Ruokaa ruokaa…

Olen tässä viimeaikoina syönyt jonkinverran vapaammin ja lisännyt hieman ruokamääriä. Paino saisi hieman nousta jotta pääsisi hiukan myös diettaamaan ennen kesää 🙂 Kaloreita en ole nyt laskenut sen tarkemmin, kunhan suurinpiirtein olen kärryillä minkä verran päivittäin syön.

Perusrunko on edelleen sama, aamupala on tuttu ja turvallinen kaurapuuro raejuustolla ja mehukeitolla sekä leipää ja pari kananmunaa. Kaurapuuroon olen aiemmasta lisännyt hieman enemmän kaurahiutaleita ja mukaan sekoitan noin 20 grammaa heraisolaattia, tulee muuten aika hyvää suklaapuuroa 🙂
Syön yleensä päivässä kaksi lämmintä ateriaa. Lämpimät ateriat koostuvat yleensä riisistä ja kanasta tai vähärasvaisesta jauhelihasta, mutta ihan yhtä hyvin voin korvata ne tavallisella ruualla jos esimerkiksi töissä on jotain sopivaa tarjolla. Silloinkin pidän huolta että proteiinia ruuasta löytyy tarpeeksi, lisään sitten vaikka raejuustoa hieman ruuan oheen.
Lounaalla ja päivällisellä saatan myös ottaa siivun tai kaksi leipää ja höystää niitä kinkulla ja juustolla. Päivän mittaan syön välipalana banaania ja juon heraisolaattidrinkin. Päivän mittaan tulee siis syötyä melkoisen paljonkin hiilareita. Koska treenaan enimmäkseen aamupäivällä, olen tarkoituksella ajoittanut enimmän osan hiilareista aamupalaan. Toki syön hiilareita myös päivän mittaan, mutta iltaa kohden vähennän hiilarien syömistä. Illalla syön kinkkumunakkaan ja vielä ennen nukkumaanmenoa maitorahkaa.
Siinä tämänhetkinen ruokavalioni niin tarkkaan kuin sen osaan kertoa. Hyvin pitkälle siis samanlainen kuin aiemminkin, mitä nyt ruokamääriä olen hieman nostanut. En myöskään ota stressiä siitä jos syön jotain ylimääräistä, paino saa hieman nousta jos on noustakseen.

Talviloma

Ei ikinä uskoisi miten kiireinen viikko talvilomaviikko voi olla. On menty ja tehty vaikka mitä, on käyty ruotsinristeilyllä, kierretty tapettikaupoissa, kangaskaupoissa, huonekalukaupoissa, keittiökaappikaupoissa ja tietysti myös Ikeassa suunnittelemassa uuden kodin remonttia ja sisustusta.

Nyt on tapetteja, verhokankaita ja joitakin uusia huonekaluja hankittu, keittiösysteemeistä tarjoukset paperilla ja suunnitelmat etenee kovaa vauhtia. Kuukausi vielä niin niitä pääsee toteuttamaan…

Talvilomalla on luonnollisesti myös treenattu kovaa. Treenit kulkevat tällä hetkellä melkoisen hyvin. Edelleen olen sitä mieltä että vaihtelu treeneissä on erityisen tärkeää. Välillä treenini ovat pitkiä ja rauhallisia. Isoilla painoilla ja pidemmillä palautustauoilla. Välillä taas treenit ovat hyvinkin nopeita, lyhyillä palautustauoilla ja pienemmillä painoilla lihakset täyteen. Joskus taas käytän paljon erikoistekniikoita, kuten pudotussarjoja, supersarjoja ja jättiläissarjoja. Mikään treeni ei kuitenkaan ole ns. kevyt treeni, vaan kaikissa sarjat tehdään loppuun asti ja lihaksesta otetaan kaikki irti.

Viimeisin jalkatreenini kesti noin 40 minuuttia lämmittelyineen ja piti sisällään neljä liikettä. Treenin jokainen sarja tehtiin loppuun asti eikä sarjojen välissä ollut juurikaan aikaa palautua. Syke pysyi korkealla, hiki virtasi ja lihaksia poltti. Pukukoppiin raahautuessa olo oli kuin jalkoja olisi hakattu pesäpallomailalla.

Kovan treenin jälkeen on tärkeää muistaa myös levätä…