Tosibodarin normiarki osa 1 – Massakausi

Aiemmassa sensaatiohakuisessa blogikirjoituksessani paljastin millaista on fitnessbloggarin arki. Nyt kun muutama päivä sitten seurasin kohua jonka iltalehden artikkeli yhdestä Suomen eturivin bodarista, Jari Bull Mentulasta sai aikaan, koin lähes velvollisuudekseni raottaa lisää bodymaailman salaisuuksien verhoa ja paljastaa teille rakkaat lukijat millaista on tosibodarin normiarki.

Bull Mentula

Tosibodarin vuosi ei jakaannu neljään vuodenaikaan kuten meillä tavallisilla ihmisillä, se jakaantuu kahteen vuodenaikaan, massakauteen ja dieettiin. Näiden kahden vuodenajan välillä on paljon suurempi ero kuin kesällä ja talvella. Jotta saisitte selvän kuvan tosibodarin arjesta ja sen kaksijakoisuudesta, käsittelen massakautta ja dieettiä erillisissä kirjoituksissa. Koska suurin osa vuodesta ollaan massakaudella, on luonnollista aloittaa siitä.

Massakaudella kaikki tosibodarin arjessa tähtää lihaksen kasvatukseen. Tärkeässä roolissa ovat ravinto ja lepo. Siksipä tosibodari nukkuu aamuisin pitkään. Heti herätessään tosibodari syö ämpärillisen kaurapuuroa, kymmenen raakaa kananmunaa ja juo neljä litraa maitoa. Sen jälkeen tosibodari vasta avaa silmänsä ja nousee sängystä.

223819_10151025117361281_1887410021_n

Massakaudella tosibodari ei liiku yhtään ylimääräistä, kaikki kalorit pyritään käyttämään lihaskasvuun. Tosibodari viettää suurimman osan päivästään syöden ja sohvalla leväten, siksi tosibodarin asunnossa oleva sohva on sijoitettu optimaalisesti jääkaapin ja vessan puoliväliin, muuta ei tarvita. Mutta uskokaa pois, sillä ruokamäärällä mitä tosibodari massakaudella syö, vessaa tarvitaan paljon.

Kolmas tärkeä asia ruuan ja levon lisäksi lihaksen kasvatuksessa on kova treeni ja senhän tosibodari osaa. Kuntosalille tosibodari kulkee aina autolla, oli matka sitten kuinka lyhyt tahansa. Kuntosalilla tosibodarilla on mukana treenikaveri joka lastaa kaikki salin painot tankoon jolla tosibodari treenaa. Treenit ovat helvetin kovia ja rautaa liikkuu satoja kiloja. Treenatessa tosibodarin kasvoilta paistaa tuskan ja nautinnon sekainen päättäväisyys, nyt tahkotaan sitä lihaa! Tosibodari ei ota itse painokiekkoja tangosta pois koska siihen kuluu kaloreita jotka on tarkoitettu lihaskasvuun, sen hoitaa treenikaveri.

65707_10151542996406281_1135918507_n

Massakaudella tosibodari nukkuu kolmet päiväunet ja syö ainakin kahdeksan kertaa päivässä. Tosibodari syö massakaudella kuusi kanaa ja 30 kananmunaa päivässä. Sekä tietysti 12 kiloa riisiä ja 16 maitorahkaa. Lisäksi tosibodari pitää ainakin kerran viikossa cheattipäivän jolloin syödään vielä kuusi kerroshampurilaista ja kaksi pizzaa jotta viikon kaloritarve varmasti täyttyy.

Massakaudella tosibodari ei siis tee muuta kuin syö, nukkuu ja treenaa. Kaikki muu on toisarvoista. Massakaudella rakennetaan lihasta. Tosibodari tietää luopuvansa paljosta, mutta on valmis uhrauksiin muokatakseen kehostaan uljaan temppelin. Tosibodari menee nukkumaan aikaisin illalla juotuaan litran yöproteiinia ja kaksi desiä oliiviöljyä. Silti tosibodari herää yön aikana ainakin kahdesti syömään jotta lihakset saavat kallisarvoista rakennusainetta tasaisesti ympäri vuorokauden.

Massakausi kestää ainakin kahdeksan kuukautta, joskus jopa pari vuotta riippuen siitä paljonko lihasta on rakennettava. Ennemmin tai myöhemmin koittaa kuitenkin myös dieettin aika…

 

Edit: Tosibodarin normiarki osa 2 – Dieetti löytyy TÄÄLTÄ

Metallisydän

8 vastausta artikkeliin “Tosibodarin normiarki osa 1 – Massakausi”

  1. Huhhuh, kuulostaapa hurjalta! Nuo ruokamäärät ovat kyllä aika massiiviset. Miten ne oikein jaksaa syödä ja eikös ruuansulatuskin kuluta aika paljon energiaa?

    Kiitos mahtavasta postauksesta, tämän luettua onkin hyvä aloittaa uusi viikko! 😀

    • Hehe 🙂 Joo aika massiiviset on ruokamäärät 😀

    • Joo muistan lukeneeni tos sillon, ihan loistava! 😀 Hyvä oli myös sun fitnessmuija -juttu 🙂

    • 🙂 kyllä mä hetken mietin että uskaltaako sellaisen postaa, tulee muuten vihameiliä. Hokasin sitten,että koska mä oon ite sellainen voin ihan hyvin kertoa totuuden 😉

    • Ei kai se totuus, vaikkain huumorilla höystetty, ketään satuta 🙂

  2. Ai saamari =D kahvit pitkin lattiaa!

    Ite olen paraikaa 9kk polttanut 30 läskiä ja vielä on 10kg.
    Sen jälkeen minäkin haluan tulla Tosibadariksi, sitten saa taas syödä ja paljon! 😉 😉
    Kiitos loistavasta blogista & hyvää kesää!

    • Oikein! Kun on läskit poltettu, on massakauden vuoro. Joku viisas mulle joskus sanoi että ylläpitokaloreilla on ihan turha olla, jos ei ole dieetillä, pitää olla massakaudella. Muuten ei lihas kasva.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta