Kolmen liikkeen hauistreeni

Metallisydämen kolmen liikkeen treeni -sarja jatkuu, tällä kertaa on hauistreenin vuoro. Kolmen liikkeen treenissä keskitytään kolmeen tehokkaaseen liikkeeseen, joilla saadaan treenattava lihas treenattua tehokkaasti ja monipuolisesti ilman sen kummempia tehokeinoja, käyttäen ainoastaan loppuun asti tehtyjä kovia sarjoja. Sarjan aiemmat osat löytyvät TÄÄLTÄ.

Kolmen liikkeen hauistreeni aloitetaan tuetulla hauiskäännöllä Scott-penkissä.

20140515_093557

20140515_093600

Aloitan usein hauistreenin tuetulla liikkeellä, sillä saan kohdistettua rasituksen suoraan hauikseen ja eliminoitua kaiken heilumisen ja heijaamisen pois. Tästä liikkeestä onkin muodostunut suosikkiliikkeeni hauikselle.

Seuraavana liikkeenä teen hauiskäännön levytangolla.

20140515_094142

Tämä on ehkä perinteisin kaikista hauisliikkeistä, eikä turhaan, se on erittäin hyvä raskas perusliike. Tässäkin liikkeessä on tärkeää eliminoida turha heiluminen ja heijaaminen pois. On tehokkaampaa tehdä liike pienemmällä painomäärällä oikein, kuin suurilla painoilla heilauttamalla tanko ylös jolloin hauislihaksen osuus jä hyvin pieneksi. Pidetään siis liikerata laajana, liike rauhallisena ja tehdään työ hauiksella.

Viimeinen kolmesta hauisliikkeestä on hauiskääntö käsipainoilla.

20140515_095330

20140515_095334

Edelleen jätetään paino heilauttamatta ylös ja keskitytään kääntämän paino rauhallisesti ylös hauiksella ja rutistetaan oikein kunnolla yläasennossa. Sitten lasketaan paino rauhallisesti alas ja tehdään sama toisella kädellä. Ja juuri niin monta kertaa kuin oikeasti pystytään tekemään, yhtään ei jätetä löysiä, vaan sarjat tehdään todella loppuun.

Näin on hauikset treenattu. Seuraavaksi olisi olkapäiden vuoro…

Metallisydän

Yksi vastaus artikkeliin “Kolmen liikkeen hauistreeni”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta