Ruokaa ruokaa…

Olen tässä viimeaikoina syönyt jonkinverran vapaammin ja lisännyt hieman ruokamääriä. Paino saisi hieman nousta jotta pääsisi hiukan myös diettaamaan ennen kesää 🙂 Kaloreita en ole nyt laskenut sen tarkemmin, kunhan suurinpiirtein olen kärryillä minkä verran päivittäin syön.

Perusrunko on edelleen sama, aamupala on tuttu ja turvallinen kaurapuuro raejuustolla ja mehukeitolla sekä leipää ja pari kananmunaa. Kaurapuuroon olen aiemmasta lisännyt hieman enemmän kaurahiutaleita ja mukaan sekoitan noin 20 grammaa heraisolaattia, tulee muuten aika hyvää suklaapuuroa 🙂
Syön yleensä päivässä kaksi lämmintä ateriaa. Lämpimät ateriat koostuvat yleensä riisistä ja kanasta tai vähärasvaisesta jauhelihasta, mutta ihan yhtä hyvin voin korvata ne tavallisella ruualla jos esimerkiksi töissä on jotain sopivaa tarjolla. Silloinkin pidän huolta että proteiinia ruuasta löytyy tarpeeksi, lisään sitten vaikka raejuustoa hieman ruuan oheen.
Lounaalla ja päivällisellä saatan myös ottaa siivun tai kaksi leipää ja höystää niitä kinkulla ja juustolla. Päivän mittaan syön välipalana banaania ja juon heraisolaattidrinkin. Päivän mittaan tulee siis syötyä melkoisen paljonkin hiilareita. Koska treenaan enimmäkseen aamupäivällä, olen tarkoituksella ajoittanut enimmän osan hiilareista aamupalaan. Toki syön hiilareita myös päivän mittaan, mutta iltaa kohden vähennän hiilarien syömistä. Illalla syön kinkkumunakkaan ja vielä ennen nukkumaanmenoa maitorahkaa.
Siinä tämänhetkinen ruokavalioni niin tarkkaan kuin sen osaan kertoa. Hyvin pitkälle siis samanlainen kuin aiemminkin, mitä nyt ruokamääriä olen hieman nostanut. En myöskään ota stressiä siitä jos syön jotain ylimääräistä, paino saa hieman nousta jos on noustakseen.
Metallisydän

7 vastausta artikkeliin “Ruokaa ruokaa…”

  1. Vittu kirjotin stoorin mut poistin sen. Saatana. Laita vihkoon ylös aamupainot ja seuraa nouseeko se paino varmasti. Sit tiiät syötkö tarpeeks. Savon Maken mukaan 250-500kcal lisää ja kato viikko pari mitä käy. Ihan sama treenien kanssa. Mistä vitusta sitä voi tietää päihittääkö edellisen treenin enkat. En mä muista toistoja tai painoja ainakaan. Progressiivisuus vie kehitystä eteenpäin ei mikää fiilis podailu et nyt tuntuu et treeni oli kovempi ku viimeks. Kuuntele uusin M&M gayboys podcast pakkikselta. Mähönen vieraana taas ja toteaa et bulkilla hiilarit polttoainetta. Eli hiilaria lisää vaan. Sulla on niin siisti kondis et jos lisäät puhtaista lähteistä niin et sä läsähdä läskiks heti. ennen ja jälkeen treenien tärkeimmät ajat. Toki rasvaakin voi lisätä varsinki lepopäivinä, muutenkin yli 100g/pvä ton painosen jäbän tulis syödä. Testotasot ylös. Juuri kananmunilla, jauhelihalla ne nousee. Mutta cashew pähkinät mitä just kehuttii jutta ja porsaat super dietti ohjelmassa on jees. ja hei pakkiksen mikekin syö niitä päivittäin kato mikä padi. Prodea tulee varmasti riittävästi. Nyt hei goisimaa kohta töihin. 🙁 Mut unien aikana kasvaa/kiristyy. :)PS. Just oli joku tutkimus josta se CBB tohtori höpis body lehdessä. kaseiinia 40g optimaalinen määrä ennen unia punttikuntille. eli laitahan lissee prodea yöpalalle. yhes purkissa 25g prodea ja vaihda toi valio pirkan versioon, puolet halvempaa ja maultaan ”vähälaktoosinen mieto maitorahka” on paras mitä oon maistanu kaikista mahdollisista. 80c purkki, isoissa k-kaupoissa myyää. l öytyy myös mieto maitorahka ihan samanlaisessa purkissa kun toi valionkin. 79c tms..

    • Ei se paino jatkuvasti nousekaan, tälläkin hetkellä se on alle 97 kiloa. Paino on viimeisen vuoden verran pyörinyt siinä 95 ja 97 kilon välillä, kesällä kävi kyllä rugbya pelatessa allekin, mutta nostin sen nopeasti takaisin :)En aio nytkään nostaa painoa kovinkaan paljoa, viihdyn tässä kunnossa, olo on kaikin puolin perhanan hyvä. Jos lihasta sitten tulee hitaammin niin sittenhän tulee, en ota siitä isompaa stressiä.Mulla on tällä hetkellä ruokavaliossa aika paljonkin hiilaria, kyllä tuolla määrällä treenata jaksaa ja isompi määrä saa vaan olon tukkoiseksi, sitä en halua.Rasvaa voisi tosiaan hiukan ruokavalioon lisätä, cashew-pähkinöitä söin yhdessä vaiheessa päivittäin, mutta nyt ne on jääneet unohduksiin. Voisi vaikka ottaa taas mukaan :)Mitenköhän sitä oppis syömään iltasin kaks purkkia rahkaa… 🙂 Ja hei, tuo rahka maksaa kans sen alle euron purkki…

    • Vanhempaan postaukseen kysymys 🙂 Minkä verran raejuustoa puuroon laitat aamulla ja monenko munan munakas illlalla?

    • Nykyisin ruokavalio on melkolailla erilainen, mutta tuolloin aamupuuroon laitoin 200 grammaa raejustoa ja illan munakkaassa oli kolme munaa, 200 grammaa kinkkusuikaleita ja sopivasti juustoa 🙂

    • Heh, kiitokset 🙂 Mites nytten eroaa tuosta? Itse olen puuron kanssa syönyt maitorahkan aamuisin ja muutaman kananmunan ja illalla menee 3-5 munan munakas.

    • ällä hetkellä en syö puuroa lainkaan. Aamupalana toimii samantyyppinen kinkkumunakas kuin tuossa iltapalana. Pari lämmintä ruokaa riisillä ja jauhelihalla sun muilla sörsseleillä ja hiukan välipaloja sinne tänne 🙂 Kalorit hiukan isommat kuin tuolloin 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta