Olkapäät ottaa osumaa

Vaikka menossa on kesän helteisimmät päivät, ei tällainen treenaus-addikti vaan osaa pysyä poissa salilta. Hiki virtaa ja helle vaikuttaa väkisinkin treenitehoihin. Siksi kaikkein helteisimpinä viikkoina kannattaakin normaalia treeniä hiukan muuttaa helle-ystävällisemmäksi. Omalla kohdallani se tarkoittaa treenien tiivistämistä lyhyempään aikaan ja tarvittaessa jakamista useampaan osaan. Olen esimerkiksi jakanut normaalista treenijaostani poiketen rinnan ja olkapään treenaamisen eri päiville. Tällä kertaa vuorossa oli olkapäät.

Olkapäätreeni alkoi istuen tehtävillä vipunostoilla.

20140730_120755

Tässä ensimmäisessä liikkeessä keskityin tekemään liikkeen hitaasti ja rauhallisesti, saaden liikkeen kohdistumaan juuri olkapäiden sivuosiin. Liike toimi samalla lämmittelyliikkeenä ja etukäteisväsytyksenä punnerrusliikkeisiin.

Treenin toisena liikkeenä tein raskaan pystypunnerrusliikkeen istuen.

20140730_113644

Tässä liikkeessä laskin tangon hitaasti leuan korkeudelle ja punnersin räjähtävästi ylös, ainakin aina sarjojen alussa, loppuvaiheessa räjähtävyys saattoi hieman kärsiä… : )

Punnerruslikkeitä jatkoin vielä Somith:ssä tehtävällä niskantakaa punnerruksella.

20140730_115028

Tämä on tällä hetkellä olkapäätreenini lempiliike. Suuria painoja siinä ei voi käyttää, mutta edellisen raskaan punnerrusliikkeen jälkeen olkapäät ottavat kunnolla osumaa pienemmilläkin painoilla.

Viimeiseksi tein vielä vipareita.

20140730_112820

Treenin alussa tehtyihin vipareihin verrattuna tämä seisaaltaan tehty liike on tietynlaista runttaamista, hiukan isommat painot eikä aivan puhdas liikerata. Ei mitään holtitonta heilumista kuitenkaan : )

Siinä hellepäivän treeni. Kyllä ne olkapäät vaan osumaa ottivat : )

Metallisydän

4 vastausta artikkeliin “Olkapäät ottaa osumaa”

  1. Nämä sun treenivinkit inspiroi. Aina! Osaksi näiden ansiosta olen löytänyt tasapainon ryhmäliikunnan ja kuntosalin välillä. Kaikki muut kirjotukset taas saa hymyn huulille tai jopa naurun, ja ne taas antaa hyvän mielen ja sitä kautta hyvän treenin. Jee! Joten; kiitos paljon!

    • Kiitos kehuista, lämmittää mieltä 🙂

  2. Tää on kyllä paras blogi ikinä! Niin asiaa, ja vaikka ei oiskaan asiaa niin hyvää settiä! 😀

    • Mitä? Onko täällä joskus asiaakin? 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta