Maastaveto

Pyrin tällä hetkellä treenaamaan jalat kahteen kertaan treenikierron aikana. Toinen treeni koostuu pääasiassa raskaista perusliikkeistä ja siinä pyrin pitämään sarjat kohtalaisen lyhyinä. Toisessa treenissä sarjat ovat hieman pidempiä, se sisältää enemmän eristäviä liikkeitä ja siinä käytän jonkin verran erikoistekniikoita kuten pudotus- tai supersarjoja.

Tuon raskaiden perusliikkeiden jalkatreenin perusta ovat kyykky ja maastaveto. Maastavetoa en ole tehnyt vielä kovinkaan pitkää aikaa, vaan otin sen ohjelmistoon vasta noin vuosi sitten. Aiemmin tein vedon pukeilta eristäen liikkeen selälle jalkojen sijaan. Siksi onkin ollut melkoinen opetteleminen löytää oikea maastavetotekniikka… Ei se nyt vieläkään ihan oikein mene, mutta edes jotenkin sinnepäin 🙂

Ei muuta kuin kiskomaan! 
Metallisydän

18 vastausta artikkeliin “Maastaveto”

  1. Paljon tossa on rautaa? Monta sarjaa teet ja toistot about? 3-5min breikit? Vahva sika oot! :O :kade:

    • Tossa kuvasarjassa tangossa on 210 kiloa. Teen yleensä 5-6 sarjaa nostaen painomäärää joka sarjassa. Toistoja ensimmäisissä sarjoissa n.8 ja viimeisissä 1-3. Tauokojen pituus sarjojen välillä on pari minuuttia.

  2. Ootko kokeillu suorinjaloin maastavetoa? paras liike takareisille ja perseelle.

  3. Kiitettävät on puntit (tanko näkyy antavan jo periksi) ja tekniikkakin näyttää hyvältä. Ilme kertoo omaa tarinaa..

  4. Miksi et treenaa yläkroppaa 2-3kertaa viikossa? Tuo kerran viikossa kuolemaan tuskin enää kehittää sua noilla treenivuosilla. Jos katsot kilpailevia ukkoja, niin CBB: Jatkuvuus veteli 1-jakoisella offilla ja kehittyi hyvin, treenivuosia saman verran ku sulla. Utti vetää 2xkropan päivässä kuten Bullikin. Mikään ei toimi ikuisesti kuitenkaan. Mun mielestä sä oot vähän jämähtäny tohon kemikaalijunttien raiskataan lihakset joka suunnasta ja annetaan viikko lepoa kasvun toivossa touhuun. Ajan haaskausta, jos ei omaa mutaatio geenejä tai töki ulkopuolista hormoonia kroppaan. ”In order for the loading to result in significant hypertrophy, the stimulus must be applied with sufficient frequency to create a new ”environment”, as opposed to seemingly random and acute assaults on the mechanical integrity of the tissue. The downside of taking a week of rest every time you load a muscle is that many of the acute responses to training like increased protein synthesis, prostaglandins, IGF-1 levels, and mRNA levels all return to normal in about 36 hours. So, you spend 2 days growing and half a week in a semi-anticatabolic state returning to normal (some people call this recovery), when research shows us that recovery can take place unabated even if a the muscle is loaded again in 48 hours. So true anabolism from loading only lasts 2 days at best once the load is removed. The rest of the time you are simply balancing nitrogen retention without adding to it” http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html#topLue kaikki kohdat läpi ja seuraavalla sivulla jatkuu. Todella mielenkiintoista juttua, unohda itse ohjelma vaan mieti kokonaisuutta ja lue ajatuksella! Tiede on tiheän frekvenssin puolella. Mitkään selitykset ”mut ku mä en palaudu millään… lihakset on kipeät” Lopeta se v*tun itkeminen ja anna ohjelmalle aikaa! Massaa Voimaa kirjassa sanotaan että treenipainot voi laskea kuukauden ajan kun kokeillaan jotain uutta kropalle järkyttävää ohjelmaa. Sen jälkeen alkaa täysikäännös ja kehitys! Domssit vähenee todella nopeasti kun treenataan tiheästi. Alussa varmasti kipua ja särkyä. Nössöt luovuttaa heti! Sulla on siisti kunto ja panostat kovasti, mutta kokeile jotain äärimmäistä todellista shokkia kropalle! Mitä sä häviät? Et sä ainakaan kutistu. Voimaa, hapotusta lelupainoilla super tuntumalla kohdelihaksella täysin työ tehden, hypertrofiaa 8-10 toistoilla räjähtävästi jne. Vaihtelet eri treeneissä ja eri liikkeet vielä niin ei nivelet kulu samasta kulmasta. Savolaisen Make pelkää että Nyyssölän Mikan kehittymättömyys jää huonoon syömiseen. Toivottavasti sulla ei käy samoin! Ketään ei kiinnosta sun sixpackis (lukuunottamatta sun hottis muijaa 😀 ) vaan iso selkä, paksut reidet jotka laittaa mulkkenin häpeämään, jättimäinen rinta ja tykinkuulamaiset olkapäät muhkeilla trapseilla! Nyt sitä massaa takomaan jätkä! Paskahousut vinkuu, Metallisydän posettaa!Eka posti tänne. Saatana ku innostuin. Potentiaalia löytyy sulta, nyt kaikki peliin!

    • Mahtava kommentti, kiitos!Mä en ole oikeastaan koskaan ottanut oppia muiden treenaamisesta, tai siis tarkoitan, että olen omat treeniohjelmani sun muut rakentanut itse sen mukaan minkä olen kokenut hyväksi ja toimivaksi. Monesti on menty metsään, mutta matkan varrella on oppinut aika paljon.Treenaan tällä hetkellä viisijakoisella ohjelmalla jossa jalat kahteen kertaan. Siksi näin, että nautin siitä kun lihas on treenin jälkeen loppuun hakattu. Olen kokeillut välillä muunkinlaisia systeemejä, mutta aina lopulta palannut takaisin nelijakoiseen.Nyt kuitenkin kommenttisi sai minut jopa harkitsemaan uuden treeniohjelman suunnittelemista… saa nähdä miten käy ;)Mulla ei muuten ole koskaan ollut ongelmia palautumisen suhteen, minun suustani ei varmasti ole kuullut valittamista että en palautuisi. Ja domsseista ihan tykkään.Tuosta bulkaamisesta sen verran, että sen jätän muille. Minulle tärkeintä on fyysinen ja henkinen hyvä olo. Tällä hetkellä, tässä kunnossa voin helvetin hyvin, nautin olostani. En myöskään ota kehittymisestä paineita. Jos kehitys pysää, mutta nautin elämästä niin se on sitten voi voi. Ei saa ymmärtää väärin, tottakai haluan kehittyä, mutta minulle elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin lihasmassan kerääminen keinolla millä hyvänsä.Mutta tosiaan, kiitos kommentista! Kommentoi ihmeessä useamminkin!

    • jos meinaat reenaa lihat useemmin vkos, niin joudut karsia liikkeitä/pudottaa sarjoja. jaksamisen ja palautumisen ehdoilla. vaihtelu on avain kehitykseen kuulemma.

  5. Toi jalkasysteemi toimii, että raskas ja pumppi omina päivinä. Raskaas treenis teen pelkän kyykyn 5 sarjaa. Pumppina sit kaikkee muuta giantti tyyliin tai superina. Toimii 🙂

  6. Metall syö liian vähän, sitä läskiä pintaan nopeempaa niin lihaskin kasvaa nopeempaa 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta