Palautuminen

Mennyt viikko oli loistava treeniviikko. On ollut mahtava fiilis treenata kun treeni kulkee ja rauta tuntuu kevyeltä. Vaikka olen treenannut joka päivä ja treenit ovat olleet todella kovia, on keho palautunut treeneistä erinomaisesti. Väittäisin tuntevani kehoni ja osaavani antaa sille lepoa kun se sitä tarvitsee, nyt ei ole tarvinnut. Lihakset ovat palautuneet treeneistä hyvin ja mieli on ollut virkeä. Esimerkiksi jaloille olen tehnyt kaksi erilaista, mutta todella raskasta ja tehokasta treeniä ja vaikka olo treenin jälkeen on ollut kuin hakatulla, ovat jalat toipuneet treeneistä todella nopeasti.

Olenkin miettinyt mistä hyvä palautuminen mahtaa johtua. Olen nukkunut melko hyvin, se on varmasti yksi palautumista edesauttava seikka. Myös ravinto on ollut kohdallaan, olen syönyt säännöllisesti ja kurinalaisesti, mutta riittävän paljon. Lisäravinteet ovat huippuluokkaa. Ne auttavat varmasti myös omalta osaltaan. Suurin vaikutus on kuitenkin uskoakseni sillä, että yleiskuntoni on parempi kuin vuosiin. Nyt vajaan vuoden treeneissä ja rugbykentällä juostuani on aerobinen kuntoni kasvanut huimasti. Uskon sen vaikuttavan palautumiseen ja treenien sujumiseen todella paljon.

Nyt olen jättänyt juoksemiset vähiin, lähes kokonaan pois, ja keskittynyt salitreeniin. Vaikka aion nyt panostaa salitreeniin kunnolla, en silti aio päästää aerobista kuntoa karisemaan. Aion koko ”massakauden” käydä silloin tällöin juoksemassa, jotta myös aerobinen kunto pysyisi kohtalaisena. Ei se siitä lihaksen kasvusta pois ole, varsinkaan jos sen avulla salitreeni kulkee paremmin 🙂

Tosiaan, yksi tuon palautumisen ja lihaskasvun peruspilari ainakin minulla on laadukkaat lisäravinteet. Olen kokeillut monenlaisia jauhoja laidasta laitaan. Jotkin olen jättänyt suoraan pois käytöstä mutta joidenkin olen todennut toimivan todella hyvin ja sellaisista en luovu. Yksi oikeasti todella laadukas ja toimiva lisäravinne on palkkarina käyttämäni Manninen Nutraceuticals:n Anabolic Overdrive 2.

Useampia pöntöllisiä tuota on tullut käytettyä ja vielä useampia tulen käyttämään. Ero on todella suuri verrattuna aiemmin käyttämiini ”halpispalkkareihin”. Sen huomaa suoraan treeneistä palautumisessa. Ja hei, ei ole pakko minun sanaani uskoa, kokeilkaa. Jos ette huomaa eroa, sen kun palaatte vanhoihin palkkareihin. Minä en palaa. Itse tykkään molemmista makuvaihtoehdoista, appelsiinista ja mustaherukasta, mutta ehkä hieman enemmän mustaherukasta. Tällä kertaa tilasin kaksi pönttöä molempia. Tällä treenitahdilla kun palkkaria tuntuu kuluvan 😉

Jos joku innostui kokeilemaan, niin Anabolic Overdrive 2:ta löytyy useimmista luontaistuotekaupoista ja monista eri verkkokaupoista, mutta sitä voi tilata suoraan myös valmistajalta, Manninen Nutraceuticals:lta.

Metallisydän

14 vastausta artikkeliin “Palautuminen”

  1. Toden totta palkkarista puheen ollen itsekin on huomannut palautumisen nopeutuneen laadukkaamman palarin myötä. Lisäätkö vielä kreatiinit ja glutamiinit, vaikka jauhehan jo niitä sisältääkin? Maut tuntuvat omaan mieltymykseeni nähden liian terveellisiltä (suklaa olis paras), mutta täytynee harkita suosituksesi myötä uudelleen…

    • Joo kyllä mä lisään vielä kreatiinia, glutamiinia ja leusiiniakin, vaikka ei ehkä tarvis ;)Mä olin noista makuvaihtoehdoista ensin ihan kauhuissani, mutta kun maistoin niin yllätyin. Todella hyvänmakuisia molemmat 🙂

  2. Tiedätkö onko tuota palkkaria saatavilla pienemmässä pakkauksessa? Tuntuu aika pahalta laittaa reilu kuuskymppiä kerralla palkkariin kun rahat on nyt aika tiukilla ja itellä sitä kuluu kuitenkin aika vähän, joten pienempi purkki olis parempi.

    • Nyt olen. Oli muuten hyvää tekstiä, luen jossain vaiheessa nuo Hulmin jutut uudelleen ajatuksella.Silti aion jatkossakin kipata sen 5 grammaa glutamiinia palkkarin joukkoon 😉

  3. Anabolic Overdrive2 ei ole yhtään parempi kuin muutkaan palautusjuomat.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta