Kolmen liikkeen rintatreeni

Kolmen liikkeen treeni -sarja on edennyt kolmanteen osaansa. Tällä kertaa otetaan käsittelyyn rintalihas. Edelliset osat löydät TÄÄLTÄ.

Rintalihastreeni on monelle, varsinkin aloittelijalle, yhtä kuin penkkipunnerrus. Rintatreeni on kuitenkin paljon muutakin kuin pelkkää penkkiä. Itse vaihtelen mielelläni liikkeitä lähes joka treenissä. Tällä kertaa katsotaan mitkä ovat mielestäni ne kolme rintalihasliikettä joilla tissit pistetään turpoamaan.

Ensimmäisenä liikkeenä vinopenkkipunnerrus.

Vinopenkkipunnerrus

Toisin kuin useimmat, pidän vinopenkkiä paljon tavallista penkkipunnerrusta parempana rintalihasliikkeenä. Lavat taakse, rinta ulos, reilusti rautaa tankoon ja punnertamaan. Sarjat on tarkoitus tehdä ihan aikuisten oikeasti loppuun asti, joten jos varmistajaa ei ole paikalla, kannattaa muistaa varmistusraudat…

Toisena liikkeenä kolmen liikkeen rintatreenissä on käsipainopunnerrus.

Penkkipunnerrus kp

Käsipainoilla tehtynä saa rintaan erilaisen tuntuman kuin tangolla. Alhaalla pieni venytys lihakseen ja ylhäällä painot suhteellisen lähelle toisiaan. Ei kuitenkaan kannata viedä painoja ihan yhteen tai kyynerpäitä suoriksi, vaan säilyttää jännitys lihaksessa. Jos olkapäät kestävät, tämä kannattaa tehdä tasapenkillä, omat olkapääni alkavat kuitenkin oireilla todella helposti, joten käytän tässäkin liikkeessä loivaa kulmaa penkissä.

Kolmantena liikkeenä rutistus käsipainoilla. 

Rutistus 1

Rutistus 2

Tässäkin liikkeessä ala-asennossa kunnon venytys lihakseen ja yläasennossa säilytetään jännitys lihaksessa eikä viedä painoja yhteen.

Ei turhaa kikkailua, vaan kunnon raskasta treeniä raskailla liikkeillä ja raskailla painoilla. Löysiä ei jätetä vaan treenattavasta lihaksesta puristetaan kaikki teho irti, sarjat tehdään failureen asti. Näissä treeneissä ei hempeillä ja kaikki erikoistekniikatkin jätetään toiseen kertaan : )

 

Metallisydän

5 vastausta artikkeliin “Kolmen liikkeen rintatreeni”

    • Kiva että tykkäät 🙂

      Tuun käymään näissä kaikki lihasryhmät läpi 🙂

  1. Morjens!

    Kiva kolmen sarja, kaikki itselläkin käytössä 🙂 Mutta ongelmia on myös näiden liikkeden suhteen, joten kyselen, olisiko mitään apua/neuvoa sinulla tähän?

    Venyttelen kolme-neljä kertaa viikossa ja käyn kaikki lihasryhmät läpi, mutta tuntuu silti aina, että jo ensimmäisen vinopenkkisarjan jälkeen, olkapäät on jumissa ja rintalihakset myös, joten seuraavat sarjat menevät päin peetä kun liikkuvuus ei säily, enkä kesken reenin venyttelemällä saa kuin parille ensimmäiselle toistolle(toisessa/kolmannessa sarjassa) taas ok liikkuvuuden..

    Oisko mitään neuvoa, millä saisin vähän liikkuvuutta olkapäihin sekä rintaan ja näin reenit kulkemaan paremmin? 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 2
Tykkää jutusta