Normipäivän normiruuat

 
No mun normipäivä eroaa ehkä jonkin verran Aste:n normipäivästä… Ei nimittäin lyödä skumppaa tiskiin, vaan riisiä lautaselle 🙂

Lupasin tuossa jokin aika sitten kertoa mitä sitä oikein tulee päivän aikana syötyä. Syön aika pitkälle joka päivä samat ruuat. Tällä hetkellä tulee tosin välillä syötyä jotain ihan muutakin, esimerkiksi töissä jos tarjolla on jotain syötäväksi kelpaavaa (ravintoarvot kohdallaan). Tässä on yhden normivapaapäivän ruuat kuvina.

Aamupalaksi syön puuroa, johon laitan sekaan proteiinijauhoa, raejuustoa ja mehukeittoa. Lisäksi syön kaksi keitettyä kananmunaa ja leipää kinkulla ja juustolla. Lisäksi Pepsi Maxia 🙂

Aamupalan jälkeen kippaan suuhuni kourallisen vitamiineja sun muita pillereitä. Aamupalan jälkeen on useimmiten treenin aika. Ennen treeniä juon treenilaturin, treenin aikana aminohappoja ja treenin jälkeen palkkarin. (Käyttämistäni lisäravinteista oli juttua TÄÄLLÄ)

Sitten onkin lounaan aika. Lounaaksi syön riisiä ja naudan vähärasvaista jauhelihaa. Salaattia jos sitä sattuu olemaan, useimmiten ei ole 🙂

 

Seuraavaksi on välipalan aika. Siihen kuuluu proteiinijuoma ja jotain muuta, tällä kertaa leipää kinkulla ja juustolla sekä banaani.

Päivälliseksi syön bodarien kuningasruokaa, riisiä ja kanaa.

Iltapalana toimii kinkkumunakas.

Ja viimeisenä ennen nukkumaanmenoa perinteinen maitorahka. Mahtaisinkohan saada edes unta ilman rahkaa, niin monta vuotta se on kuulunut nukkumanmenorutiineihini…

Tollasia sitä tulee suuhunsa laitettua, päivästä toiseen… 🙂

Mutta millanen päivä sulla on huomen?

Metallisydämen lisäravinnevalikoima

Kirjoittelen aina aika-ajoin tänne blogiin uusista tilaamistani lisäravinteista. Niihin liittyen minulta on paljon kyselty mitä kaikkia lisäravinteita käytän ja minkä verran. Käydäänpä tällä kertaa siis läpi koko lisäravinnekaappini sisältö.

Ihan kaikki pussit ja purnukat eivät ole käytössä koko ajan, vaan odottavat kaapissa kiltisti vuoroaan 🙂

Aloitetaan ylhäältä ja edetään alaspäin. Ylimmällä hyllyllä on suunnaton määrä pieniä purnukoita, siltä hyllyltä löytyvät aika pitkälti kaikki pilleri- tai kapselimuodossa käyttämäni lisäravinteet. Löytyy C- D- ja monivitamiinia. Myös B-vitamiinipurkki löytyy vaikka se ei jatkuvassa käytössä olekaan. Omega 3:a tietysti sekä magnesiumia, kalsiumia ja sinkkiä. Ja onhan siellä BCAA:takin kapseleina. Myös purkillinen DAA:ta löytyy vaikka käytössä se ei juuri nyt olekaan.

Ylimmältä hyllyltä siis kasaan aamuisin kouraani C- D- ja monivitamiinia, magnesiumia, sinkkiä ja omega 3:a jotka huuhtelen kurkusta alas herkullisella Pepsi Maxilla. Olen varma että Pepsi Max edesauttaa vitamiinien imeytymistä 😉

Seuraavalta hyllyltä löytyvät palkkari-ainekset. Palkkarina olen jo pitkään käyttänyt Anabolic Overdrive 2:ta jonka sekaan heitän kreatiinia, glutamiinia ja leusiinia.

Samalta hyllyltä löytyy myös treenilaturin sekaan laitettavat sitrulliinimalaatti ja beta-alaniini.

Seuraavalla hyllyllä on käytössä olevat lisäproteiinit, Selfin heraisolaatti, jota heitän hiukan aamupuuron sekaan sekä sekoittelen päivittäin lisäproteiiniksi noin 40 g. Mannisen Protein Puddingia pitää puolestaan olla varastossa satunnaista herkuttelua varten.

Seuraavalla hyllyllä onkin sitten kokoelma erilaisia treenilatureita. Niitä löytyy vähän laidasta laitaan. En käytä samaa laturia montaa kertaa yhteen menoon, vaan vaihtelen laturia kuvitellen ettei toleranssi sillä tavoin nouse yhtä helposti 🙂

Alimmalla hyllyllä on sitten varasto erilaisia avaamattomia purnukoita ja pusseja odottamassa käyttöä.

Ja viimeisenä isommat purnukat jotka eivät kaikki edes kaappiin mahdu, lisäproteiinit ja palkkarit.

Kuvista puuttuu vielä joitakin purkkeja, ainakin treenikassissa mukana kulkeva EAA+ aminohapposekoitus jota lisään treenijuomapulloon veden sekaan ja töissä oleva lisäproteiiniämpäri.

Kyllähän noita lisäravinteita kuluu melkoisesti. Kaikille lisäravinnekauppiaille siis tiedoksi, lahjoituksia otetaan vastaan 😉

Tilasin muuten lisää luomu-ituhippi-superfuudeja… niistä juttua tässä lähiaikoina. Myös päivän ruuat -juttu olisi suunnitteilla…