Uusi leuanvetosysteemi kokeilussa

Erilaiset leuanvedot ovat jo pitkään olleet selkätreenini perusta. Aloitan selkätreenin lähes aina leuanvedolla vaihdellen oteleveyttä, vasta- myötä- ja vasaraotetta tai muuten vaan leuanvetotyyliä eri treeneissä. Leuanvetojen jälkeen teen sitten useimmiten kulmasoutua vaihdelleen otetta siinäkin. Lopuksi viimeistelen selkätreenin erilaisilla taljaliikkeillä.

 

 

Olen täällä jo aiemmin esitellyt omanimeämäni ”kulmasoutuleuanvedon” jonka bongasin aikoinaan muistaakseni Jonnan blogista. Tämä on siitä hieno laji, että aina voi oppia jotain uutta. Tällä kertaa uuden leuanvetosysteemin minulle esitteli salilla Lasse Pajunoja.
 
Porin Kuntokeskuksella, joka on yksi niistä saleista joilla käyn treenamassa, roikkuu katossa köysiä, joiden olen ajatellut toimineen aikoinaan nyrkkeilysäkkien pidikkeinä. Lasse kuitenkin näytti miten niitä voi käyttää hyödyksi leuanvedossa.
 
 
 
Perhanan hyvä liike, tuon otan varmasti mukaan leuanvetoliike-valikoimaani 🙂
 
 
Kuntokeskuksella käydään treenaamassa yhdessä rakkaani, Sarin kanssa. Erilaiset treeniohjelmat kun on, niin aika harvoin osuu kohdalleen samat treenit, mutta tällä kertaa osui treenit yhteen ja treenattiin molemmat selkää. Treeniin tulee ihan erilaista puhtia kun toinen on kannustamassa vieressä ja usuttamassa tekemään vielä sen yhden toiston. Ja onhan se nyt muutenkin hienoa treenata yhdessä 🙂
 
Metallisydän

15 vastausta artikkeliin “Uusi leuanvetosysteemi kokeilussa”

  1. Ihquu Nuorta Lempee!älä polta ittees loppuun makuukammarin puolella..säästä voimia myös treeniin… ;D

  2. Näyttää kyllä hyväle tuo leuanveto! Harmi, ku meillä ei oo tuollaista mahdollisutta. Viimeksi tein selkätreenissä viimeisenä liikkeenä 4 sarjaa niskan takse, toimii! 🙂 Teetkö niin ikinä, ja aina alkuun, vai loppuunkin joskus? TSEMIÄ treeneihis!! Ja onnea uudelle Koiruudelle! 🙂

    • Joo se on kyllä hyvä liike, tuntuu ihan eri tavalla kuin sama liike ylätaljassa.Vaihtelen liikkeiden järjestystä lähes joka treenissä, samoin sarjamääriä, toistomääriä ja erikoistekniikoita. Ei pääse lihakset tottumaan kun saa erilaista ärsykettä joka kerta.Kiitos tsempeistä! Ja koiruus on kyllä aika epeli 😀

  3. Juu samat on systeemit mullaki, jos oot lukenu.:) Joka treenissä mullakin aina jotain eriä, kuin edelisessä, yleensä useampikin liike eri. Oletko muuten tstannu Pps-shopista sitä Con-Cre kreatiinia?

  4. Sillä on välitön vaikutus, ja on jotenkin tiivistetty muoto, micro-docing, lue sieltä Pps-shopin sivulta. 🙂 Taatusti huomaat tehon, jos testaat! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta