Ennen treeniä, osa 2

Hyvin usein olet kirjoitellut treenijuttuja ja ottanut kuvia eri treeniliikkeistä. Valmistautuminen treeniin alkaa kuitenkin jo paljon ennen ensimmäisiä lämmittelysarjoja. Viimeksi keskityttiin treeniin valmistautumiseen kotona, laiteltiin palkkarijauhoja sheikkeriin ja sellaista (juttu löytyy TÄÄLTÄ). Tällä kertaa ollaan jo päästy sisään salin ovesta…

Ennen treeniä on tärkeää lämmitellä treenattavat lihakset kunnolla. Kunnon lämmittelyllä pystytään ehkäisemään monia loukkaantumisia. Alkuun on hyvä saada hiukan hikeä pintaan, kokonaisvaltaisesti lämmin olo. Siihen tarkoitukseen käy kuntopyörä, crosstrainer tai vaikka reipas kävely juoksumatolla.

Monet siirtyvät jo tämän jälkeen itse treeniin. Minä puolestaan olkapäävaivaisena haluan lämmitellä olkapäitä ja muita yläkropan lihaksia vielä erikseen. Tartun jumppakeppiin (harjanvarteen) ja alan pyöritellä sitä eri tavoilla.

Kiertoliikkeellä lämpenee hyvin latsit ja keskivartalon lihakset

Vuorokäsin pyörittelyllä taas lämpeää mukavasti olkapäät

Ja yhtäaikaa pään yli selän puolelle ja takaisin keppiä pyörittelemällä saa mukavan lämmön ja pienen venytyksen rintalihaksiin.
Nuo liikkeet kuuluvat jokaisen treenin alkuun, niistä on muodostunut jo rutiini. Käsitreenipäivinä lämmittelen päälle vielä hiukan forkkuja. Kepinpyöritysten jälkeen sitten lataan EAA+ aminohapot juomapulloon ja aloittelen lämmittelysarjat.
Sitten saakin itse treeni alkaa 🙂

Metallisydän

4 vastausta artikkeliin “Ennen treeniä, osa 2”

  1. Tiedätkö onko Astmi lopettamassa kokonaan kun verkkokaupassa on loppuunmyynti ja sinunkaan sivulla ei ole enää firman mainoslinkkiä?

  2. Oho! Olet suurin piirtein ensimmäinen kaveri meikäläisen lisäksi, jonka näen tekevän nuo pyöritykset edestä taakse vuorokäsin ja yhtä aikaa. On suhteellisen koomista kun 3min lämmittelyllä pamahdetaan tekemään suoraan makimipenkkiä, ja valitetaan samalla kun olkapäät kipuilee.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta