Pakko kai se on tunnustaa…

Kai se on pakko tunnustaa julkisesti. Minun piti aloittaa juoksuharjoittelu tässä joskus keväällä. TÄÄLLÄ taisin sitä kovasti mainostaakin… Voitte kenties arvata miten sen kanssa on käynyt… 🙂 Myönnettävä se on, ostamani erinomaiset (ja saatanan kalliit) juoksukengät pölyttyy kaapissa, pari kertaa taisin niitä käyttää. Ei riitä Metallisydämellä aika, innostus eikä kiinnostus erilliselle juoksuharjoittelulle.

Tunnustus on nyt tehty, on koottujen selitysten vuoro.

Se nyt vaan on niin, että kun salitreenejä tulee viikkoon se 6-7 ja päälle kahdet rugbytreenit, ei oikeasti kauheasti löydy aikaa juoksulenkeille. Tai jos aikaa jossain välissä olisikin, löytyy kyllä varmasti jotakin mielekkäämpää tekemistä…

Totta on myös se, että jalat menevät melkoisen tukkoon jo noista rugby-treeneistä ja kun niiden sekaan koittaa vielä sovittaa kovia jalkatreenejä salilla,on jalkojen lihakset melkolailla kovilla ilman erillisiä juoksutreenejäkin.

 

Lisäksi juoksuintoa vähentää se fakta, että nytkin joudun taistelemaan täysillä painon putoamista vastaan. On se saatana, että paino pyrkii putoamaan ihan väkisin vaikka kuinka söisi. Mitään roskaa en halua syödä, mutta kovasti tuntuu että kulutus on jo nyt sen verran korkea että painon pitäminen edes paikoillaan vaatii kovaa mässäämistä.

Paino, tai oikeammin sen putoaminen onkin aiheuttanut hieman stressiä viime aikoina. Tarkoitus kun ei ole ollut painoa pudottaa ja kuitenkin painan nyt vähemmän kuin muutamaan vuoteen. Nyt saatana ruokaa koneeseen ettei kuihdu kokonaan pois!

 

Metallisydän

10 vastausta artikkeliin “Pakko kai se on tunnustaa…”

  1. Täällä painitaan saman asian kanssa. Pitäisi olla käytössä toinenkin mahalaukku, johon saisi tungettua vielä vähän ekstraa… Mutta kiva tietää ettei ole ainoa, jolla on päinvastainen ongelma kuin valtaosalla ihmisistä.

    • Mulla on myös sellainen ongelma ettei kiinnosta syödä niin kauheita määriä. En tykkää siitä ähky-olosta…

  2. Paljonko metallisydän syö kaloreita päivässä? Ja millaset on makrot?

    • Mahdotonta sanoa tarkkaan. Syön omien ruokieni lisäksi päivittäin töissä normaalia kotiruokaa, jonka arvoista ei ota erkkikään selvää.Kalorit menee arviolta siellä 4000-4500 paikkeilla proteiini-hiilari-rasva -suhteen ollessa jotakuinkin 40-30-30 (energiamäärästä)Massakaudella en ole, ei siis ole tarkoitus nostaa painoa, vaan pitää se nyt kesän ajan suhteellisen paikoillaan. Painon nostaminen alkaa sitten syksyllä.

  3. Vähän epäilinkin, että voi olla jalat puhki jo ilman juoksuakin, mutta kun sinusta ei koskaan tiedä niin päätin kysyä. 😀

  4. Sanoisin älä juokse ihan turhaa touhua! Jaa että miksi no – sun kehon paino 100kiloa ? Polvet eivät tykkää, väärä juoksu tekniikka.Liian nopea vaihto kovalle alustalle jne.. lista jatkuu.. Miettii tota sun treeni määrää 6-7 salia 2 rygdi treenit päälle jotakin juoksua päälle kysymys kuuluu miten helvetissä meinaat palauttuu kysyn vaan joutuisit tekee paljon paljon kylmähoitoja hierontaa lista jatkuu lyhyesti pidä jalka treenit fiksuna ja voimaa prkl:sti!!

    • Olen jättänyt nyt ylimääräiset juoksemiset pois myös ihan ajatuksen tasolla. Olen havainnut kuntoni kestävän yllättävän hyvin :)Palautuminen sujuu ihan hyvin, sen puoleen ei ole huolta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta