä erikositekniikoita, syvennytään niihin myöhemmin. Tarkoitus on ottaa mehut irti ihan tavallisilla suorilla sarjoilla, ja uskokaa pois, se kyllä onnistuu.

Lämmittelyjä kunnolla alle ja ensimmäiseen varsinaiseen liikkeeseen, joka on käsipainopunnerrus. Ne joilla olkapäät kestävät, voivat tehdä liikkeen tasapenkillä, minun on nostettava selkänoja lievään vinouteen.

Rintasupertreeni (2)

Ensimmäinen liike on raskas liike, jossa tehdään viisi kovaa sarjaa, jokaisessa sarjassa toistomäärä siinä 6-8. Yhtään ei jätetä löysiä, vaan viimeinenkin toisto puserretaan ulos hammasta purren. Painoja joutuu pakosti sarjojen edetessä pienentämään jotta viidennessäkin sarjassa saadaan puserrettua se kuusi toistoa.

Seuraavaksi siirrytään Smithiin ja vinopenkkiin.

Rintasupertreeni (8)

Rintasupertreeni (7)

Tässä liikkeessä unohdetaan ne suuret painot ja lyhyet sarjat. Nyt hapotetaan se rintalihas ja pakotetaan rintaan kunnon repivä pumppi. Vinopenkissä tehdään kahdeksan 20 toiston sarjaa. Ja jälleen, ei ole niin väliä jos jossakin sarjassa toistomäärä jää sinne viiteentoista, kunhan jokaisessa sarjassa puristetaan viimeiset toistot väkisin, hampaat irvessä ja kyyneleet valuen.

Nyt on varmasti rintalihat tulessa. Onkin hyvä siirtyä rutistusliikkeisiin. Ensimmäisenä tehdään rutistuksia käsipainoilla tasapenkillä maaten.

Rintasupertreeni (5)

Rintasupertreeni (6)

Rintalihakset ovat varmasti kunnon pumpissa, siksipä on tärkeää tehdä tämä liike rauhallisesti ja hallitusti. Erityisesti ala-asentoon painoja laskiessa ja kunnon venytystä rintalihakselle hakiessa on oltava varovainen, lihas kun on edellisessä liikkeessä pumpattu täyteen verta. Yläasennossa puolestaan pyritään hakemaan rintalihakselle kunnon supistus. Tehdään viisi sarjaa toistomäärien ollessa 10 ja 12 välillä. Raskas liike, mutta muistetaan silti rauhallinen ja puhdas suoritustekniikka eikä lähdetä repimään.

Rintalihasrääkin viimeinen liike on myös rutistusliike. Se tehdään ristikkäistaljassa, alhaalta ylös rutistaen.

Rintasupertreeni (3)

Rintasupertreeni (4)

Painoa ei paljon tarvita, rintalihakset on jo rääkätty melkoisen loppuun. Viimeistellään kuitenkin vielä hieman. Kahvat laitetaan ristikkäistaljan alaosiin ja tuodaan kädet silmien korkeudelle rutistaen samalla rintalihaksia yhteen. Jännitys pidetään koko ajan rinnalla ja liike hallittuna. Tehdään viisi sarjaa, toistomäärät 15 ja 20 välillä. Liikettä ei lopeteta kun rintaa alkaa polttaa, vaan vasta sitten kun painot eivät ihan aikuisten oikeasti enää liiku. Jokainen tietää kyllä itse luovuttaako kesken vai eikö vaan oikeasti enää pystynyt tekemään yhtä ainoaa toistoa.

Nyt on treeni tehty ja tissit takuuvarmasti tulessa. Ei muuta kuin palkkari naamaan ja kotiin riisiä keittämään!

Rintasupertreeni-9

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta