Shokkia kropalle

Annoin tuossa viikko sitten keholle pienen shokin, tein kahtena peräkkäisenä päivänä kaksi kovaa treeniä, eli yhteensä neljä kovaa treeniä kahdessa päivässä. Ensin maanantaina treenasin aamulla rinnan ja iltapäivällä jalat. Sitten tiistaina aamulla selän ja vatsan ja iltapäivällä olkapäät. Ainoastaan kädet eivät siis saaneet tuon kahden päivän aikana omaa treeniä, mutta koin niiden saavan oman osuutensa muiden työntävien ja vetävien liikkeiden yhteydessä.

Noiden kahden päivän aikana söin todella paljon. Kaloreita en laskenut, mutta pyrin syömään niin paljon kuin pystyin ilman tunkkaista ähkyyn ahtamista. Myös lisäravinteita kului melkoisesti, aminohappoja otin reilusti pitkin päivää, samoin lisäproteiinia. Ja luonnollisesti palkkarin jokaisen treenin jälkeen.

Treenit ei olleet mitään kevyitä pumppailuja, vaan ihan oikeasti kovia treenejä raskaine liikkeineen ja erikoistekniikoineen, täysillä vedettiin ja se kyllä tuntui kehossa. Tiistai-iltana oli koko keho aika tukossa ja olo melkolailla puhki, uni maistui 🙂

Kuitenkin jo keskiviikon lepopäivän jälkeen lihakset olivat palautuneet ja valmiit treenattavaksi uudelleen. Minulla lihakset ovat aina palautuneet nopeasti ja osansa nopeaan palautumiseen on varmasti sillä, että syön terveellisesti ja puhtaasti, mutta itse koen että iso vaikutus on myös laadukkailla lisäravinteilla, erityisesti palkkarilla ja treenin aikana ottamillani aminohapoilla. (Normaalisti siis otan EAA+:aa treenin aikana, mutta nyt tuon pari päivää otin sitä myös pitkin päivää.)

Eihän tuolla tavalla pysty koko ajan treenaamaan, eikä siihen riitä aikakaan, mutta aina välillä on mukava antaa kunnon shokkia keholle.
Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Shokkia kropalle”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta