Haluan selkääni…

…lisää lihaa.

Uskon että paras tapa saada lisää tuota suuresti kaivattua lihasmassaa on treenata sitkeästi ja määrätietoisesti. Aloitan treenin yleensä raskailla perusliikkeillä, niin tälläkin kerralla. Ensimmäiseksi T-kulmasoutua.

Pari kevyempää sarjaa hallitusti ja tuntumalla ja sitten hiukan lisää painoa ja pari pudotussarjaa.

T-kulmasoudun jälkeen treenin pääliikkeeseen… En ole mitenkään erityisen lahjakas vetämään leukoja, mutta koen leuanvetojen olevan juuri niitä parhaita raskaita perusliikkeitä selälle, joten jokaiseen selkätreeniini kuuluu myös leuanveto.

Tällä kertaa kokeilin vetää leukaa kapealla kahvalla jonka laitoin köyteen roikkumaan. Liikkeestä tulee näin rauhallinen ja hallittu, koska riuhtomalla alkaa heilua eikä hommasta tule oikein mitään.

Vedän kahvan enemmänkin rintaan kuin perinteisesti leuan alle. Näin tuntuma selässä on oikein hyvä.

Tuohon sitten lisäksi vielä hiukan eristettyjä liikkeitä ja taas on selkä paketissa…

Metallisydän

10 vastausta artikkeliin “Haluan selkääni…”

  1. Vedä toi t-kulmasoutu melkein 90 asteen kulmassa ja vähennä romuja niin saat vielä paremman tuntuman, tämä autto mullakin. Nyt tosin olen rakastunut tuohon rauta palloon niin palavasti et kassotaan, no myös raha tilanne sanoo ettei oo sali maksuun varaa mut onneksi on nuo rautapallot tuossa vieressä 🙂 nyt on vuorossa 10*3*32kg etu heilautusta ja tää kuula on paksu kahvanen hehe.

    • T-kulmasoudussa saan jostain syystä paremmin tuntuman selkään hiukan pystymmässä asennossa, kun taas tavallisessa tangolla tehtävässä kulmasoudussa tuo lähes 90 asteen kulma toimii paremmin. Tiedä sitten mistä johtuu…

    • Leuanvedossa kannattaa välillä vaihdella otetta. Sillä saa vaihtelua selkätreeniin luopumatta leuanvedosta 🙂

  2. suurin syy selän huonouteen tai kehittymättömyyteen on liian suuret painot,vaikea myöntää mutta näin se vaan on!itse treenasin monta vuotta käyttäen liian isoja painoja ja aina sain mielestäni ”hyvän tuntuman” kunnes erään kehonrakentajan vinkistä tiputin painoja joissain liikkeissä jopa puolet pois ja rupesin oikeasti tekemään liikkeet pelkällä selällä ja voi pojat sitä tuntumaa ja pumppia!!nyt selkä saa oikeasti osumaa ja kehittyy!kehonrakennus ja voimanosto ovat kaksi ihan eri lajia. 🙂

    • Tuo on totta, eikä koske ainoastaan selkätreeniä. Reilu vuosi sitten pienensin rajusti treenipainoja lähes kaikissa liikkeissä ja oi että sitä tuntumaa. Pikkuhiljaa on saanut nostettua painomääriä takaisin liikkeen puhtauden ja tuntuman kärsimättä.

  3. Pakko kommentoida. Sun blogi on toiminu hyvänä motivaattorina tähä saliharrastukseen. Itse oon saliharrastuksen aloittanu hieman ennen joulua ja intoa riittää. Oon samanpitunen ku sinä vaan puolet hintelämpi. Aiempana reenitaustana ainoastaa perus kotikuntoilua.Hyviä reenejä ja kiitos hyvästä blogista!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta