Alkuvuoden kuntotsekkaus

Tietyin väliajoin on hyvä katsoa mihin suuntaan kunto on mennyt, vai onko mihinkään. Ja mikä olisikaan sopivampi ajankohta kuin vuoden alku.

Ensin pari kuvaa tiistailta ilman pumppia, paino aika tarkalleen 95 kiloa.

Ja vielä yksi kuva keskiviikolta rintatreenin jäljiltä. Paino edelleen se 95 kiloa.

Tuollainen on lähtökunto vuoteen 2013. Vuoden päästä sitten katsellaan onko mitään saatu tänä vuonna aikaan…

Metallisydän

42 vastausta artikkeliin “Alkuvuoden kuntotsekkaus”

  1. Onko noi ekat kuvat Kuntokeskuksen venyttely/kahvakuulahuoneesta? Mitäs sä siellä olet käynyt posettamassa? ;D

    • Jeh. Se on hyvä sali, ei turhaa hienostelua. Kävisin siellä varmaan vieläkin ellei toi crossfit olis vienyt mukanaan… 🙂

    • Joo tykkään kyllä, hyvin saman tyylinen kuin ”kotisalini” Friitalan Sport Center, siksi ehkä tuntuikin niin kotoisalta heti alusta lähtien 🙂

  2. Pitäisköhän mun alkaa hengailla enemmänkin teidän seurassa? Aattelin vaan, että tarttuisko noi muskelit ihan tosta vaan muhunkin… ;). Hyvältä Jari näyttää, voi vitsit!!!!

  3. Hieno kunto! Sitä vain jäin miettimään, että kun olet noin kireässä kunnossa ympäri vuoden, niin se ei liene ihan optimaalinen tilanne kehossa lihaksenkasvatusta ajatellen? Rasvat kuitenkin alta kympin noissa kuvissa(?) Mitä olen itse ymmärtänyt niin noin 15% rasvoissa ois hyvä olla, kun pihviä tehdään.Tsemppiä treeneihin!Tuomas

    • Oma näkemykseni on, että lievätkin plussakalorit riittävät lihaskasvuun. Myös kohtalaisen tiukassa kunnossa pysytellen voi kasvattaa lihasmassaa kun kaikki osa-alueet on viritetty kohdilleen. Se tietenkin vaatii melko kurinalaista syömistä ja treenaamista sekä laadukkaat lisäravinteet. Ja hieman myös tietoa siitä mitä tekee 🙂

  4. Siellähän ollaan Kunnossa isolla koolla! Ja muskelin tuntuu tulevan koko ajan. Sillä nyt Ei ole kehityksen kannalta mitään merkitystä onko kireessä kunnossa vai vähän pehmeämmäksi jos plussakaloreilla ollaan kuitenkin koko ajan, toiset vaan pysyy paremmassa kunnossa ympäri vuoden myös plussilla. Kun syödään oikeanlaista sapuskaa ja treenataan kovaa ja optimaalisesti niin rasvat pysyy kurissa ja piffiä tulee. IMO. Voin olla väärässäkin.

  5. Vaikuttaa, että olet menettänyt lihasmassaa/kehitys minimaalista. Nyt uudet kujeet mies!

    • Mihin vertaat? Ensimmäiset kuvat on otettu ilman pumppia ja melko tyhjänä. Itse väittäisin kehitystä tulleen, mutta se nyt on vain oma puolueellinen mielipiteeni.Pitää ottaa huomioon myös se, että näillä treenivuosilla saa tehdä oikeasti aikalailla töitä kehityksen eteen, varsinkin naturaalina. Kehitystä ei enää tule ”ilmaiseksi” kuten ensimmäisinä treenivuosina.

    • Kyllä kehitystä on tullu selkeästikin, kun katsoo vanhempia kuvia! Ja laatua, laatua, sitähän me haetaan, vai mitä? 🙂 Kehittyä voi, vaikka ei sillai massaa hulluna tuliskaan, yksityiskohtien hiomista ym!

    • Niinpä. Se kehitys näkyy joissakin tietyissä lihasryhmissä, lievänä kasvuna, parempana erottuvuutena tai mallissa. Laatua haetaan nimenomaan 🙂

  6. Kaveri on jo keskellä vuotta niin kovassa kunnossa, että rupeaa porukkaa näköjään ärsyttämään kun provoviestejä pitää laittaa 😉 Ota tuo vain positiivisena juttuna äläkä vain rupea päätäsi vaivaamaan noilla viesteillä. Jokainen näkee, että tiedät mistä tässä hommassa on kyse 🙂 Tietysti halu kehittyä ja oppia lisää on aina oikein.Ehdottamasti allekirjoitan tuon saman, että on aivan turhaa hakea (usein aivan älyttömällä) bulkilla sitä kehitystä. Pikkasen plussalla toimii myös erinomaisesti. Liha tarttuu takuulla ja olo on muutenkin parempi kun ei ole turhaa röllöä kannettavana.Totta on tietenkin se, että läpi vuoden kireänä pysyessä makrojen/ruokailun tulee olla kohtuullisen suunnitelmallista. Mutta kehitys siis täysin mahdollista ja väitän, että jopa tehokkaampaa.

    • Just näin, ja Jari ei kyllä annakaan moisten kommenttien häiritä, vaan ne vain boostaa entistä enemmän pyrkimään kohti jatkuvaa kehitystä!

    • Jaa onks tää Kerttu Jarin tyttöystävä tms. vai miks se rupee hänen puolesta täällä kommentoimaan??no anyway mut on kyl Äijällä magee kroppa ja rapsakka kunto!ei tohon moni pysty!hyvää treeni vuotta! 8)

    • Älä Anonyymi huoli, ei mua pienet provot hetkauta 🙂 Itse tiedän että kehitystä on tullut ja lisää tulee koko ajan, vähän kerrallaan. En mä mitään älytöntä massankasvua tavoittelekaan, siihen olisi omat keinonsa ja siihen en aio lähteä. Teen asiat kuten olen aina tehnyt, omalla tavallani. Nautin olostani, treenaamisesta ja elämästäni ja se on minulle pääasia.Kerttu: En tosiaan anna häiritä, päinvastoin 🙂 Aina on niitä jotka kritisoivat, mutta se on vaan hyvä juttu :)Anonyymi: Ei Kerttu ole tyttöystäväni, vaan ihminen jolla on hyvin samansuuntaiset ajatukset treenaamisesta kuin minulla. Kiitos kehuista :)Kerttu: Tottakai on, mitä enemmän kommentteja ja mielipiteitä sen parempi 🙂

  7. Selvin kehitysspurtti kyllä nähdäkseni tuli n. kolmen vuoden ja 1,5-1 vuoden välisen kunnon kohdalla. Kun vertaa puolestaan ylläolevia kuvia esim. kesäkondikseen, niin kireänä olet pysynyt mutta mitään havaittavaa kehitystä ei ainakaan mun silmään osu. Tai myöskään verrattuna loppuvuoden 2011 kuviin, mutta niihin vertailu on toki jo vaikeampaa kun olet näissä kireämpi, valo on erilainen ja poset samoin. Tämä siis ulkopuolisen silmin, vieläpä sellaisen joka joutuu tsekkailemaan kondista ilman kunnon vertailukohtia.Mikä onkin se selkein ongelma. Mites olis jos ottaisit itsestäsi koko setin kuvia perusposeissa sellaisessa paikassa & tilanteessa johon tiedät voivasi palata sitten vuoden kuluttua (samat valot, sama kellonaika)? Vain pyrkimällä minimoimaan ne sekoittavat muuttujat voit olettaa saavasi muilta edes jotenkuten tarkkaa kommenttia kondiksestasi. Jos siis sitä haet.

    • En oo ihan varma mitä kuvia tarkotat… Vaikeahan sitä kehitystä on seurata senkin takia, että rasvan määrä vaihtelee. Poset vaihtelee senkin takia etten oikein osaa poseerata 🙂 Enimmäkseen olen pyrkinyt kuvat ottamaan salin pukkarissa, mutta kyllähän ne hiukan eri kohdissa sielläkin on otettu ja siitä johtuen valot vaihtelee.Jäin muuten miettimään tuota kommenttisi loppua, miksi näitä vertailukuvia blogiin laitan, tai miksi ylipäänsä pidän koko blogia… Saatanpa pohtia tuota ihan kokonaisen blogikirjoituksen verran 🙂

  8. Hieno blogi, jonne eksyin nyt vasta ottaessani bodaamisesta enemmän selvää. Onko sulla muuten mitään vinkkejä kevyempää treeniä harrastavan ruokavalioon? Köyhänä taideopiskelijana kun ei kaikkea suositeltavaa kykene hommaamaan, niin pitää tehdä valintoja. Mitkä susta olisi ne top viisi tärkeintä proteinin lähdettä kaupan hyllyiltä?

    • Kananmunat, maitorahka, raejuusto, naudan jauheliha, broilerfile. Noilla pääsee aika pitkälle ja kohtalaisen edullisesti. Kylkeen sitten hiilaria riisistä, pastasta ja kaurahiutaleista. Rasvaa oliivi- tai rypsiöljystä. Vinkkinä voisi myös sanoa että pieniä annoksia usein ennemmin kuin isoja annoksia harvoin.

  9. Moi. Ei ollu tarkotus provota, anteeksi jos sen niin otitte. Rehellinen mielipide alusta asti sua seuranneelta.rugby hommat vaikutti varmasti, ja uskon, että vähän kovemmilla plussilla, progressiivisella voiman kasvattamisella ja sitä kautta sarjapainojen lisäämisellä saadaan tuohon roppaan vielä ihan peruslihasmassaa taottua. Eri asia mitä haluaa.

    • Don’t worry, kiitos kommentista 🙂 Haluan rehellisiä mielipiteitä jatkossakin :)Eiköhän tässä kehitystä aikaan saada 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta