Olkapäätreeniä

Aika harvassa on ne tosissaan treenaajat joilla ei olisi jonkinlaisia olkapääongelmia jossakin vaiheessa treeniurallaan. Itselläni olkapäät ovat olleet aikaisemmin hyvinkin ongelmalliset, kipuilleet paljon ja olleet tulehtuneet. Pikkuhiljaa olen oppinut treenaamaan olkapääystävällisesti ja huoltamaan olkapäitäni. Kivut ovatkin pysyneet nyt pitkään poissa.

Yksi muutoksista olkapäätreeneihin on että olen jo pitkään aloittanut olkapäätreenin vipunostoilla ja tehnyt punnerrusliikkeet vasta niiden jälkeen. Vipareilla kun etukäteisväsyttää olkapäitä ensin, ei tarvitse punnerrusliikkeissä käyttää niin isoja painoja, liikkeet ovat hallitumpia ja treeni menee varmasti perille oikeaan paikkaan.

 

Usein teen ensimmäisessä punnerrusliikkeessä suoria sarjoja ja toisessa liikkeessä käytän jotakin tehokeinoa, kuten pudostussarjoja tai supersarjoja joissa tehdään kaksi liikettä peräkkäin ilman taukoa.

Tällä kertaa tein suorat sarjat käsipainoilla ja supersarjat vipuvarsilaitteella ja levytangolla.

 

Ilme on aina hyvin edustava kun pusketaan viimeisiä toistoja ja lihaksia polttaa… 🙂

Huomenna Expoon!
 
Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Olkapäätreeniä”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta