Kevään dieetti polkaistu käyntiin!

Viime viikon olin leirikoulussa Muoniossa (siitä on tulossa oma sepustuksensa kunhan tässä saa valokuvat järjestykseen…) ja tuo viikko oli kyllä melkoista syömisen juhlaa. Joka päivä tarjolla oli toinen toistaan herkullisempia ruokia ja minähän söin. Taisipa tuo sisään ahtamani ruuan määrä aiheuttaa hivenen kummastusta työtovereissani. No joka tapauksessa paino jopa putosi tuon viikon aikana. Siitä oli siis hyvä lähteä kevään dieetille. Aprillipäivänä 1.4. se sitten alkoi ja edelleen sujuu kohtalaisesti. Alkupaino oli 96 kg.

Ja aloituskunto näyttää tältä (kuvat otettu solkun jälkeen ennen treeniä ilman mitään pumppeja):

Ja ruokavalio puolestaan näyttää tältä:

Aamupala:

Lounas:

Treenin aikana aminohapot ja jälkeen palkkari:

Päivällinen:

Välipala:

Iltapala:

Tämä dieetti on sinänsä hieman erilainen kuin edelliset dieettini, että aion ottaa mukaan juoksuharjoittelun. Kesällä kun olisi tarkoitus jaksaa juosta pitkin rugby-kenttää. Pari edellistä dieettiäni olen vetänyt ilman lisäaerobisia joten saattaa olla että joudun mukauttamaan ruokavaliotani sen mukaan miten kunto lähtee kiristymään. Tarkoitus kun on oikeasti tiputtaa painoa hitaasti…

TÄÄLLÄ pyysin ehdotuksia Metallisydämen blogin sloganiksi. Osallistumisaika on nyt ohi. Paljon tuli loistavia ehdotuksia ja valinta on vaikea. Arvovaltainen ja lahjomaton raati (minä) kokoontuu tänään ja valitsee suosikkinsa. Uusi iskulause sekä bodypalkinnon voittaja julkaistaan torstaina. Olkaa siis kuulolla!

Metallisydän

19 vastausta artikkeliin “Kevään dieetti polkaistu käyntiin!”

  1. Uskaltaako kysyä, paljonko mahtaa tulla kaloreita päivälle noista? Ja mikä on pr/hh/r suhde?

    • Uskaltaa, mutta tarkkaa vastausta en osaa antaa, vielä :)Katsotaan nyt ensin hetken aikaa mihin suuntaan määriä pitää rukata tai teenkö muita muutoksia safkoihin. Lyödään lukuja vasta sitten pöytään…

  2. Kovin vähältä näyttää ruokamäärä dietin alkuun, IMO kaipaisi parit välipalat lisäksi + hiilararia jossain muodossa lisää jos kovin meinaat juosta ja punttia kolistella… Pähkinöitä / hyviä rasvoja kanssa kehiin IMO jos ei ollu jo, en nähnyt ainakaan. Zemppiä diettiin.

    • Tuossa oli ruokavalio noin pääpiirteittäin. Rasvoja tulee lesitiinistä jota laitan puuron sekaan sekä oliiviöljystä ja pähkinöistä. Ihan kaikki ei ole kuvissa mukana.Tarkoitus on mennä aika matalilla hiilareilla, se kun tuntuu sopivan keholleni hyvin. Hiilareita nostan jos alkaa treenitehot pudota.

  3. iltapalalle pari lusikallista oliiviöljyä+kalaöljyt ja välipalapalkkarin kaveriks kourallinen pähkinöitä vois olla paikallaan.

    • Oliiviöljyä koitan laittaa milloin mihinkin, enimmäkseen kuitenkin salaatin päälle. Kalaöljyt vetelen kapseleina aamuin-illoin. Kashew-pähkinät on herkkua, niitä kippaan illalla hivenen suuhuni 🙂

  4. hei kuule metukkasydän, mie tuossa mietin, että riisi varmaan kannattas laittaa vaihtoon? kuka tuommosta yybervalkastua ravinneköyhää riisiä edes syyä haluaa.. osta pitkäjyvästä tummaa riisiä, nii tulee ne syödyt hiilarit vähä paremmin käyttöön. ja semmoset riisimixit on hyviä, eli sinne on sullottu ruista, kauraa, ohraa ja muita kuithommia sekaan.

    • Söin tummaa riisiä pitkään, kunnes tuli totaalinen kyllästyminen siihen. Tuota Jasminriisiä syön nyt ihan vaan sen takia että sen saan uppoamaan, se on jopa hyvää 🙂 Riisimixiä olen myös kokeillut, ihan jees oli sekin.

  5. Tumma riisi on kuin sahajauhoa söisi,parempi vaihtoehto on suomalainen täysjyväohra.Paremmat ravintoarvot ja maistuu paremmalle sekä suomalainen tuote päinvastoin kuin riisi joka roudataan toiselta puolen maapalloa asti tänne.

  6. toivottavasti ohra et syö mitään eksoottisia hedelmiä.. roudataan toiseltapuolen maailmaa tänne.. toivottavasti et myöskään ostele made in tuotteita, saahan suomalaisiaki jnejnejne blablablaaa!!

  7. ”Rasvoja tulee lesitiinistä jota laitan puuron sekaan”Koitappa kylmäpuristettu kookosöljyä puuron seassa, ai ristus että on hyvää 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta