Punnertelua Smith:ssä

Useimmiten koostan rintatreenini parista raskaasta punnerrusliikkeestä ja parista rutistusliikkeestä. Niillä saa rinnan treenattua hyvin ja monipuolisesti. Tällä kerralla aika oli hieman tiukilla ja päätin koostaa koko treenin yhden liikkeen varaan käyttäen hieman erilaisia systeemejä.

Aloitin treenin (lämmittelyn jälkeen) raskailla, maksimissaan viiden toiston mittaisilla sarjoilla.

Raskaiden sarjojen (joista viimeiset jäivät huomattavasti alle sen viiden toiston…) jälkeen pienensin hieman käytettävää painomäärää ja tein pudotussarjoja. Pudotussarja on tehokeino, jolla sarjaa voidaan keinotekoisesti jatkaa sen jälkeen kun yhtään toistoa ei olisi enää mahdollista tehdä.

Kun pudotussarjoilla oli saatu rintalihaksista voimarippeet rutistettua ja rinnat todella kovaan pumppiin, oli treenin viimeistelyn aika.

Viimeiseksi tein Team M&M:n gymlogeissaan tutuksi tehneitä puolentoista toiston sarjoja. Niillä saa erinomaisen polton treenattavaan lihakseen. Käytettävän painomäärän ei tarvitse olla iso. Eipä silti treenin tässä vaiheessa enää kovin isot painot liikkuisikaan 🙂

Sellainen oli pelkästään Smit:ssä tehty rintatreenini. Samalla selvisi sekin miten joku voi varata yhden laitteen pitkiksi ajoiksi. Kyllä muuten maistui palkkari näiden sarjojen jälkeen 🙂

20130718_113903

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta