Metallisydämen lisäravinteet

Tuossa jokin aika sitten lupasin raottaa hieman lisäravinnekaapin ovea ja kertoa mitä lisäravinteita minulla on tällä hetkellä aktiivisessa käytössä. Olen pyrkinyt koostamaan lisäravinnevalikoimani mahdollisimman hyvän hinta-laatu -suhteen omaavista tuotteista. Pyrin aina vertailemaan hintoja ja tilaan usein isomman määrän kerralla. Tekstissä on lähes jokaisen tuotteen kohdalla suora linkki sinne mistä sen olen tilannut. Enimmäkseen lisäravinteet tulee hankittua Astmi:sta, EBN:ltä ja Manniselta. Kaikissa toimitukset ovat nopeita ja palvelu ensiluokkaista. Suosittelen!

Lähdetäänpä sitten katsomaan mitä kaikkea jauhoa ja pilleriä päivän mittaan suustani sisään ahdan…

Aamulla kaadan kourallisen erilaisia pillereitä ja kapseleita suuhuni. Settiin kuuluu sinkki, magnesium, Omega 3 kapselit, monivitamiini, C-vitamiini ja sopiva määrä D-vitamiinia jonka koostan fiiliksen mukaan erivahvuisista pillereistä. D-vitamiinia löytyy tosiaan monia eri vahvuuksia, Manniselta 125 mikrogrammaista ja EBN:ltä 100, 50, 30 ja 10 mikrogrammaisia joista 30 ja 10 mikroiset ovat äärimmäisen herkullisen salmiakin makuisia 🙂

Ennen treeniä kumoan kurkkuuni treenilaturin. Treenilaturina toimii tällä hetkellä Mania! johon lisään CitruPurea ja Beta-alaniinia. Tuo setti antaa todella hyvän energialatauksen treeniin ja treenitehot pysyvät yllä pitkään.

Aiemmin lisäsin treenilaturiin myös 1-2 kapselia DMAA:ta joka auttoi jaksamaan vielä paremmin. Nyt olen sen kuitenkin joutunut jättämään pois koska DMAA on kilpaurheilussa kielletty aine kilpailujen yhteydessä.

Treenin aikana lisään vesipulloon aina EAA+:aa jolla varmistan tasaisen aminohappojen saannin treenin aikana. Lisäbonus on EAA+:an hyvä maku 🙂

Treenin loppupuolella alan hörppiä palkkaria. Palkkarina toimii Anabolic Overdrive 2, joka on ylivoimaisesti paras palkkari jota olen testannut. Maku on todella herkullinen niin appelsiinissa kuin mustaherukassakin. Ihan pelkän maun takia en kuitenkaan sitä käytä, vaan olen huomannut merkittävän eron palautumisessa verrattuna aiemmin käyttämiini ”peruspalkkareihin”. AO2:n mukaan laitan aina hiukan leusiinia ja glutamiinia. Tällä hetkellä kreatiini on tauolla, mutta kohta lisäilen taas sitäkin palkkariin.

Päivittäin otan jauhoista myös täydennystä proteiininsaantiini. Enimmäkseen tulee käytettyä heraisolaattia, mutta silloin tällöin herkuttelen myös Protein Puddingilla.

Toki kaapista löytyy aina myös proteiinipatukoita. Proteiinipatukoita on markkinoilla järkyttävän paljon erilaisia, osa hyviä ja osa ei niin hyviä. Ylivoimainen suosikkini on Supreme Protein -patukka. Voi että se on herkkua!

Tällaisia pusseja ja purnukoita löytyy siis Metallisydämen lisäravinnekaapista. Jos mielestäsi jokin elintärkeä lihaksenkasvattaja joukosta puuttuu, kerro ihmeessä!

Metallisydän

12 vastausta artikkeliin “Metallisydämen lisäravinteet”

  1. Oletko testaillut PPS-Shopin treenilatureita joita ainakin Musclella mainostetaan järkyttävän koviksi? Vai antavatko ne positiivisen tuloksen testilajeissa?

    • En oo kyllä testannut. Eikä näyttäisi pikaisella silmäyksellä sisältävän mitään kiellettyä. Voisi vaikka jossain vaiheessa ottaa testiin…

    • Tarkennetaanpa hiukan, Graze:ssa jota Musklella hehkutetaan ei ole DMAA:ta mutta muutamassa muussa kyllä on. Ja tuo DMAA on se kilpailutilanteissa kielletty aine.

    • Graze:stakin kyllä sanotaan ”This product may contain ingredients banned by certain sports organizations”

  2. En tiiä ootko jo jossakin sitä mainostanu, mutta toki kiinnostaa se vielä, että minkälaisen ruokavalion päälle noita aineita mätät? Taitaa esimerkiksi kalaöljyn tehoon vaikuttaa paljolti se, miten ruokavalio on säädetty.

    • Tällä hetkellä ruokavalion hiilarit tulee pääosin kaurahiutaleista ja riisistä. Proteiinit naudan jauhelihasta, broilerista, kananmunista, rahkasta ja raejuustosta. Lisärasvat oliiviöljystä ja pähkinöistä. Hiilarit-proteiinit-rasvat menee arviolta suhteessa 30-50-20 Kalorimäärä heiluu jossain kolmen tonnin tietämissä lisäravinteineen.Kaikki siis arvioita kun en tarkkaan ole laskenut.

    • Tää on se pointti:”Kaikki siis arvioita kun en tarkkaan ole laskenut.”LISÄravinteet on listauksessa ja tarkasti kokeiltuna, mutta PERUSruokavalio on arviolta sinnepäin jossain tietämissä. mitvit….TOTALLY BODI FITNESS LAIF, DUDE?Zone-kehittäjän Barry Searsin mukaan esimerkiksi kalaöljystä ei saada juuri minkäänlaista vaikutusta ennen kuin ruokavaliossa on suhteet ja annoskoot kohdallaan. Optimisteja kun ollaan niin sanotaan, että tota kautta tuosta lisäravinnekasasta voisi lähteä irti vielä enemmän.

    • Juurikin noin. Aika harva kilpaileva amatööritason kehonrakentajakaan uskoakseni laskee vuoden ympäri tarkalleen syömänsä kalorit saatikka ravintoainejakauman. Osa toki tekee niinkin, mutta uskoisin että suurin osa menee dieetin ulkopuolella jonkinlaisella mutu-tuntumalla.Itsekin lasken dieetillä ollessani kaiken tarkkaan, mutta vaikka nautinkin body-elämästä, en elä pelkästään kehonrakennukselle.Aikalailla yhtä tarkan listauksen pystyn tekemän syömistäni ruuista kuin noista lisäravinteista, sen verran vakiosafkat on päivittäin. En silti jaksa stressata. Jos joskus tekee mieli syödä joku ylimäräinen ruisleipä johonkin väliin, niin silloin syön.Minulle painon sääteleminen on kohtalaisen helppoa kun ruokavalio on hyvin pitkälti samanlainen koko ajan. Jos haluan painon nousevan, lisään hieman ruokaa, jos taas laskevan, vähennän, sen kummemmin kaloreiden määrää tarkkaan laskematta.Toki tuonkin voisi varmasti tehdä paremmin, kuten monen muunkin asian, sitä en kiellä. Tämä nyt kuitenkin tuntuu ihan mukavalta ja toimiikin edes kohtalaisen hyvin.

    • Painonsäätely ja stressaaminen toissijaista eli paskaa. Todellinen syyhän ruokavalion säätämiseen on tietysti SUORITUSKYVYN MÄKSIMÖINTI mulken mittauksessa, moottorikelkan päällä ilman paitaa, salilla ja rugby-kentällä. TOTALLY DUDE hope this helps

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta