Mikä on sun kuppikoko?

Mun on ainakin liian pieni. Onneksi sitä saa kasvatettua 🙂

Kuppikoon kasvattaminen ei vaan ole ihan helppoa kuten ei sen lihasmassan kasvattaminen yleensäkään. Toivosta ei kuitenkaan kannata luopua, vaan ennemmin kannattaa mietiä onko oma rintatreeni optimaalinen siihen kuppikoon kasvattamiseen…

Itse pyrin kasvattamaan kuppikokoa kovalla, mutta vaihtelevalla treenillä. Tässä tämänkertainen rintatreenini:

Tällä kertaa aloitin rintatreenin raskaalla punnerrusliikkeellä. Ensin tietysti kunnon lämmittelyt kepinpyörityksineen ja lämmittelysarjoineen ja sitten vasta koviin sarjoihin. Pidin tällä kertaa kovien sarjojen toistomäärät pieninä, mutta liikkeen silti puhtaana ja keskityin kohdistamaan rasituksen kohdelihakseen. Huomiota kannattaa kiinnittää myös liikkeen negatiiviseen vaiheeseen, laskea tanko hitaasti rinnalle ja sitten punnertaa rauhallisesti ylös.

Itse en pidä tavallista penkkipunnerrusta kovinkaan hyvänä rintatreeniliikkeenä ja harvemmin edes teen sitä. Maksimitulosta olen tavallisessa penkkipunnerruksessa kokeillut viimeksi useita vuosia sitten. Jos teen penkkiä, teen siinä pitkiä sarjoja hakien poltetta, niin tälläkin kertaa. Yritin pitää toistomäärät yli kahdenkymmenen ja näin sainkin aikaan kunnon poltteen rintalihaksiini.

20131113_105629

Tämänkertaisen rintatreenin lopuksi tein kolmen rutistusliikkeen liikkeen supersarjan. Aloitin triplasarjan käsipainorutistuksella, jatkoin yläviistorutistuksella ristikkäistaljassa ja viimeistelin homman taljarutistuksella. Kaikki liikkeet taas kerran rauhallisesti, ei repimällä. Polte rintalihaksissa oli jo ensimmäisen kierroksen jälkeen melkoinen, ja kun kolme kierrosta oli täynnä, saikin painua suihkuun.

20131113_110840

20131113_110842

20131113_110926

20131113_111006

Tällaisilla keinoilla hain kokoa rintalihaksiin tällä kertaa, ensikerralla sitten taas uudet kujeet 🙂

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta