Motivaatiota jalkatreeniin

Jalkatreeni, tuo vihattu ja rakastettu treenipäivä… Joillakin kerroilla motivaatiota jalkatreeniin saa kaivaa kivien ja kallioiden alta, salille mennessä jo tuntuu siltä että ei jaksa, ei tästä taida tulla mitään. Silloin on vaan purtava hammasta ja tehtävä se suunniteltu treeni vaikka ei niin kiinnostaisi, kyllä se kiinnostus ainakin minulla sitten siinä treenin aikana alkaa löytymään kun lihaksia polttaa…
 
Yksi keino minulle löytää kadonnut motivaatio on piiskata jalkoja vielä hiukan normaalia enemmän. Jos motivaatio on hukassa ja tekee mieli luovuttaa kesken sarjan, teen juuri päinvastoin ja jatkan kiukulla vielä hieman enemmän. Tällä kertaa jatkoin askelkyykkysarjaa vielä kyykkyhypyillä. Kyllä alkoi polttoa reisissä löytyä.
 
 

Toinen tapa löytää motivaatiota on kokeilla jotain sellaista liikettä tai laitetta jota ei normaalisti tekisi. Etukyykky on ihan tuttu liike, mutta päätin treenin loppuun kokeilla tehdä sitä tuolla ihananihmeellisellä venkuralla Safety bar-tangolla joka Porihallilla on seissyt nurkassa käyttämättömänä vaikka kuinka kauan. En ole oikeasti koskaan nähnyt kenenkään sitä käyttävän.

 

Ihan tukeva tuon kanssa oli kyykätä, pehmusteet olkapäillä ja kahvat joista pitää kiinni. Tällä kertaa homma jäi kuitenkin tuohon kokeiluun treenin lopuksi, sen verran oli jo jalat hyytelönä. Pitää joku kerta kokeilla muitakin kyykkyliikkeitä tuolla tangolla ja ihan kunnolla paljonko tuohon uskaltaa painoja latoa.

Tällä kertaa motivaatio jalkatreeniin löytyi näillä tempuilla, seuraavalla kerralla sitten taas jotain uutta. Periksi ei anneta!

Metallisydän

12 vastausta artikkeliin “Motivaatiota jalkatreeniin”

  1. Mut sit se tunne ku on saanu jalkatreenin tehtyy ja on kaikkensa antanu..parempaa fiilistä saa hakee!ja pari seuraavaa päivää kävely tuntuu ”pahalta” joka askeleella mut silti siitä vaan nauttii!8)joku vois ajatella et eihän tos oo mitään järkee mut mulle ihan sama..PunttiTreeni on ja pysyy mun elämässä ja urheilu yleensäkkin!TREENI on parasta Huumetta! 8))

    • Niinpä. Mulle tuo mahtava fiilis tulee yleensä jo siinä treenin aikana. Siinä kun reisiä polttaa ja heikottaa. Ja ne pari seuraavaa päivää on kyllä kivoja kun lihakset on kipeenä ja jokanen askel tuntuu :)Voihan sitä tosiaan miettiä onko tuolla pääkopassa kaikki ihan kohdallaan kun tolalsesta nauttii 😉

  2. Hei metallipersus! Kato Hulkin treenivideoista blogista mallia tuohon SSB kyykkyyn. Moni pitää varmisrautojen päällä tankoa, josta pitävät kiinni liikkeen ajan. Eivät siis pidä käsiä noissa käsivemputtimissa! Hulkilla ja Uffe Tompalla yli kahden markan sarjapainot tuossa liikkeessä, otahan se ekana liikkeenä seuraavaksi ja kokeile minkälaisia romuja liikkuu. Tuntuuko liike enemmän etureisissä, niinku moni sanoo? Kyllä harmittaa kun omalta salilta ei löydy. Katoin eka et onko sulla jotku lenkkarit treenikenkinä, taitaa kuitenki olla painitossut? Jos kyykkää kapealta, niin voimanostokenkiä kannattaa kokeilla. Pääsee aika syvälle niillä koron vuoksi.

    • Joo kattelin, aika hyvältä näyttää. Täytyy tosiaan kokeilla joku kerta ekana liikkeenä. Porihallilla vaan paska treenata jalkoja kun jalkalaitteet on aika kuraa… Treenaan jalat yleensä muualla.Ei oo lenkkarit, vaan painitossut. Tarvittaessa kantapäiden alle voi laittaa kumimaton reunan, ajaa asiansa 🙂

  3. Tuo Safety Squat -tanko on nimenomaan pitkälle miehelle niin hyvä keksintö kuin voi olla. SSB-kyykkyä parempaa vapaalla tangolla tehtävää jalkaliikettä en ole löytänyt, sääli ettei omalla vakiosalilla moista ole. Tuntuu keskivartalossa eikä niinkään alaselässä kuin normikyykky ja pystyy ottamaan siihen asti kunnes paukut jaloista loppuvat, toisin kuin etukyykyssä jossa sarja loppuu olkapäiden pidon loppuessa.

  4. Meitsillä on kans ihan sama homma, joskus kun motivaatio tuntuu olevan hukassa, se löytyy sieltä vain tekemällä. Aina ei ole voittaja olo treenien aikana, mut aina jälkeenpäin kuitenkin hyvä mieli, että tuli tehtyä :)-päivi-

  5. Katso uusin Hulkin blogin päivitys, näät miten se tekee sitä. Pari markkaa tangossa. =) Takamaan Tompalla tais olla 250kg sarjoissa. 😛 Hulluja ukkoja. Lienee reilusti kevyempi kuin normi kyykky.

    • Katoin. Aika komealta näytti… En ihan noihin rautoihin vielä pääse mitä Utti ja Tomi liikuttelee…Kokeilin jo tän viikon toisessa jalkatreenissä sitä ihan kunnolla, tosin edelleen pidin kädet ”kahvoissa” enkä Hulkkimaisesti toisessa tangossa. Hyvähän sillä tosiaan oli kyykätä, selkä ei rasittunu vaikka tein ihan pohjaan asti ja jaloissa tuntu ihan saatanan hyvin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta