Rimpulakinttu

Olen monesti kirjoitellut jalkatreenistä ja usein pohkeiden osuus on jäänyt vain maininnaksi että treenin loppuun treenasin niitäkin. Pohkeiden treenaaminen ei kuitenkaan ole yhtään sen vähäpätöisempää kuin muidenkaan lihasryhmien, ehkä jopa päin vastoin. Tällaisella pitkäraajaisella sääri on muutenkin pitkä ja kapoinen ja jos siihen vielä liitetään olemattomat pohkeet, on näky aika huvittava.

Itse olen ratkaissut asian ottamalla pohkeeseen tyylikkään tatuoinnin, jolloin ihmiset kiinnittävät huomionsa siihen eivätkä huomaakaan ohuita rimpulapohkeitani…

Treenaan pohkeet tosiaan yleensä jalkatreenin päätteeksi. Silloin on usein energiatasot jo aika alhaalla ja tekisi mieli jo lähteä suihkuun ja kotiin, mutta se nyt ei vaan käy. Pohkeiden treenaamisesta ei tingitä.

Aloitan pohjetreenini istualtaan tehtävästä liikkeestä. Hitaita hallittuja toistoja, pysäytys sekä ylä- että ala-asennossa.

Alkaa muuten polttaa ja pohje tuntuu kuin menevän kramppiin. Sarja tehdään silti loppuun asti, hampaat irvessä.

20121101_155855

Suoria sarjoja, pudotuksia, rest-pausea… vaihtelen treenityyliä lähes joka treenissä vaikka liike pysyy samana.

Toisena liikkeenä seisaaltaan tehtävä pohjeliike. Omalla salillani ei ole varsinaista laitetta tätä varten, joten joutuu soveltamaan ja rakentelemaan Hackista pohjeprässin. Hyvin se sujuu siinäkin.

Sama juttu, hitailla rauhallisilla liikkeillä mennään, kunnon puristus ylhäällä ja venytys alhaalla. Ei mitään pomputi-pomputi pomputtamista.

Nämä kaksi liikettä ovat pohjetreenini perusta. Aika yksinkertaista, mutta tehokasta 🙂

Metallisydän

6 vastausta artikkeliin “Rimpulakinttu”

  1. Iteki yritän nussia pohkeita kunnolla ku on niin pitkät kintut että ne hävii matkalle. 2m ukko. Miten paljon ja pitkiä sarjoja teet? Teen ite aina jalkareenin aluksi, ku lopussa en enää jaksaisi. Hyvin lämpee reidet tossa samalla.

    • Teen ehkä keskimäärin kymmenen sarjaa joista osassa käytän jotain erikoistekniikoita, kuten supersarjoja tai pudotsusarjoja. Ja toki käytössä on muitakin liikkeitä kuin nuo kaksi, mutta nuo on se perusta mistä aina lähdetään liikkeelle.Itsekin olen kokeillut treenata pohkeet jalkatreenin alkuun, mutta jotenkin tuntuu luonnollisemmalta treenata ne lopuksi.

  2. Tatuointisi pohkeessa ei taida toimia, sillä huomasin tatuointisi vasta, kun luin siitä 😉

  3. Onko sulla ns, ”valmentajaa” vai suunnitteletko yksikseen reenit ja ruuat? tai väsäätkö muille ohjelmia?

    • Ei ole valmentajaa, itse olen alusta asti suunnitellut niin treenit kuin ruokavaliotkin.Onhan noita tullut muillekin suunniteltua…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta