Treenaa niin kuolet terveempänä

Muutamaan päivään ei ole blogipäivitystä kuulunut. Onko Metallisydämen nettilaskut jääneet maksamatta ja laajakaista katkaistu? Onko Metallisydän halvaantunut viikonlopun rugby-pelissä? Onko tullut maailmanloppu? Ei sentään, voitte huokaista helpotuksesta sillä laskut on maksettu, matsista selvittiin mustelmilla ja täällä ollaan täynnä aggrea ja intoa antamaan treeneissä kaikkensa vaikka maailma sortuisi ympäriltä!

Sunnuntain matsista selvisin tosiaan muutamalla mustelmalla joten alkuviikko onkin sitten treenattu täysillä. Mukana on ollut rugbytreeniä, aerobista juoksumatolla ja vähän vähemmän aerobista salin puolella. Salilla vuorossa on ollut lyhyiden kovien sarjojen viikko. Ei siis mitään tehokeinoja ja toistot olen pyrkinyt pitämään siinä 4-6 välillä. Hyvin on treeni mennyt perille ja monissa liikkeissä on liikuteltu jopa ennätyspainoja.

Jalkatreenissä tosin en ennätyksiä edes yrittänyt, sen verran oli kuitenkin jalat tukossa sunnuntain pelistä. Hyvin silti treeni kulki ja meni perille sinne minne pitikin. Jalkatreeni alkoi luonnollisesti takakyykyllä ja kunnon lämmittelyillä. Lämmittelysarjoja tuli viisi, joiden jälkeen kolme kovaa sarjaa joissa jokaisessa neljä toistoa. Viimeisessä sarjassa sai varmistajakin jo avittaa hieman.

Treenin toisena liikkeenä tein askelkyykkyä. Tykkään askelkyykystä koska saan sillä tuntuman kohdistettua hyvin takareisille ja erityisesti pakaroille.

Painot kouraan, kunnon keskittyminen…

Ja menoksi!

Kyllähän se hiukan pisti irvistämään 🙂 Aikalailla alkoi reidet olla jo tukossa noiden kahden kyykkyliikkeen jäljiltä. Etukäteen olin kuitenkin suunnitellut tekeväni myös etukyykkyä, joten sitä myös tehtiin.

Sen jälkeen reiden ojennukset ja koukistukset omissa laitteissaan ja viimeistelyksi takapotkuja pakaroiden saamiseksi speedo-kuntoon kesäksi 😉

Metallisydän

4 vastausta artikkeliin “Treenaa niin kuolet terveempänä”

  1. Voi kun teidän sali näyttää kivan valoisalta! Mä tahdon kanssa tuollaiseen treenamaan :)Ei mulla muuta tällä kertaa ollutkaan!P.S Askelkyykky on aika hyvä ja tehokas liike!

    • Toi on kyllä valoisa. Kesällä tosin suurien ikkunoiden huono puoli on sitten melkoisen korkea lämpötila…

    • Sitten kesällä ei tarvi enää treenatakaan niin täysillä 😉 No, vitsi vitsi! Kyllä itsekin olen sen huomannut edellisessa salissa jossa kävin, valoisa ja pirteä, mutta treenin kannalta parhaaseen sesonki aikaan, erittäin lämmin. Saunaan ei enää ole asia!

    • Kesällä täysillä treenaamisessa on kyllä ihan uusi ulottuvuus kun hiki tulee jo portaita ylös kiivetessä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta