Fitness-bloggarin monipuolinen ruokavalio

Ihmisillä on jostakin ihmeen syystä sellainen kummallinen harhaluulo että fitness-bloggarin ruokavalio olisi jotenkin yksipuolinen, tai että fitness-bloggarin ruuat olisivat jotenkin pahan makuisia. Kumotaanpa nyt hiukan myyttejä ja luodaan katsaus fitness-bloggarin terveelliseen, mutta monipuoliseen ja herkulliseen ruokavalioon.

Fitness (5)

Fitness-bloggarin aamu alkaa kevyellä mutta ravitsevalla aamiaisella. Siihen kuuluu herkullinen kuiva ruisleipäviipale, jonka päälle laitetaan salaattia jotta saadaan kuituja. Mitään margariinia ei käytetä, vaan hyviä rasvahappoja saadaan luomukylmäpuristetusta oliiviöljystä ja omega3-kapseleista. Lisäksi tietysti syödään raejuustoa joka on jokaisen fitness-bloggarin herkkua.

Fitness (6)

Näin ravitsevalla aamupalalla jaksaisi pitkälle päivään, mutta koska fitnessissä kuuluu syödä säännöllisesti ja koska fitness-bloggarin massiiviset lihakset tarvitsevat paljon rakennusaineita, syödään seuraavaksi välipala. Välipalalla syödään luonnollisesti Ehrmannin rahkaa, se kuuluu fitnessiin melkein yhtä vahvasti kuin pepun treenaaminen. Rahka syödään tietysti maustamattomana, se luo sitä kaivattua fitness-uskottavuutta. Tai jos ollaan jossain reissussa, voi välipalarahkan korvata jollain herkullisella ja terveellisellä proteiinipatukalla, sellaisella jonka nimi on fitness-bar tai fitbar. Kaikki missä lukee fit on terveellistä.

Fitness (7)

Fitness-bloggari käy joka päivä treenaamassa, tai ainakin fitness-bloggari päivittää joka päivä Facebookiin ja Instagramiin olevansa treenaamassa #peppuonpop #salilekasalilvika #training4life Treenin yhteydessä fitness-bloggari juo aminohappojuomaa jolla on hassu kirjainyhdistelmänimi, joku ADHD tai EMK tai joku. Ja treenin jälkeen hörpitään palkkaria söpöstä pinkistä sheikkeristä (ja tutkaillaan onko ne omat pakarat saaneet edes hiukan kokoa).

Fitness (9)

Treenin jälkeen on kiire taas syödä, että rankasti treenatut pakarat saavat riittävästi rakennusainetta ja takareisi kaartuu taas hieman pyöreämmin. Lounaaksi fitness-bloggari valmistaa jokaisen fitness-bloggarin herkkuruokaa, keitettyä broileria ja haudutettua parsakaalia. Kuola valuu jo parsaa keitellessä (vai onko ne kyyneleet…)

Ruuanlaiton ohessa päivitetään taas sekä faceen että instaan ”Ai että fitnesslaiffi on ihanaa! Ja fitness-ruuat herkkua!” #fitlife #parsaonparasta #eikipuueihyötyy

Fitness (2)

Treenin jälkeen on tärkeää levätä hetki, levossa lihas kasvaa. Pienten päikkäreiden, tai ”fitnessunien” kuten me fitness-bloggarit leikkisästi niitä nimitämme, jälkeen syödään taas välipalaa. Fitness-bloggari pitää aina huolta että ruokailujen väli on tarkasti 2 tuntia 48 minuuttia. Muuten anabolinen tila alkaa heiketä ja se ei ole yhtään hyvä juttu se (anabolinen tila ei muuten liity mitenkään steroideihin vaikka fitness-maallikko niin saattaisi luulla…) Tällä kertaa fitness-välipalana on herrrrkullinen vihersmoothie joka on valmistettu avokadosta, spirulinasta, stevialla maustetusta proteiinijauhosta ja luomukananmunan valkuaisista.

Fitness (8)

Päivällisellä syödäänkin sitten todellista fitness-ruokaa, riisiä ja seitä. Sei kypsytetään keittämällä. Paistamallahan siihen tarttuisi väkisin rasvaa ja vaikka mitä fitnessiin kuulumatonta. Maistuisihan se paremmalle jos riisiin vaikka lisäisi hiukan suolaa, mutta suola voi kerätä nestettä kehoon ja sehän ei käy! Hyvää se on näinkin, ainakin jos ei hirveästi maistele vaan nielee ruuan sen kummemmin pureskelematta.

Fitness (3)

Monille taviksille, eli ei-fitness-ihmisille iskee illalla kova himo herkutella. Toisin on fitness-bloggarilla joka on taitavasti koko päivän tasaisesti syömällä pitänyt verensokerin tasaisena. Fitness-bloggari ei herkkuja kaipaa, vaan illalla syödään purkillinen ananasta. Ananas poistaa nestettä ja edesauttaa pakaran kaaren erottuvuutta.

Fitness (1)

Noniin, vieläkö joku väittää ettei fitness-bloggarin ruokavalio olisi monipuolinen? Maitorahkaakin syödään päivässä vaan kerran vaikka se niin hyvää onkin. Ja vaikka joka päivä syödäänkin samoja ruokia, voi niitä syödä eri järjestyksessä tai muokkailla vaikka sillee että joku kerta syökin aamupalalla avokadoa ja laittaa ruisleivän sinne smoothien sekaan, vaihtoehtoja on rajattomasti!

 

Metallisydän

28 vastausta artikkeliin “Fitness-bloggarin monipuolinen ruokavalio”

  1. Kyllä. Niin. Aivan. Juuri näin! Ei mitään lisättävää. Kiitos aamun avauksesta. Amen. 😀

  2. Kun lukee sun postauksia näin heti aamusta, on koko päivä pelastettu. Vaikka en itse mikään fitness-bloggaaja olekaan, niin aika samanlaisia safkoja syön itsekin, ainakin raejuuston ja rahkan kulutus on omalta osaltani aika korkea. Varsinainen gourmet-ateria on broilerin rintafilee, riisiä/perunaa, pakasterehuja ja päälle hieman rypsiöljyä, balsamiviinietikkaa ja ripaus ruususuolaa. Siinä jää kyllä monet ravintola-annokset kakkoseksi. 😀

    Mahtavaa, kun jaksat aina havainnollistaa postauksiasi hyvillä kuvilla. Entäs jos tekisit joskus videoita vastaavista aiheista? 😀

    • Vai videoita… emmäätiärä… musta on kivempaa kirjotella 🙂

  3. Mä niin haluaisin nähdä kanssatreenaajien ilmeet kun sä olet salilla ottamassa selfieitä, tai belfieitä =D Kun näin kuvistakin katsottuna asentosi on hiukkasen koomisen näköinen 😉 Anteeksi vain jos loukkasin sua jotenkin mutta en voinut olla mainitsematta asiaa. Koska aina nuo sun belfiet saa mut….. hih, hihittämään 😀
    Ja kokonaisuudessaan juttusi oli tänäänkin erityisen hilpeätä luettavaa!

    • Hehehee 😀 Ne kanssatreenaajat on jo tottunu mun touhuihin 🙂

  4. Kaippa kroppa sitten tottuu, mutta kovin vähäsen oloisesti syöt, mutta silti blogi on loistava 🙂

    • Tankkauspäivät on sitten erikseen… ei sitä tavikset usko kuinka paljon pienikokoinenkin fitness-bloggari saa ahdettua sisäänsä tankkauspäivänä… 😉

  5. 😀 😀 😀 Mä ajattelin otsikon luettuani että esittelet proteinijauheita ja palautusjauheita ja tiesmitä jauheita monipuolisena ruokavaliona. Onhan niissä monipuolisesti kaikkea mutta tää juttu oli parempi. Ruisleipää en ookkaan vielä smoothiessa kokeillut, kiitos vinkistä. Kyllä monipuolistui taas ruokavalio ;D

    • Kyllä niistä lisäravinteistakin juttua välillä tulee 🙂

  6. muahahahah…. en kestä näitä! aamu alkoi täällä oikeasti mansikka-karpalosmoothiella ja pinkistä sheikkeristä tottakai.. lounaalla sit ruokaa pakasterasioista (en kyl kerro mitä niissä oli, ok.. muusia ja lihapullia kermakastikkeessa, kukaan ei nähny, muuta ku ne rasiat:) ja nyt kohta välipala, rahkaa ja mangojotainhemmetinvauvojensosetta, näyttää hyvälle täällä duunissa, sit voikin avata sen vinkkupullon ku menee kotiin:D

    • Oikein! Sähän oot aito fitness-bloggari 😀

  7. Kiitos päivän nauruista 🙂
    Sulla on iha loistava blogi, jatka samaan malliin!

    • Kiitos kehuista 🙂 Maailmassa ei ole koskaan liikaa naurua 🙂

  8. No mutta… Rasvatonta raejuustoa?? Yök! Itse en ole fitness-bloggari vaan ihan tavis-kehonmuokkaaja ja kyllä noi sapuskat aika tutuilta kuulostivat, mutta en nyt sentään mitään kumijuustoa syö 😉 Ja parsakaali on toinen, jota en rupee syömään, vaikka onkin niin katu-uskottavaa fitness-ruokaa. No, tuloksia tulee hyvään tahtiin silti 🙂 Tuo kuva sun iltapalahetkestä oli ihan paras 😀

    • Rasvatonta raejuustoa! Nam! 😉 Usko pois, tuloksia tulis nopeemmin parsan avulla 😀 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta